Odensjö Lynn Palmer
Jean Bart
Green Eyes
Odensjö Lynn Palmer
Jean Bart
Green Eyes
Mun työpaikalla nämä talvehtii ikkunalaudalla ilman mitään lisävaloja. Muutama jopa pohjoisikkunalla. Muistan, että mummullakin nämä oli aikanaan keittiön ikkunalla talvet ja kesäksi vei pihalle.
Juu, minunkin miehen mummolla ovat talven lämpimässä (välillä erittäin lämpimässä) pirtissä, kesäksi vie sitten verantoon.
Täältä lähetetään tervehdys jutitalle:
Pat Hannam
ja Shannon Corr
Tässä minun ainoat pelargoniani, jotka sade on jo pahemman kerran pieksänyt.
Maire’ muistatko tai löydätkö noille aniliinin punaisille kauniille pelargonioille nimen ?
Vaihdossa saatu Pagoda on kyllä viehko.
Lumi, valitettavasti en osaa kysymykseesi vastata. Keväällä ostin nimettöminä taimina marketin pihamyymälästä.
Jokohan nuo pitäisi pelastaa sisälle? Tuntuu jo ilmat niin kylmenevän illasta, että tiedä milloin pakkanen iskee.
No mutta kesähän on vasta tulossa! Mun omat on niin seinän vieressä, etten usko niitten ensimmäisenä paleltuvan, ja ovathan ne toki jo tottuneetkin viileyteen. Vaikka taidettiin joissakin ennusteissa jo luvata hallaa näillekin nurkille.
… kyllä täällä jo alkaa lehdet kellastumaan.
Hitaimmat on hädin tuskin kukkimaan ehtineet ja ensimmäiset tosiaan kellastuttavat lehitään. voi voi.
Heh, puhuinkin koivuista ym. puista, että alkavat kellastaa ja tiputtaa lehtiään. Pelargonit vielä täydessä terässään! <3
Kaarina :)
pistokkaat pelargoneista:
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1707
...ja toisetkin
mun pelakuut voivat huonosti, palataan pistokasasiaan vasta ensi keväällä
Jormalle sydämelliset kiitokset ;)
Nyt ajankohtaisena minua kiinnostaisi tietää, miten saa pelargonin pistokkaat juurtumaan näin syksyllä? En ole onnistunut siinä vielä kertaakaan. Kevällä kyllä kaikki lähtee riemuiten. Ajattelin, että olisin leikannut vähän pienemmiksi noita Pelargonioita, niin mahtuisi paremmin sisälle.
Samaa kysyn kun vuokkis, ikkuna jää kurjasti noiden 25 pelakuun taakse, ja kaikkia eri värejä ei ole vielä tuotu sisälle. Uskaltaako noita latvoa ja kuinka paljon? Olisiko leikkuujäteille muuta käyttöä näin syksyllä kuin roskis?
Huonosti ne kyllä näin syksyllä lähtee. Lämpömatto ja terraario auttavat asiassa…
tarleena, olen minä niitä kyllä jonkun verran leikannut sisälle tuotaessa. Ei tosin kovin rajusti. Ajattelin vaan että olisin samalla hyödyntänyt ne latvat.
Thäng juu Kibu, siinähän ne on selkeet alottelijan ohjeet miten pelargonin pistokas otetaan!
Ja toinen kiitos Kibulle, Queen Ester alkaa availla ekoja nuppujaan, kyllä sitä on odotettukin!!! Kamalaa, nyt mä sitten tietty hurahdan vielä pelargoneihinkin....