Kiitos vinkeistä, taidan odotella talvea.
Tästä tykkään kovasti, sopivan pieni ja lehtikin on mukavan mallinen. Vaan mihin hävisi lehden kirjavuus, vai eikö sitä pitänyt ollakaan? First Yellow.
Rushmoor Platinum Anniversary
Tänä vuonna ei pitänyt ostaa mitään, mutta lipsunut olen jo muutaman kerran. Huomenna odotan tulevaksi Odensjö Ömma Ögonkast-nimistä. Toivottavasti sen jälkeen ei enää tule lipsahduksia.
Kyllä niitä lipsahduksia on tullut ite kullekin.Augustaa,AnnaBrittaa ja monta muuta,kunhan, kunnolla kukkivat niin sitten kuvia.
Mä olen tänä vuonna ostanut vaikka ja mitä. Ihan hirveä vauhti päällä. Nyt niitä on jo ihan liikaa!! Ja pelargonitapahtumia on vielä tulossa, joista varmasti tarttuu mukaan pistokkaita. Syksyllä taas ihmetellään, että mihin saa kaikki mahtumaan!
Seuraava tapahtuma täällä meillä päin on Salon kupeessa Myllyn pelargonipäivä. Se on Rekijoen myllyllä 11.6. klo 12-16. Osoite on Isohiidentie 1190, Rekijoki.
Tämä kotimainen kukkii todella hyvin.
Hyvä kun muistin, että talvetettavatkin pitäisi nostaa pihalle. Mies avusti. Tässä muutama pelargoni, jotka ovat kukkineet maitohuoneen ikkunalla koko talven.
Tänään on vihdoinkin aikaa paneutua pelargoneihin. Olen leikannut surutta raaskuja ja osalle vaihtanut mullat samalla. Ei varmaan ihan hirveästi tykkää mutta ehkä ne selviää hengissä. On taas ollut niin älyttömän ankea kevät että ulkona olleilla lehdet on ihan punaisena ja harva viitsii edes kukkia. Jonkin verran sain pistokkaita mutta saa nähdä onko niistäkään kasvajaksi… ilmoittelen myöhemmin jos on jotain vaihtamisen arvoista ![]()
Pelakuut kestää jonkin verran kylmää, jopa lyhyen aikaan pakkasta, mutta lehtiin tulee värivaurioita.
Saa nähdä mitä ne nyt leikeltyinä tykkää… sais kyllä tulla muutama aurinkoinen päivä niin jospa ne vielä alkais uudestaan kasvamaan.
Sormipelargoni Something Else
Mikähän mahtaa olla? Oli pakko ostaa kun pelagonilla oli niin nätti pyöreä kukinto. Valkoinen mutta vanhetuessaan tulee roosaa.

Oliskohan Kronprinsessan Mary, Ruotsin vuoden pelargoni!
Minulla on ja viimevuotinen Kronprinsess Mary,on ainakin vielä pienikasvustoinen mutta kukkii hyvin,on kyllä kaunis.
Kuvassani Fireworks White,joka oli viimevuonna kuistissa kasvaessaan vähässä valossa aivan valkoinen,nyt olen pitänyt sitä ulkona ja kukinto punertaa aika jännästi,melkein nätimpi kuin valkoisena.
Pelargonit poikineen.

Taas ostin kotimaisen pelakuun. Taisi hieman kärsiä, kun fillarin korissa tärisi.
Tässä on runsaasti nuppuja ja hyvin on haarautunut. 
Mikähän tuo pelakuu on, kun se tekee tälleen nuput. Eli yksi varsi ja sen päässä monta kukkaryhmää. 
Ostin viikko sitten torilla käydessäni riippapelargonin kun ei nuo omat viitsi avata nuppujaan tuolla kylmyyydessä. Tosi kaunis ja kukkia tekevä se on vaikkei nimestä ole tietoakaan.
Tyhmä kysymys: ovatko nuo töröt siemenkotia?