Perhonen

Tavallinen Valkotupakkaa N.alata ja Narsissitupakka N. sylvestris vetää niitä hyvin.. Mulla on piha ihan pöpelikköö nykyään..

1 tykkäys

Ei kerenny tupakat kukkia tänä vuonna. Taimet nyyrötti kuukausikaupalla. Melkein joka vuosi ollut jollain nurkalla.
Perhosia näkynyt vähemmän tänä vuonna, ei ole ihmekään kummallinen kesä ollut.

Mis vyöhykkeellä sä asut,…? Ainankin täällä II/III rajalla, Valkoröökit kerkee,.. Oon kylvänyt suoraan siemenet maahan hajakylvönä, 40x40cm alueelle,noin vappuna… tai jo aiemmenkin, jos halloja uhkaa, ni harsoo päälle… Juhannuksen aikoihin koulinta20-30cm väleihin/kastelua senjälkeen..

1 tykkäys

Suruvaippa 1, amiraali 1 ja sitruunaperhosia tänään. Toinen heikko perhoskesä peräkkäin. Nokkosperhosia ei yhtään, 1 neito.

1 tykkäys

Kyllä ne on joka vuosi hyvin kerennyt kukkimaan mutta en tiedä mikä mun taimia vaivas tänä vuonna kun eivät kasvaneet.
Neito ja suruvaippoja näkyy, nokkosista on ollut puute tänä vuonna. Niitä on yleensä aina eniten.

Tämä viihtyi koko eilisen päivän kasvihuoneen ovessa. Oven aukominen ei häirinnyt, ei sekään, että piti vähän siirtää. Aika iso, pituutta kuutisen senttiä.

2 tykkäystä

Joskus tuli pyydettyy, noitakin :butterfly::butterfly:

2 tykkäystä

Hienoja. Onko toukat käyny yhtään maistamassa niitä..

Joo, arvaa kahdesti,. Joka lootassa on noita ns. Riesakuoriaisen toukkanahkoja. Kanadasta aikanaan levinnyt eurooppaan nuo :face_vomiting:syöpäläiset. En oo keränny noit perhosii enää vuosiin, kun syöpäläiset. syö nuo, myrkkyjä pitää käsitellä ja jos ne on kaapissa ni ei niitä tuu paljoo katottua.

2 tykkäystä

o

Nuo on kohta taa lennossa, , ku kevät lähenee

1 tykkäys

Kukas tämä on…

Saturnia pavonia, Riikinkukkokehrääjä, lentää keväällä. Tuokin on pyydetty 28,4 ns tai ns houkuteltu, naaras verkkohäkkiin ja se houkuttaa koiraita puoleensa ns feromoonihajulla, jopa kilometrien päästä, kettalla voi tulla 50-80 koirasta. Tuo koiras on jokin ns aberatiivinen yksilö, kun takasiivet on keltaiset, yleensä oranssit.

1 tykkäys