Pelargoni (Pelakuu, Pielikki), Pelargonium, osa 2, SULJETTU, -> osa 3

Floora, pyydä mieheltäs sellainen portaikko-hyllykkö, siihen mahtuu pienelle pinta-alalle monta kymmentä pelakuuta.

Löysin linkin pelakuiden keväästä.

Pelargonien kevät alkaa helmikuussa | huonekasvit | Ikkunalauta ja parveke | Piha | olotila | yle.fi

V
ieläköhän ehtii jos ostaisi siemeniä ja laittaisi multaan,on meininki mennä huomenna puutarhakauppaan.

Minä istutin juuri uudelleen turvepotteihin kylvetyt pelargonin siemenet. Istutin aikaisempaa syvemmälle ja sen kokoisiin potteihin että kasvavat niissä kunnes istutan ne parvekelaatikoihin.

Tourganelle. Minulla ainakin iti siemenet ennätysnopeaa joten uskoisin että sinäkin vielä ehdit kukkivia saamaan tälle kesää jos huomena kylvät.

Lattialämpö ja tasainen kosteus toimi minulla itämisen vauhdittajana:)

Kävin Viherlandiassa,mutta ei tarttunut siemenet mukaan,ei jotenkin innostanut,multaa kyllä lähti.

Taidan tyytyä pistokkaisiin noista omista,syksyllä on aina ongelma,mihin ne laitan talveksi,näin pääsen helpommalla.On ihan hyviä nuo entiset,kyllä niistä sen verran alkuja saan.

Annaw, onpa kauniin värinen pelargoni :wink:

Satu-71,se on todella ihanan värinen ja rotevakasvuinen,komea.

Jokohan uskallan todeta, että viime kesän pistokkaat Belgiasta on jääny henkiin Suomen talvessa ja pimeydessä ?!? Hyvältä näyttää, ehkä saan vielä joskus laittaa kuvia niiden kukista…

Elämäni ensimmäiset pelargonian siemenet kylvetty, Horizon blueberry ribble, turvenappeihin tökkäsin ja kylppärin lattialle lämpöön.

Kolme pelargonia tarttui tänään mukaan: Mårbacka, Appleblossom rosebud ja Dresden Pink =)

Mistä? Oliko jokin ketju, joka saattaisi olla Tampereenkin lähellä?

Paskat kun menin leikkelemään ruusupelargoniani, nyt näyttää siltä kuin heittäisi veivinsä. Apua mitä mä teen, mun kaunis ruusupelargoniani joka kukkinyt niin kauniisti joka kesä??

annaw tai joku muu yhtä tietävä: Millon kantsii tuua ruipelot 8-10 asteen eteläikkunavintistä huoneenlämpöön kasvamaan?

Minä leikkaan yleensä mun ruipelot ja ei niin ruipelot pelargonit joka kevät viikolla 8 (silloin on yleensä lasten hiihtoloman aikana aikaa saksia ruipeloita) :slight_smile: ja sitten pari viikkoa leikkaamisen jälkeen vaihdan mullat. Kun leikkaan pelargonit otan ne viileästä autotallista sisätiloihin lämpimään odottelemaan kevättä ja ulospääsyä. En tiedä onko tämä oikea tapa mutta näin olen omat pelargonit saanut kukkimaan kauniisti koko kesän ja kukkivat vielä autotallissa pitkälle talveen.

Niin. Oisko se parempi ensin leikellä ja tuua pirttiin ja sit kattoo, jonku viikon päästä kelle kannattaa enää ees alkaa vaihtelee niitä multia. :smiley:

Oli siellä onneks muuan säilyny jopa hengissä.

Joko Sutarvelta kohta voi tilailla, millon ne toimittelikaa? Oliks täältä joku tilaamassa, että osais suorilta sanoa?

Tosikko, hankin nuo Porista Toejoen taimitarhalta. Mårbackassa (v.pun) näyttää olevan nuppuja, mietin pitäiskö ne napsaista pois vai ei… Lisävalon alla ne nyt oleilevat.

Totsy - voit tilata jo ja toivoa itse, milloin toimittavat

Aah! :stuck_out_tongue:

Totsy sutarve toimittaa kun sinulle sopiipi.Sähköpostiin vastaa hyvin.

Mieleni minun tekevi,aivoni ajattelevi,mutta,kun kielitaito ei riitä,enkä ole muilta mailta tilannut,niin miten se onnistuu.
Tuolta Sutarvelta minäkin,kunhan ensin saisin päätettyä,mitä,kun kaikki houkuttaa.
Muuten ehkä selviän,mutta se maksu,miten se siellä toimii?
Kertokaa nyt ainakin ne ketkä on tilanneet,kannattaako,paljonko on pienin mitä laittavat ja miten se maksu,kai se euroiksi jotenkin muuntuu.
Ei se ole tyhmä joka kysyy viisaammilta,vaan se joka toimii,eikä ajattele.
En ole varma tilaanko,mutta jos saan selvät neuvot,niin silloin voisin.

Kiitän ja kumarran jos saan melkein kuin rautalangasta väännetyt neuvot

Maksu on yhtä helppoa kuin Suomeen.
Lähetyskulut ensimmäisestä taimesta 149 sek ja 18 sek jokaisesta seuraavasta.
 Valuuttalaskurilla muuutetaan euroiksi. Ei ole mitään vähimmäistilausta