Pentin historia ja penttihistoria

annemamma, mikäs sun nicci olikaan ennen?

raakki - eikös raakkivaari ollut sinun alkuperäinen nimimerkkisi? - tuossa vaiheessa vielä
"multamanta  (720 kpl) sunnuntai, 11. kesäkuuta 2006 - klo 23. 51 (yli 3 vuotta sitten)
Raakkivaarin oranssi kukka voisi olla kultalakka."

Annemamma, vanhalla nimimerkillä ne vanhat jutut varmaan löytyy. Ja nyt hävettää, anteeksi mai-lee - sinähän olet melkein perustajajäseniä ja edelleen aktiivinen:)

No ei ihme, olen monesti itsekseni hymyillyt kun sanoopa kuka mitä tahansa ihmetellen: niin "kuin apteekin hyllyltä" mai-lee laittaa linkin oikeaan paikkaan!

Hakukaan ei toimi niin nopeasti ellei tiedä mitä hakee.

Olen täällä pnetissä (pentissä) ollut mukana vuodesta 2001 tai ehkä jo ennekin.Kauan täällä olen pyörinyt ja saanut mukavia ystäviä, joista olen iloinen. Taimenvaihdot  on aloitettu ja montakin siemenkirjettä kulkenut meidän postilaatikon kautta, eli tätä kaikkea mukavaa touhua on ollut nämä vuodet.  Ensimmäinen puutarhanetitläinen, johon tutustuin oli Huuhkaja, jonka kotisivuille eksyin ja häntä luulin eläkeläispappaksi, mutta  vanhimmat tietävät, että Huuhkaja oli koululainen silloin täällä pyöriessään.

Samoin mie luulin että Huuhkaja on naimaton miesopettaja jotain 60-ikäinen, kun sanoi olevansa koulussa päivisin:) Ensimmäsiset siemenketjukirjeistä olevat siemenet olivat myös Huuhkajalta, älykäs poika kaikenkaikkiaan.

Hyvä että täällä on jokunen vielä kauemmin mukana ollut kun mie.

v\:* {behavior:url(#default#VML);}o\:* {behavior:url(#default#VML);}w\:* {behavior:url(#default#VML);}.shape {behavior:url(#default#VML);} <!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Arial Unicode MS"; panose-1:2 11 6 4 2 2 2 2 2 4; mso-font-charset:128; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1 -369098753 63 0 4129279 0;}@font-face {font-family:"\@Arial Unicode MS"; panose-1:2 11 6 4 2 2 2 2 2 4; mso-font-charset:128; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1 -369098753 63 0 4129279 0;}/* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-language:FI;}span.leipatekstistyle1 {mso-style-name:"leipateksti style1";}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 2.0cm 70.85pt 2.0cm; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}--> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable{mso-style-name:"Normaali taulukko";mso-tstyle-rowband-size:0;mso-tstyle-colband-size:0;mso-style-noshow:yes;mso-style-parent:"";mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;mso-para-margin:0cm;mso-para-margin-bottom:.0001pt;mso-pagination:widow-orphan;font-size:10.0pt;font-family:"Times New Roman";mso-fareast-font-family:"Times New Roman";}en ollenkaan alusta asti ole ollut mukana, mutta olin vikkelä silloin huhtikuussa 2002, kun piti rekisteröityä ja siksi sain tuon profiilinro 77. - katariinan kanssa tästä joskus puheltiin->
"mai-lee, maanantai, 22. tammikuuta 2007 - klo 10. 36  
katariina, meidät numeroitiin uudelleen silloin huhtikuussa 2002, kun oikein vanha vaihtui uudempaan. minä ehdin rekisteröitymään nopeasti uudistuksen jälkeen, koska olen nyt 77. mutta kyllä sinä silti "vanhempi" olet."

Rosmariini&Timjamille kiitos. riippuu näemmä hakijasta, koska kyllä minä joudun ensin hakemaan, sitten tekemään linkillisen jutun ja yleensä jopa muistan vielä tarkistaa esikatselussa, toimiiko tekemäni linkki.

ps - tunnusti ihan itse:-) "mai-lee, lauantai, 10. helmikuuta 2007 - klo 23. 29 
profiilinumerosta. laskenta aloitettiin nykyversion startatessa huhtikuussa 2002. jos ei ihan heti ehtinyt rekisteröityä, sai vähän liian suuren numeron. toisaalla jo tunnustin, että on esim katariina minua "vanhempi" vaikka numeroni on pienempi. samoin varmasti viherpeukalokin."

Vuodesta 2005 mukana roikkunut. Lihansyöjäkasvien kautta tänne eksynyt.

Taisi olla Anne-m tai Anne-M… tai…

Luepas Viherpiiperö noita aiempia viestejä tässä ketjussa, ainakin Inki ja mai-lee kertovat niistä ajoista.

