…ovat jotain nettiriippuvaisia
Minä nyt en ole vielä niin kovin vanha, löysin pentin vahingossa muistaakseni kesäkuussä 2004 Googlatessani jotakin. En pääse tarkistamaan asiaa, koska en pääse lainkaan vanhojen keskusteluiden hakuun, on antanut päivä kaupalla vain erroria. Sen muistan, että syreeneistä oli kyse ensimmäisessä viestissäni.
Minun profiilinumeroni näyttää olevan 369, en silloin pitänyt sen rekisteröinnin kanssa kiirettä. Mukana olen ollut varmaan ihan sieltä 1998 asti, tai ainakin melkein. Siihen pulinaboksi-alkuvaiheeseen eksyin kuoleman kielissä kituvalle hevoskastanajalle apua hakiessani. Toinen aihe, joka askarrutti, oli suuren rhodopensaan siirto paikasta toiseen. Ja neuvoja tuli jo silloin. No, puu kyllä kuoli ja rhodo on edelleen siirtämättä.
Puuhasin silloin Ruususeuran asioita ja kun silloinen puheenjohtaja Veronica Sundman kuuli, että olen töissä it-alalla, niin hän mutkattomaan tapaansa ilmoitti, että nyt sitten teet seuralle omat verkkosivut. Se ei ollut silloin niin yksinkertaista kuin nykyisin, jopa oman domainin reksiteröinnissäkin olisi ollut sellaisia kiemuroita, että tartuin puhelimen luuriin ja soitin Ismo Ilenille. Näin seuran sivut sitten perustettiin Hypermedian palvelimelle. Ismoa en ole koskaan henkilökohtaisesti tavannut, mutta puhelimessa kyllä paljonkin puhunut.
Kotisivujen tekoon tarkoitettuja välineitä ei oikein ollut ja tein sitten niin kuin moni muukin, kirjoittelin Notepadilla suoraan html-koodia. Ja kun sivut piti saada rinnakkain kolmella kielellä, suomeksi, ruotsiksi ja lyhennettynä englanniksi, niin raskastahan niiden ylläpito oli. Kuvakirjastojen ylläpito ja kuvien muokkaus verkkomuotoon tapahtui myös jollain Paint Shopin esiversiolla ja vei tuhottomasti aikaa. Kun isäni sitten syksyllä 2000 kuoli, niin tulin jaksamisen rajoille ja olin valmis luovuttamaan viestikapulan eteenpäin. Mutta kun äsken kävin Ruususeuran sivuilla, niin suureksi ilokseni huomasin, että aloitussivu on tismalleen sama kuin millaiseksi sen joskus toistakymmentä vuotta sitten tein. Sivujen rakenne muutenkin on säilynyt aika paljon alkuperäisen näköisenä, sisältö tietenkin on muuttunut ja monipuolistunut.
Ystäviä olen täältä löytänyt ja ennen kaikkea saanut paljon puutarhatietoa viisaammilta.Kasveista en ole paljoakaan kirjoitellut mutta luen kyllä sitäkin enemmän. Rinnakkaissivustoa Fylliä seuraan myös ja sen lisäksi minulla on muutama muukin palsta, joita seuraan ja joiden keskusteluun osallistun. Kun menossa on satavuotiaan talon suurempi remontti, niin arvaatte, että sitähän aihetta nuo muut palstat edustavat. Ja Facebookissakin olen mukana, ainakin vielä.
Joskus vuonna -98 seikkailin ensimmäisiä kertoja netissä ja laitoin hakusanaksi “puutarha”. Se oli aika kohtalokas haku, sillä tiellä ollaan… Fyllin puolella vaan nykyään. Alussa olin pentissä vuosikausia hiljaa taustalla, sitten jonain vuonna Marketanpuiston vaihtaritapaaminen kiinnosti niin paljon että avasin suuni.
