Pelargoni (Pelakuu, Pielikki), Pelargonium, Osa 3

Kyllä käy metsänasukas. Laitatko sun osoitetiedot mulle YV:nä.

Pation pelargonit.

7 tykkäystä

Terasssin pelakuut.
Ja mussukan kengät :stuck_out_tongue_closed_eyes:

7 tykkäystä

Hyvä että tänä ketju toimii taas. Karvari, laitan sulle tänään postiin lisää pistokkaita.
Tällä kertaa kyseessä on todella kaunis, vähän lamoavasti kasvava (sopii amppeliin) rubiininpunainen yksilö, ei vanhaa kantaa mutta todella kaunis.

Lähetit niin paljon rahaa, ei olisi tarvinnut. Nyt et lähetä enää mitään takaisin!
Ja Metsänasukas, jos näet tämän, niin ET lähetä rahaa!

:hugs: kiitos

1 tykkäys

Tässä vielä kuvaa siitä punaisesta. Noista vaaleista varmaan luovun, ne ei tunnu kasvavan kovin kauniisti. Olen yrittänyt vaikka sun mitä, mutta aina ne on tuollaisia raaskuja.

3 tykkäystä

Ensi kertaa tuoksupelargoni kukki tänä kesänä.

2 tykkäystä

Täältä Suzanne vilikuttelee terveisiä Ylvaliille :hugs:
Saitko juurtumaan ne pistokkaat jokka lähetin?

4 tykkäystä

Kiiots Karvari, yksi niistä suostui juurtumaan ja kukkii tällä hetkellä :slight_smile:

1 tykkäys

Joka talvi kuolee tuoksu pelargoni ja joka vuosi ostan uuden. En ymmärrä miksi eivät selviä. :face_exhaling:

Miulla talvehtii saunan pukuhuoneessa, keittiön ikkunalla ja yläkerran aulassa kasvivalon alla. Huonoimmin voi keittiössä talvehtiva.

Eivät oo helepoimmasta päästä talavetettavat.
Ja kasvavat minusta hitaasti,ainoa joka on kova kasvamaan on se ruusun tuoksunen(en muista nimiä)

Tääl oli Pelarkooneja 0.10€/kpl ja 0,50€/kpl lyttäsin niitä jokusen kymmenen, kolmen pasuunan juurelle…Typpilannosta perään.

5 tykkäystä

Edullisia oli! Eipä noita kannata hirveästi edes talvetella, kun voi keväällä ostaa uudet. :face_with_diagonal_mouth:
Toisaalta jos talletat pasuunan ruukussa, niin siinähän ne pelargonit voi talvehtia juurella.

Voin mä yrittää talvettaa…? Olisi valmiina jo isompia ensivuonna… Jossakin oli, että kaikki mullat pois juurista, kuivatusta, jätesäkkiin ja se säkki Pelarkoineen maakellariin talveksi… En oo kokeillut vielä… Pasuunat pois ruukuista ja pienempään sisälle 10c

Jos sulla on joku viileä mutta kuiva ja valoisa paikka, niin se on pelargoneille optimaalisin. Luulisi, että jätesäkissä vaan homehtuisivat.

Ostin pihakirppikseltä kuparisen ruukun ,(3€). Nyt se ilahfuttaa keittiön pöydällä.

6 tykkäystä

Onpa nätti! Tuollainen pitkulainen menee ikkunalaudalle hyvin.

Minulla oli viime talven yksi iso puska ilman multaa kellarissa talvehtimassa, ihan koemielessä. Juuret ylöspäin roikkumassa, ilman mitään säkkejä. Muuten meni hyvin mutta olisi pitänyt ottaa jo helmikuussa sisään, minulla jäi myöhäisemmäksi ja ei onnistunut, ei alkanut enää kasvaa. Syy miksei, voi kyllä johtua vaikka mullasta!

1 tykkäys

Henni,Noi on aivan liian painavia roudata sisään. Pitäs olla apulainen noita roudaamassa…

1 tykkäys