Sitruuna perhosia ja suruvaippoja onn ollut paljon. Yksi neitoperhokin lensi saaressa, nokkosperhosta en ole nähnyt ainoatakaan.
Olin niityllä perhosia, pörrejä ja kukkia katselemassa ja kuvaamassa, ihan hitosti oi niitä pieniä sinisiä perhosia, mutta ne on tosi nopeita ja ei pysähdy kuin siivet supussa.
Tuo Ohdakeperhonen on luultavasti lentänyt ilmavirtojen mukana
Afrikasta asti Suomeen,koska ei talvehdi Euroopassa juurikaan.
Pitkä matka pienelle perhoselle. ![]()
Mikä mahtaa olla perhonen, jonka siivissä on valkoista ja oranssia. Kahdesti olen nähnyt lentävän pihalla. Ei ole kirjava, vaan molemmat värit näyttävät yhtenäisiltä alueilta.
Näyttäisikö aurora perhonen tutulta?
Kiitos, aurora näyttää samalta
Näin tänään tämän vuoden ekat neitoperhoset, 2 kpl. ![]()
Oliko ne ns priimoja vai kuluneita…?Yhtenä vuonna näin 10.7 yhen talventineen neidon
vielä
Ne näytti molemmat siistin näköisiltä.
Näin niitä kulahtaneita ohdakeperhosia vielä 2 yksilöä lisääkin ihan omalla pihalla, toisella puuttui toisesta siivestä melkein puolet.