Ensimmäinen kirjoittamani viesti foorumille oli tämä:

http://puutarha.net/keskustelu/keskustelu.asp?id=2596

tässä jonkin sortin tiivistelmä
a) perustettu 1998 (formaatiltaan teksti vain)
b) toukokuu 1999 (uusitu fiini formaatti)
c) huhtikuu 2002 (rekisteröinti)
d) helmikuu 2006 (suorakanava oy osti. kaupallinen kauhistus:_))
e) maaliskuu 2007 (hypermedialta peritty vanha hyljättiin)
f) toukokuu 2008 (suorakanava oy:n osake-enemmistön myynti)

aikaisemmin linkkaamassani 4000-ketjussa on nimimerkki rhodoistin juttuja, joissa kerrotaan, että keskimääräinen rekisteröityneiden määrä per päivä on vajaat kuusi. nykyisin kertymä on noin 100 uutta päivässä. semmoisena viikonloppuna, kun suorakanava on messuilla mukana hyvinkin kaksinkertainen määrä; samoin kun jossakin mediassa on julkaistu nettiosoite. toki tuo määrä sisältää kaikki suoramedian sivustot, koska kuulumme niin sanotusti samaan onnelliseen perheeseen. - viimeisin rekisteröitynyt on nyt saanut profiilinumerokseen 231213.

Raakki, mie en tiä missä välissä minun kirjautuminen meni uusiksi. Joskus silloin, ko näitä uudistuksia tehtiin, mie muistelen. Olisko ollu jonkun meän muuton aikoihin tai jotakin, ko olin muutaman kuukauden kokonaan kirjoittelematta. Sitten kun tulin takaisin, pitikin kirjautua kokonaan uudestaan.

Eipä tuolla numerolla (mulle) mitään merkitystä ole.

Ja arvakkaapa, hierasinko silmiäni, kun Huuhkaja tuli ohikulkumatkallaan käymään =)

Sillähän oli kuskikin mukanaan, fiksu saksalainen herrasmies. Huhuu, Huuhkaja, vieläkös käyt linjoilla?

<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:536871559 0 0 0 415 0;}/* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";}p {margin-right:0cm; mso-margin-top-alt:auto; mso-margin-bottom-alt:auto; margin-left:0cm; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";}@page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 2.0cm 70.85pt 2.0cm; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;}div.Section1 {page:Section1;}--> Mielenkiintoista muistelua.Kurkistelin vanhoja keskusteluja ja tuttuja nimiähän siellä oli. Ensimmäinen nimimerkki jonka muistan erityisen osuvana oli HanneleRuåttista! Uuden pihan haasteissa löysin täältä paljon neuvoja: kateviljely, kohopenkit, kuorikatteen käyttö pensasistutuksissa, köynnöskuusama, hovijasmike, mansikkamaan perustaminen ja muita päänvaivan/kiinnostuksen kohteita oli jo tuolloin.
Tällä nimimerkillä olen kirjoittanut ensimmäisiä kertoja maaliskuussa 2002.  ja aiemminkin  harvakseltaan nimimerkillä valma-orvokki (ainakin 1. lokakuuta 2001), jonka jälkeen salasanan kadottaminen pakotti vaihtoon.
Kunhan lumi sulaa pääsen taas ihmettelemään mitä kummaa missäkin kasvaa tai on kylvetty.

Kummalliselta näyttää edellinen viestini, eikä voi muokata enää…

Löysin jonkun viestin toukokuulta 2000, joten olen niihin aikoihin varmaan kirjautunut, vaikka itse olisin luullut kirjautuneeni jo 1999.

Kenelläs sitten on nro 1? Tietääkö kukaan?

Pienimmät jäsennumerot, jotka tälleen äkkiseltään löysin, on mai-leen nro77 ja viherpeukalon 116.

Vertailun vuoksi esim. Raakin jäsennro on 4873, hän on aloittanut toukokuussa 2003 ja viime lokakuussa mukaan tulleella viherpiiperöllä on jäsennro 214995.

Numero tulee näkyviin kun asettelee nuolen nimimerkin päälle - siit sit vaa vanhinta penttiläistä syynäämään :slight_smile:

semmoisia pieninumeroisia, joiden viestejä on vielä jäljellä tällä uusimmalla puolella, ovat ainakin chrisse 66, nanna 76, rh 83, mika 85, kultapiisku 95 ja liina 100. - muita en vielä ole huomannut…
kurppa(kurpitsa):lla on muuten nätti luku: tasan 400.

ps - viherpiiperö on varmaankin ensin silmät ymmyrkäisinä katsastellut, että mitä ne tädit juttuaa, koska hän on rekisteröitynyt 8.11.2009