Pentin historia ja penttihistoria

Ei se numeron suuruus aivan yksiselitteinen mittari ole täällä pörrättyyn aikaan. Itsekin viime vuosituhannelta.

Jossakin vaiheessa tuli nimimerkin pakkovaraus (kiinteä nimimerkki) ja kaikki eivät sen asian kanssa kiirettä pitäneet. Saattoi olla, että henkilö palasi kirjoittelemaan vasta kuukausien tauon jälkeen. Lukeminenhan onnistui ilman nimmarin varaamista.

enkös minä sivulla 3 tässä ihan samassa ketjussa lauantaina, 27. maaliskuuta 2010 - klo 20. 33 (yli 45 tuntia sitten) juuri tuosta kertonut?

Totta kirjoitat mai-lee. Luulin itselleni riittäneen tuo 24h-haun ja en eilen tuota viestiäsi huomannut. En ollut ainoa huolimaton.
Ei annujokikaan huomannut sitä. "Numero tulee näkyviin kun asettelee nuolen nimimerkin päälle - siit sit vaa vanhinta penttiläistä syynäämään :slight_smile: "

Mullakin “vasta” numero 7217, eli en olekaan niin vanha :wink:

Kappas vaan, tulipa kömmähdys, profiilinro kertoo siis vain kuka oli nopein ja aktiivisin v.2002.

Tuolta vanhalta puolelta löysin keskustelleeni v. 2001 keväällä jostain kesäkukista ihan sillä antaumuksella, että olisin ollut jo pidempään mukana. Jotenkin muistelen hämärästi, että kevät 2000 olis ollut mulla se eka kirjoitus, mutta alkuun kirjoitin tosi  harvakseltaan. Jalomarja oli siellä alkuvuosina myös aktiivisena mukana, sen muistan.

Luulen, että perjantai 27.4.2001 minuuttia ennen puoltayötä on mun eka viesti. Tai ainaki toiseksi eka. Mutta sitä ennen toki lueskelin vanhan pentin sivuja.

…juu, vanha puutarha.nettiläinen voi olla pieninumeroinen mutta kaikki pieninumeroiset eivät ole vanhoja:-) kerroinkin jo, että tulin mukaan vähän ennen tuota huhtikuuta 2002 (helmikuuta veikkaan; vielä en ole hakenut sitä vesisaavijuttua, jolla aloitin).

jalomarjan muistan minäkin sieltä alkuajoilta. ehti saada nron 787 (nätti sekin)

löytyihän se - vastaus annujoen ens kysymykseen:-)
"Hannele  (3818 kpl) sunnuntai, 16. heinäkuuta 2006 - klo 19. 45 (yli 3 vuotta sitten)
No nyt löysin virallisen aloituspäivän: 4.6.1998. Eli ensin tuli tuo yleinen foorumi ja siitä sitten nuo palstat."

toiseen kysymykseen löytyy vastausta 4000- ja 4500-linkeissä 

Kiitos mai-lee, sinulta tulee vastaus näymmä melkein mihin vaan.

En muista, milloin löysin pentin, mutta sen muistan, miten se tapahtui. Asuin silloin maalla ja olin perustanut suuren puutarhan muutamaa vuotta aiemmin. Paikkakunnalla tai ainakaan minun tuttavapiirissäni ei ollut ketään yhtä puutarha-asioihin höyrähtänyttä, yksin pähkäilin ja kokeilin.

Sitten yhtenä kauniina päivänä googlasin hakusanaksi "kottikärryt" herra ties miksi, ja osuin suoraan Puutarha.nettiin. Olipa onnekas sattuma!

:slight_smile: ja täällä olit kun minä tulin. (profiilinrosikin on pienempi kuin minun eli kuulut joukkoon “vanha puutarha.nettiläinen voi olla pieninumeroinen”) - pahaa pelkään, että minulla google-haku oli tylsästi puutarha. sillä ilman muuta joutui tänne. täällä haku olikin sitten kateviljely. silloin olit sinä vastassa. samoja ketjuja taisimme sitten ahkerasti täytellä.

Morjen täältäkin, minä olen muistaakseni roikkunut täällä enemmän ja vähemmän vuodesta 1998, vai olisko 1999, en ole aivan varma. Tuttuja nimimerkkejä täällä edelleen pyörii. Aika on tullut rajallisemmaksi pienten lasten kanssa, mutta ainakin toisinaan käyn täällä lukemassa juttuja. Penttiläisten rintanappi ja hihamerkki ovat tallessa, mutta paita ei kyllä mahdu enää päälle :smiley: En kauheasti muista mitään virstanpylväitä vuosien varrelta, mutta ehdottomasti paras viestiketju oli pentin typot top ten ja pill*sipuli :smiley:

Kauan olen minäkin ollut rekkautuneena, numeroni on 1015.

Sireeni2 on ollut yleensä keväästä syksyyn aktiivinen vuodesta 2001 lähtien, ainakin sellaisia keskusteluotteita löysin vanhalta puolelta. Ensin pelkkänä Sireeninä ja kun tuli jokin muutos kirjautumiseen, niin sitten Sireeni2:na. Minäkin varmaan löysin tämän siinä vaiheessa kun aloimme istuttamaan ensimmäisiä nurmikkoalueita omakotitontillemme. Ja muistan kun jatkuvasti kysyin Nannalta ohjeita. Ja aina on neuvottu, kiitos siitä kaikille.

Mistäs ton profiilinumeron näkee? Muoks. Löysinkin jo, 10781 en siis kovin vanha

nro 3749, ei vanha ei uusi, sitä ennen olin kirjautuneena toisella nimimerkillä juurikaan osallistumatta

usko tai älä, mutta muistan tuon sinun uuden tulemisesi (et silloinkaan kertonut, mikä sinun edellinen nimimerkkisi oli ollut:-))

lupasit silloin alkaa ahkerammaksi, kun nyt olen päässyt sisäruokintaan

tulkitsin sen töiden loppumiseksi ja elääkkeelle jäämiseksi. tiedä sitten oliko oikein…

ei ole, vaan vielä aikaisempi, muistelisin, olikohan mulla välillä joku neljäskin nimimerkki?

olen ollut mukana jo laguruksen jälkeen…

asia-?-kibuvitsi-kibu…

eilen on muuten rekisteröitynyt yli 250 uutta. eikä taida edes rakennusmessuja olla menossa missään:_)