Kävin Pinsiössä puutarhamyymälässä ja siellä oli nokkosperhosia kymmenittäin . Joku minttu näytti olevan niiden suosiossa ja myös moni muu kaukkanen.
Alkuperäinen kirjoittaja: Ohvakukka
Kävin Pinsiössä puutarhamyymälässä ja siellä oli nokkosperhosia kymmenittäin . Joku minttu näytti olevan niiden suosiossa ja myös moni muu kaukkanen.
Pitäisköhän vielä vanhoilla päivillään innostua istuttaan miinttua pihaansa…
Doorianvillakko yksi parhaita perhoskasveja.
Doorianvillakko on jo meillä. Tuoksuu kivasti.
Näin juuri Sitruunaperhosen! kuinka nätti se olikaan, en edes muista milloin olisin viimeksi nähnyt…muistan että lapsuudessa se oli ihan tavallinen, perhosia oli silloin paljon.
Amiraalit lentelee vielä, levähtävät samettiruusuilla.
Tämän vuoden ensimäinen Haapeperhonen Limenitis populi pongattu, ihmeen paljon on valkoista, ehkä on naaras
Alkuperäinen kirjoittaja: David2
Joku kiitäjä kävi iltavierailulla.
En tunne hirveästi perhosia, niin en edes yritä arvata lajia.
Sphinx pinastri,muistaaksein, latinaksi,
Suomalaisen nimen voit kysyä googlelta
Erästä havupuuta vihjeenä
Eli se oli mäntykiitäjä.
Sitä kuvien perusteella epäilin, mutta en ollut varma.
Männikössähän me asutaankin, eli sopii hyvin.
Ritariperhonen 2 tänään lensi rannasta metsään päin. Pari viikkoa sitten sama? liihotti kasvimaan reunassa ukonputki kasvustossa.
Voi kun joskus saisi nähdä ritariperhosen!
Mee paratiisi, jonnekkiin missä on mäki,kalliomäki tms… Ritarin koiraat lentävät siellä huipulla monesti.
Näin yhtenä vuonna 2-3 yht aikaa mäenpäällä. Toinen on Tervakot, jos siellä on niitä, Sireeneilläkin ne käy.
Wau! Näin äsken syreenikiitäjän pihallani. Olin sateesta huolimatta vielä klo 23 pihalla juuri lopettamassa hommat. Se viihtyi vähän aikaa syreenissä. Ei päästänyt minua lähelle, mutta oli iso oranssin ruskea paksu vartalo. Arvioisin, että siipien välitä olisi 8cm.
Amiraaliperhonen jo pihassa. En ole näin aikaisin ennen nähnyt.
Meillä oli myös eilen amiraaliperhonen pihassa. En tiennyt, ettei se yleensä ole näin aikainen, mutta nyt hoksaa että tosiaan yleensä olen nähnyt vasta elokuussa.
Noi Amiraalit on tullu ilmavirtojen mukana, jos on yhtään kuluneita. Suomessa lisääntyvä ns syksyn kanta tuskin on vielä kehittynyt. Veikkaan että laikkee muutakii tulee Suomeen,Koloradoja,Ohdakeperhosia, Gammayökköjä,ymmm… kirvojahanon tullut jo.
Nokkosperhosia mahdottomasti. Kymmeniä samaan aikaan kukissa. Ei ole vuosiin näkynyt kun muutamia.
Mikäs tämä kolibrin oloinen pikkukiitäjä olikaan, joka huonosti näkyy kuvassa.
Meillä oli tänään kaksi nokkosperhosta. Iloinen olen niistäkin.
Kurpal o fuciformis