Pentin historia ja penttihistoria

Ei ole ensimmäisiä viestejä edes minulla, joka kirjauduin siinä vaiheessa kun vanha pentti oli sulkeutumassa ja uusi aloittelemassa. Ne oli silloin käytössä vähän aikaa päällekkäin. Itse aloitin suoraan tässä uudessa enkä oikein tajunnut että miksi valitettiin kaikesta pentin käyttöön liittyvästä ja puhuttiin vanhasta pentistä :slight_smile:

Minä olen ollut vanhan pentin puolella, mutta en kyllä muista vuotta koska tulin, 17322 näkyy olevan numero minulla. Jatuuli jo aikaisemmin kirjatunut!

nyt en usko etten olisi mitään kirjoitellut ennen tämän vuoden tammikuuta, kun yksityisviestejäkin on viime vuoden toukokuulta asti tallessa?

Selitys saattaa olla se että Vapaan sanan poistuvista ketjuistahan viestit poistuvat, kaipa ne poistuvat sieltä kirjoittajan viestihistoriasta yhtälailla ? Sehän on jo todettu ettei käyttäjän viestit-listaus näytä kaikille alusta saakka viestejä.

Vanhan pentin aikaan minäkin liityin. Vuodesta ei tosin mitään hajua ja aika aktiivinen olinkin siihen aikaan. Sitten osa lähti klofylliin ja minä olin siinä kahden vaiheilla. Sitten tuli pari muutoa ja elämä mulkkas tosissaan.

Nämä sivut ovat kuitenkin aina pysyneet mukana vaikka aika vähän nykyään kirjoittelen. Luen sentään ja ihailen ihania puutarhakuvianne.

Minäkin olen ollut täällä vuodesta 2002 tai 2003 ainakin. Pentin uudistuessa tallensin vain tietoni, mutta meni varmaan muutama vuosi, ettei tullut käytyä paljon vilkuilemassa. Nytkin enemmän tulee lueskeltua, varsinkin talvella toisten ihania päiväkirjoja ja kuvagallerioita.

Vaikkei tämä  ole ihan hirmu kaukaista historiaa niin siitä on jo kauan aikaa kuitenkin. Alkaa nykyään aina  vähintään hymyilyttämään  kun luen tuon "Palsta on siis tarkoitettu puhtaasti jäsentemme älisiin keskusteluihin". Joku siitä (nähtävästi pysyväksi jäävästä)  kirjoitusvirheestä kirjoitti ärsyttää-palstalla ja Weikko vastasi "Mitäs täällä taas älistään"  Hyväntuulen paloja pentistä  

Liityin joukkoon 21.09.2004 olen muutaman vuoden ollut poissa. Nyt tulee kurkittua tänne säännöllisesti. Pillisipulia kasvattelen vieläkin , missähän mun pentinpaita on…

Kiva kuulla sinustakin! Olen joskus miettinyt että mihin olet kadonnut. =)

Idästä länteen muutin tuli ero ja uusi mieskin sitten myöhemmin löyty nyt kasvatellaan taimien lisäksi 9kk pikku neitiä :slight_smile:

Onnea pikku puutarhurin taimesta sekä uudelle elämälle =)

Minäkin alussa olen ollut mukana,Maaonni, Iines,pyry,Nanna, Aikku ymmm… nämä nimimerkit muistan hyvinkin, ja itse oli kurtturuusu nimimerkillä, tullut oltua vuosia poissa muilla mailla, ja nyt taas muistin tämän mutta eihän tämä enää huolinut vanhaa nimimerkkiä ollenkaan, mutta nyt jatketaan :slight_smile:

tuivio, ex-kurtturuusu, tervetuloa takaisin! Minäkin muistan kurtturuusun nimmarin :slight_smile:

Historia on aina mielenkiintoista. Mieleen tuli paljon muistoja noin kymmenen vuoden takaa.

Olen kirjoittanut ensimmäisen kerran keväällä 2001, kun sain ensimmäisen puutarhani. Numeroni on 1011, viestejä on 53 kpl - se tilastoista…

Penttipaitani joutui kirpputorille siksi, että se yllä ei ollut hyvä olo: hartiasaumat vetivät rumasti, kaula-aukko oli kummallinen, materiaali liian jäykkää, mukavahan se muuten olisi ollut.

Alkuperäistä pillisipuliviestiä en silloin nähnyt, mutta helppo oli arvata, mistä se oli syntynyt

Yritän kaivaa muististani vanhoja tuttavia, joilta sain aikoinaan ihania kasveja. Tulee mieleen vain oikea nimi mutta ei nimimerkkiä…

Minä löysin vanhimman viestini elokuulta 2004, mutta se ei voi pitää paikkaansa, koska olin ollut jo ainakin kerran sitä ennen taimivaihdossa. Jotenkin kai ne vaihdot oli pitänyt tehdä :slight_smile:

Nimim. Myskimalva laittoi toisaalle tämän linkin vanhaan keskusteluketjuun, kopioin sen tänne talteen koska se on sitä Pentin historiaa:

Heteka-ketju

tänään tehtäneen yhdenlaista puutarha.netin historiaa. viimeisimmän version miljoonas juttu tulee julki. toivottavasti joku seuraa kertymää ja kertoo, kun niin tapahtuu:-)

ei ollut ollut kellään seuranta päällä:_)

tässä se nyt kuitenkin on->

myskimalva, maanantai, 20. toukokuuta 2013 - klo 21. 30

oli aika helppo arvata, että häneen osui tuo historian havina, kun oikein urakalla (kolmisenkymmentä) oli lähettänyt viestejä klo 20.39 ja klo 21.55 välillä…

Ai minäkö? 

Entinen nimimerkkini on poistettu, kun en vuosiin käynyt täällä Pentissä. Joitain vanhoja kirjoittamiani juttuja löysin vuodelta 2003. Paljon tuttuja nimimerkkejä näyttää täällä vieläkin olevan :slight_smile:
Ja siis aikaisemmin kirjoittelin nimimerkillä Helge, nyt ollaan sitten Helge II