Nyt on perhosia, jopa nokkosperhosia pitkästä aikaa.
Mökillä suruvaippakin.
Tosi on, kaikkia perhosia liitelee siellä sun täällä.
Laitoin lauantaina vesimelonin palan ulkotulitelineeseen ja vasta nyt kun se oli alkanut mennä huonon näköiseksi, se houkuttaa perhosia. Poika neuvoi ripottamaan kuivahiiva siihen pinnalle, mutta en tehnyt niin. Ehkä, jos olisin noudattanut neuvoa, olisi se houkuttanut perhosia jo aiemmin.
Erittäin iso valkoinen perhonen lentelee pihassa. Mikähän lienee, en ennen ole noin isoa nähnyt. Ei halunnut tulla kuvaan.
Kiitäjät on isoja, melkein pikkulinnun kokoisia, mutta onkohan niistä yhtään valkoista.
Mielestäni kiitäjissä ei ole valkoista. Pihlajaperhosellakin on musta raidoitus vaikka muuten on valkoinen. Jospa se oli vain kaaliperhonen, toukkana ollut hyvän ruokapadan äärellä.
Ohdakeperhosta ei ole täällä näkynyt tänä kesänä.
Neitoa on purtu, oikea alasiipi melkein kokonaan kadonnut, arka on. Silti jaksanut lentää tänne asti, kesän ainoa jajiaan. Suruvaippoja ja sitruunaperhosia näkyy useita.
Voi kun ihana, mitään kiitäjää en ole tänä kesänä nähnyt.
Jokunen viikko sitten aattelin, että Isopäiväkiitäjiä ei ole vielä näkynyt… Tuokin on etelästä vaeltanut tai aiempi sukupolvi on vaeltanut ja täällä lisääntynyt… Yhtenävuonna näin noita useita, ksksi yhtaikaakin, Syysleimu, syrikka, Valkotupakka,? Ihmekukka, Petunia,Pelarkuuni vetää noita.Airingonlaskun aikaan voi lentää aktiivisena.
Arvaa kaksikertaa….
Joo on se… Veikkaan että sulla kasvaa Tupakkaa, Syysleimuu, Ruotsinköynnöskuusamaa tms.. joka on tuon vetänyt puoleensa.. Mä muinoin kun pyysin perhosia, ni hyvin tuli kukille, Imhekukka em lisäksi. Silloin niitä näkyi 2kpl yhtaikaa Isotsilmät kiiluu pimeessä valoavasten..Niillä on todella pitkä imutorvi, jolla imee metä kukasta… Agrius convolvuli
Mun vanhakuva, kun muinoin keräsin/pongasin perhosia.. Ne tulivat ekana kukille ja mulla oli välillä päällä 300w Aurinkolamppu, ns uv tattilamppu
1.kertaa eläissäni kasvatin koristetupakkaa