Ilman puutarhakeskustelupalstojen tuomia ystäviä ja tuttuja, olisin vallan yksin pakertanut ja piha olisi varmasti myös ihan toisenlainen.
eipä täällä ollutkaan pillisipuli-historiikkia. tästä aikoinaan top 10 typoihin päässeestä jutusta se alkoi-> "torstai, 10. helmikuuta 2005 - klo 12. 49
Kiitos. Se sipuli taitaa olla joku kiinansipuli/pillusipuli. Mies toi noita ajatteli minua kuulema:) Sieltä tuli myös ornokkia,tiliä, persiljaa, salaatteja porkkanoita(punainen jättiläinen), köynnöskrassia, Basilkia ja kurpitsan siemeniä niillä otan sen voiton kisasta;)"
(jätin kirjoittajan nimimerkin pois. kertoo itse jos haluaa. juttu on kuitenkin vielä "olemassa" entisellä paikallaan) ja minä torvelo luin siitä kehkeytyneen jutustelun; nyt sitten kyyneleet valuu pitkin poskia ja mahalihakset ovat kipeänä naurusta:-)
Tähän p-sipulijuttuun törmää vähän väliä - koitin tonkia vanhasta pentistä, mut en löydä
Onko se pillisipuli sama kuin ilmasipuli?
Sen tiiän, että pillisipulijuttu on lähteny kirotusvihreestä liikkelle
Siitä legendasta on tänään tasan 6 vuotta:) Minäkin kävin muistelemassa vatsalihakset kipeänä!
Voi kauhia, kuusi vuottako jo, voi mahdotonta kun aika rientää!
Kertokaas ny vihdoinkin mistä tän legendaarisen pillisipulijutun löytää??
Mai-lee edellisellä sivulla sen juuri laittoi, kopio tässä.
“torstai, 10. helmikuuta 2005 - klo 12. 49
Kiitos. Se sipuli taitaa olla joku kiinansipuli/pillusipuli. Mies toi noita ajatteli minua kuulema:) Sieltä tuli myös ornokkia,tiliä, persiljaa, salaatteja porkkanoita(punainen jättiläinen), köynnöskrassia, Basilkia ja kurpitsan siemeniä niillä otan sen voiton kisasta;)”
Ei olis pitänyt alkaa tuota vanhan pentin typoketjua lukemaan kun siinä meni aikaa ja nenäliinoja…hohhoijaa…
Mullakin meni yks ehtoo noita vanhoja juttuja lukiessa… Naurua (ja melkein kyyneleitäkin) piisasi… Mutta hieno on tuo Kristan tekemä Pentti-logo! Kuka jaksaisi ruveta puuhaamaan uudelleen sitä T-paita-projektia? Ostaisin yhden varmasti!
Mukavaa Pentin päivää kaikille!
Jokin aika sitten löysin kuopuksen pieneksi jääneen Penttipaidan, kun järjestelin kierrätykseen meneviä vaatteita. Nauratti näin vuosienkin jälkeen se Pillisipulijuttu. Oi niitä aikoja…
Pistän muistiin minäkin tänne tuloni.
Eksyin näille maisemille innokkaana kukkamaakarina haeskellessani tietoa posliinikukista.
Ihan vahingossa,niin voi sanoa.
Ensin harmitti,että mihin jouduin kun olikin "rakentajat.net",kun ei ollut tarkoitus rakentaa ,mutta sieltä sitten löytyi tämä ja nyt olen ikionnellinen joutumisestani.
Olin ja olen toisellakin keskustelupalstalla,mutta se joskus tökkii. Tai ehkä siellä vain junnataan.
paikallaan.
Tämä tapahtui kevättalven 2011 aikana.
Kivaa porukkaa olette,uusikin sopii joukkoon.
Poslareitakin on tullut lisää,alkuja vielä mutta kasvaahan ne.
Ulkokukista tuo pioni,josta nimmarinikin,on lempikukkani.
Se "Tourangelle" on tilauksessa jos senkin saisin penkkiini.
"Eteenpäin,sano mummo lumessa"
Siirrän tähän “sitä sun tätä”-ketjusta kirjautumisajankohdista syntyneen keskustelun.
Kauheeeeeta - oonks mä näin puhelijas!!: tuhat viestiä on ylittynyt. Siis kolmen vuoden aikana oon pälättänyt reilut 330 viestiä per vuosi + ne lukemattomat viestit noissa automaattisesti poistuvissa ketjuissa.
- Aika hyvin pälätetty tälläiseltä hiljaiselta hissukalta.