Keisarinviitta ilahdutti tänäänkin
Alkuperäinen kirjoittaja: Ohvakukka
Keisarinviitta ilahdutti tänäänkin
Alkuperäinen kirjoittaja: Ohvakukka
Onko teillä niin hyvä kamera kännykässä, että saatte tarkkoja kuvia perhosista sillä? Jos on, niin kerro mikä kännykkä…
Sitruunaperhonen maastoutuu lehteen.
(Samsung Galaxy)
Keisarinviittoja on edelleen paljon, jotkut jo repaleisia. Muita perhosia vähemmän, amiraalia ei ole vielä näkynyt.
Oreganopuskissa paljon pörriäisiä!
Kuvat ei nyt tunnu kelpaavan, pyörii vain!
Eilen mökillä näin kauden ensimmäisen suruvaipan sekä useita nokkosperhosia. Aiempina viikkoina on näkynyt joitakin verkkoperhosia ja kaaliperhosia. Löysin kasvarin ruusukaalista kaaliperhosen toukan, joka oli viikossa ehtinyt nauttia ainakin neljänneksen lehtipinta-alasta.
Mikä tämä on:
Gööglää
Niitty-yökkönen G.,
Alkuperäinen kirjoittaja: David2
Baari on auki
Onko tuo korkein kasvi tuossa yläkuvassa ehkä Hirvenjuuri?
Nesteellä lumosin suruvaipan, eka amiraalikin piipahti muttei antanut kuvata. Käynyt vesimeloni kannati säästää.
Mökillä hirvenjuuret on korkeampia ja nuori auringontähti vielä matalana kasvaa. Kotona korkeudet ovat toisinpäin. Hirvenjuuren lehtiä vaivaa ruoste, liian kuiva kasvupaikka tuo rantatöyräs.
Mulla purppuralatva ei ole vielä avannut kukkiaan, eka vuosi menossa, toki nuppuja on kyllä.
Sitruunaperhosiakin taas näkyy, ja keisarinviittoja paljon.
Minulla ei myöskään tuo purppurapunalatva vielä kuki, olen luullut että on liian varjossa.
Illalla veskissä oli perhonen, hetken jo luulin että lepakko mutta se olikin iso yöperhonen. En ole enen nähnyt, ja yritin häätää sitä ikkunasta ulos mutta ei se onnistunut. Käteen en uskaltanut ottaa ja yöksi en kehdannut ikkunaa auki jättää, no sain sen lopulta pyyhkeeseen käärittynä ulos. Netistä sitten etsimään sen nimeä ja ehkä oli siniritariyökkönen ja olisi käteenkin voinut ottaa, en kyllä tajua miksi oli sisälle tullut kun veskissä ei ollut edes valoa.
Syyssyrikkä aloitteli viime viikon lopulla kukintaansa. Eilen kuvaushetkellä noissa kolmessa avautuneessa kukkavarressa oli yhteensä kahdeksan nokkosperhosta samanaikaisesti. Muita perhoslajeja ei vielä eilen näkynyt.
Linnunherne… Oliko sulla jotakin hajustetta… Noi tulee hyvin ns syöteille. Mis o kaljaa/siirappia/hiiva käymään sen kiljun. Päälle voi vielä laittaa, Punaviinietikkaa. Ni noit alkaa tulla hurjasti, kokemusta on.
Löydä perhonen kuvasta:
Näyttäs olevan Kaaliperhonen
Yleensä kun tuollahyvää tarkoittavalla kortti-lasi ansallani nappaan ötökän, niin matkalla ulos vielä puhelen sille ja kerron, ettei sillä ole mitään hätää ja kohta se pääsee vapaaksi. Oon semmoinen “höperö” että kuvittelenn kaikkien somien pikku otuksien ymmärtävän puhettani ainakin jollain tasolla, uskon että ne ymmärtävät hyvän tarkoitukseni… joskus perhonen pyrähtelee vapauduttuaan hetken ympärillä kuin kiitollisena, siitähän vasta tulee hyvä mieli.