Kauniita nämäkin, tuo Denise varsinkin on aivan ihastuttava!!!
Tässä uusi väri, yllätys, yllätys. Siemeistä kasvanut. Voiko nämä risteytyä sellaisenkin kanssa, joka ei tee siemeniä? Tätä väriä ei ole minulla koskaan ollut. Ajattelin, jos on kirkas punainen ja vaalean punainen menneet sekaisin? (vaalean punainen ei tee siemeniä)
Kirjavalehtinenkin aloittaa kukkimisen. MirjaM. :ltä keväällä saatu pistokas.
Pari juurtunutta pistokasta olisi: Blanche Roche ja Freak of Nature.
Jutita, minulla olisi hakusessa noita erikoisia Pelargonian pistokkaita, haluatko vaihtaa johonkin vai myytkö , minulle kyllä riittää yksikin per laatu
Jutita, mun Freakin lehdistä tuli kolmivärisiä ja valkoisuus varsista häipyi,
käsi ojossa olisin :)
Myös Highfield candyfloss ja Minnie juurtuneet.
Freikki lähtee kibulle.
Anna Backlunds Lilla Vita
Brigtstone
ja Natalie
Ihan vain tiedoksi teille, jotka olette saaneet Kalevilta kanarialaisten pelakuiden siemeniä: kannattaa idätellä ja kasvatella, mulle olivat iso yllätys, varsinkin kun Kalevin paketissa luki "tavallinen punainen" ja "tavallinen vaaleanpunainen". Kenelle tavallinen, kenelle ei ! Se tavallinen punainen olikin kuin ruusunnuppupelakuu, sellainen tiheään kerrottu tiukkakukkainen ja se tavallinen vaaleanpunainen olikin verrattoman iloinen pinkki ! Kiitokset vielä jälkeen päinkin Kaleville.
No ei mennyt ihan hukkaan tämä ilta, sain aikaiseksi ottaa varmuuskopiot erikoisemmista Pelargonioistani (no en ihan kaikista jos totta puhutaan. Kivimaalilla maalaamani ruukut vain loppuivat kesken, täytyypä taas ostella saviruukkuja ja ryhtyä maalariksi. Laitoin joka ruukkuun kaksi pistokasta, lienenkö tehnyt tyhmästi, aika näyttää . Juu, ja lisääääää, lisäääääää ja lisäääääää pitää pistokkaita laittaa, ihan hirveästi olen ruvennut tykkäämään Pelargonioista
. Isot rotjakkeet pitää tunkea isoihin ruukkuihin talvehtimaan ennen yökylmiä.
Täällä taitaa olla pelargonioiden asiantuntijoita. Osaisiko joku antaa nimeä tälle amppelipelakuulle. Tämä on ollut minulla nyt kolmatta kesää. Tässä näkyy kokonaisuudessaan pelakuu.
Tässä kukka lähempää ja tarkempana.
Hölöä jutitalle candyflossista ja minniestä
Autumn colours
Pink eyes
Els
Kr. prinsess Mary
Cotton tail
Cherie maid
Natalie
Mini spelkles