Perhonen

4 tykkäystä

Sitruuna perhosia ja suruvaippoja onn ollut paljon. Yksi neitoperhokin lensi saaressa, nokkosperhosta en ole nähnyt ainoatakaan.

3 tykkäystä

Vähän on siivet kulahtaneet

5 tykkäystä

Olin niityllä perhosia, pörrejä ja kukkia katselemassa ja kuvaamassa, ihan hitosti oi niitä pieniä sinisiä perhosia, mutta ne on tosi nopeita ja ei pysähdy kuin siivet supussa.

4 tykkäystä

Tuo Ohdakeperhonen on luultavasti lentänyt ilmavirtojen mukana

Afrikasta asti Suomeen,koska ei talvehdi Euroopassa juurikaan.

2 tykkäystä

Pitkä matka pienelle perhoselle. :wink:

1 tykkäys

Mikä mahtaa olla perhonen, jonka siivissä on valkoista ja oranssia. Kahdesti olen nähnyt lentävän pihalla. Ei ole kirjava, vaan molemmat värit näyttävät yhtenäisiltä alueilta.

Näyttäisikö aurora perhonen tutulta?

1 tykkäys

Kiitos, aurora näyttää samalta

Näin tänään tämän vuoden ekat neitoperhoset, 2 kpl. :blush:

2 tykkäystä

Oliko ne ns priimoja vai kuluneita…?Yhtenä vuonna näin 10.7 yhen talventineen neidon

vielä

Ne näytti molemmat siistin näköisiltä.

Näin niitä kulahtaneita ohdakeperhosia vielä 2 yksilöä lisääkin ihan omalla pihalla, toisella puuttui toisesta siivestä melkein puolet.

Kävin taas perhosia kattelemassa.

Tämä on ehkä piippopaksupää, mutta varma en ole.

4 tykkäystä

Sinisiipi, en edes yritä arvailla mikä niistä

8 tykkäystä

Nyt oli ehjän näköisiä ohdakeperhosia. Voi että miten kauniisti sen värit istuu tuohon kärsämöiden ja heinien seuraan. :heart_eyes: :smiling_face_with_three_hearts:

Ja nokkosperhosiakin

7 tykkäystä