Vau miten isoja perunkoisoja jo teillä. Mie en saanut silloin keväällä siemenkirjeestä tulleita perunkoison siemeniä itämään sisällä, mutta ulkona ovat itäneet. Ovat kyllä tosi pikkuisia vielä. Mutta jospa ne ehtisi vieläkin kasvaa..
Kukassa! Nämä mokomat on tiuhassa nipussa. Kun keväällä kylvin, ei ensin tapahtunut mitään. Laitoin samaan purkkiin uudet siemenet, kas kummaa aiemmat pukkasikin sitten pintaan... ja heti perään ne jäljempään laitetut.
Mullakin kaksi jo penkissä kukkii…
Perunkoiso on täynnä noita pussukoita, taidan saada syksymmällä siemeniä...
Kun tuolla aiemmin valittelin perunkoison kasvatusvaikeuksia niin ..se kukkii sittenkin! Jäi kyllä tosi lyhyeksi teidän muiden koisojen rinnalla, mutta arvatkaa hyppelinkö vanhalla kasvimaalla tänään ilosta tän nähdessäni:
Tämäkin tuli siis siemenkirjeessä joltain penttiläiseltä, KIITOS, ootte te niin ihania.
Minä olen nyt aivan tykästynyt tähän perunkoison variegataan. Korpikellolta taisin saada siemeniä ja sitten vielä tilasinkin niitä jostakin, eka kylvös kun ei muka itänyt niin kylvin uudestansa ja nyt näitä on joka puolella kun lopulta taisivat kaikki itää ainakin 200-prosenttisesti.
helppohan tuosta on tykätä, kiitos vaan
mahtaako hän säilyttää ominaisuutensa jatkossa?
Osa uuden sukupolven taimista voi kuulemma tulla vihreitä, mutta nyppii vaan ne heti pentuna pois, jos ei sellaisia halua.
minulla on monena vuotena jo ollut Perunkoisoa pitkin pihaa kesäkukkana, harvinaisuus ei mielestäni ole mutta enpä ole muualla törmännyt.. tällä hetkellä korkeutta n130cm ja kuvittelisin että olen löytänyt niille hyvän paikan kasvaa, jos joku tarvitsee siemeniä niin nyt olisi hyvä aika huudella, muuten heittelen kukinnot ennen siementen kasvua mäelle:)
Joosotar, erikoisuuksiin ja harvinaisuuksiin laittamasi perunkoisoa koskeva viestisi löytyy nyt täältä. Laitoin sinulle myös yksityisviestin, katsoisitko postisi
Ensimmäistä kesää kasvattelen perunkoisoja ja varmastin idättelen niitä ensi keväänäkin. Yksi tämän kesän lemppareista!
Vihreälehtisen siemeniä toin Armeniasta talvella, kaikki iti hyvin, sitten sain korpikellolta kirjavalehtisen siemeniä, nekin itivät hyvin, Paulastiinalta sain kirjavan taimen, nyt minulla on vaikka kuinka paljon perunkoisoja On pitkiä ja lyhyitä, vähän riippuen maasta. Yleensä minä en saa siemenistä kasvatettua mitään , nämä yllättivät.
Näkyy musta siemenpallukka. Milloin ovat lopullisesti kypsiä, että voin ne nappasta pois. Onkos se yksi pallukka aina siemen, vai onko siellä sisällä siemeniä?
Nyt kun tuolla tunnistuspalstalla kysellään tästä kasvista, toistan taas kysymykseni, kun kukaan ei ole näköjään käynyt täällä reiluun kuukauteen. Tosin en ole itsekkään muistanut koko kasvia ja onko edes siemenet enää tallessa.
Pallukassa on “miljuuna” siementä. Kannattaa kerätä vasta sitten kun pallukka alkaa jo aavistuksen ratkeilla niin ovat siemenet varmasti kypsiä.
Joka haluaa perunkoison siemeniä, laittakoot hölöä .
Pakkanen kerkesi ennen minua, otinpa pallukoita talteen, itää tai sitten ei
Penttiläisiltä sain perunkoison siemeniä. Milloinkahan se kannattaisi kylvää? Joku oli jo laittanut helmikuussa toinen huhtikuussa.
Tuleeko siitä todellakin noin iso? 1-2m välissä? Sitten pitääkin suunnittella paikka tarkasti. Ihana väri.
Ja minä en löydä omia siemeniä mistään. Olisikohan jollain vielä jäljellä, laitas hölöä, niin mietitään vaihtareita.
Se oli niin kaunis, että laittaisin sitä kesäksi kasvamaan!
Pirkkis, minulta löytyy!