Perhonen

s91. On mun jonkinlaiset kuvat Keisarinviitasta tänävuonna.

Ei niitä montaa näkynyt, Heinäkuun/Elokuun surkeidensäide takia täällä.

.

.

.

Alkuperäinen kirjoittaja: David2

Neon kaikki täällä. :wink:

Vieläkö kerkeäis tehä perhosille hotellin? Vieläkin näytti pari suruvaippaa lentelevän kohmeisen kimalaisen kanssa.

Tässä teille juuri otettu kuva parista perhosesta.

kuva

Tulipa vielä toinenkin perhonen kuvattua. Laitoin vesi ja hunaja meloonin kuoria pihalle, näköjään tykkäävät kovasti.

kuva

Minä sain perhosia portaille kun jäi vahingossa karviaisia astiaan. Parhaillaan siinä oli herukkaperhonen, amiraali, neitoperhonen ja suruvaippa. Kameraa en hakenut vaan nautin näkemästäni.

Nuo Puukonsuojuksen kuvat on kyllä upeita.

Tämä vielä eilen lenteli ja asettui sopivasti kuvattavaksi.

kuva

Kun äsken kävin ulkona, tällainen ihana kaveri oli oven vieressä. Eikö olisi jo natinati-aika siivekkäillä? Kävi sääliksi, mutta ulkona +10 astetta niin hyvin tällä hetkellä tarkenee.

Kuka hän on, ihana pörröinen.

kuva

Veikataan naamioitunutta Kimalaista.

Tai sitten jos haluut kuulla totuuden, ni se on

Hallakehrääjä,Poecilocampa populi

.

.

kuva

Böö! Lapset arveli että se on lohikäärme tai alien. Facessa arveltiin että silmäkiitäjä. Mä en kyllä enää uskalla nukkua ulkona! frown

Uskallat sinä, ei noita kiinnosta ihmiset =D Voimakas valo kylläkin. Hieno kiitäjä :slight_smile:

Kah toikii jo lentää---- Sinisilmäkiitäjä S.ocellatus

Alasiipien yläpinta on se hienoin pinta.

Kesän ensimmäinen ritariperhonen lenteli jo tänään, viimekesänä en ainuttakaan nähnyt.

Tämmöinen pikkuinen kulki pojan kyydissä pitkän matkaa.

Jos toi on 6-7cm Niin se on Geometra papilionaria
Isomittari. Toi mittakaava on vaikeampi hahmottaa.
On toinenkii Vihreämittari, joka on selvästi pienempi.

Tuo on varmaankin se pienempi. Kuvassa 3 veen sormella. Kaunis pikkuinen oli mikä oli.

Sanokaa mitä perhosia täällä lentelee ihan mahottoman paljon pitkin niittyä. Pieni (n.2cm siipien kärkiväli), täysin puhtaan valkoinen (myös jalat, tuntosarvet, vartalo), hentoja harmaita pikkupisteitä joka puolilla siipiä, kun katsoo tarkasti. Kauempaa niitä ei näe. Joku lehtimittariko? Mitään raitoja ei ole. 

Bongasin tänään myös nokkosperhosia, ritariperhosnaaraan (joka lensi mulle kopiksi) sekä ruusukääriäisiä (jotka ovat vihdoinkin kuoriutuneet mun teresanruusuista…)

Onneksi ei olla trimmattu nokkosia pois suuren maatilan-pissakaivon ympäriltä. Vanhempi poika haki poikansa yökylästä kotiin ja hän joka on perhoskeräilijä näytti ja sanoi että katsokaa mikä määrä nokkosten seassa on perhosten toukkia. Näitä mustia kasoja oli vaikka kuinka paljon joka paikassa siellä. Kyllä tulee olemaan pian paljon neitoperhosia, kunhan nuo nyt ensin kotiloituvat ja sitten kasvavat aikuisiksi. Poika otti niitä purkkiin ja mukaansa, että saa huvilansa ympäristöön myös neitoperhosia.

Nyt nuo mustat neitoperhosen toukat ovat aikuistuneet. Missä lie ovat olleet kotelovaiheen. Neitoperhosia on nyt paljon. Vuorikaunokki ja punalatva ovat hyviä perhoskasveja.
http://puutarha.net/keskustelut/Uploads/Images/ea3c4823-7fa1-4ae1-82db-8c09.JPG