Pelargoni (Pelakuu, Pielikki), Pelargonium, Osa 3

Yuv Marenga

IV Sonya Nezhnaya 

EU Uruguain Keisarinna

Mun ruusupelargoni kuoli muutama vuosi sitten, enkä hoksannu ottaa pistokasta. Sain äitienpäivänä uuden. :green_heart::clap:

Miksi ei minulla pelargonit kuki? Olen kastellut kanankakkavedellä, ilman tulosta. Tarvitaanko vaaleanpunaista jauhoa vai mitä?

Keväällä otettuja pistokkaita.

Yuv Fike

TA Ledi Vinter

Kauniit kukat tässä bauhausin 4 yhdeksällä eurolla pelargonissa.

Tässä ihan perusperttejä Viron toreilta.

Nättejä Perttejä. :stuck_out_tongue:

Kiitos😁. Miksiköhän täältä ei saa noin kivoja perttejä? Kaikki maksoi yhteensä kympin👍

Siksi, että virossa on muutenkin tosi paljon  suurempi valikoima kuin täällä.
Kesäkukkia olen ostanut sieltä melko vähän, mutta monivuotisia senkin edestä.
Nimim.  taas on lähdettävä kattelee :smiley::crazy::laugh:

Toscana Silver ja pikkukärpäset…

Tässä taas yksi matkalla mukaan tarttunut pertti. Kasvattaa ylisuuret kukat ja olen niitä vähän tukenutkin. Pian on pakko leikellä vähän pienemmäksi😟.

Minulla tällainen kitukasvuinen yksilö, ei mikään kääpiölaji. Kasvaa vain oudosti, paljon pieniä alkuja varressa ja nuppukin mutta kasvu on kituliasta. Olen joskus siemenestä kasvattanut ja aluksi kasvoikin normaalisti. Jotenkin sairas yksilö ihan kun vaivaisi jokin, mutta mikä?

En ollut tajunnutkaan tuota, että pelargonit kukkii vasta kun juuria ei enää mahdu kasvamaan! Tämä selittää miksi mulla ei ole pelargonit kukkineet!

Ikivanha Millfield Rose

Ikivanha anoppivainaan peruja oleva pelargoni alkoi kukkimaan. Keväällä pistokkaana otetut eivät kuki vieläkään…

Olen hölvännyt kaiken maailman kakkojen kanssa, mutta kun ei, niin ei. :thinking: