Maire, en ole vielä latvonut. Harkitsen kyllä. En latvonut viime kesänä ja runsaasti oli kukkia, haaroivatkin jonkun verran. Mulla on nyt noita vaaleansinisiä yksinkertaisia ja niiden latvomista mietin ihan tosissani. Pitäiskö uskaltaa? Missä vaiheessa se tehdään? Ne on nyt jotain samaa kokoo ku noi Suomettaren petuniat tuos kuvas, ehkä inasen suurempia.
Koulin omat amppelipetuniani minikasvariin ja jonkun ajna päästä siirrän sieltä amppeliin. Viime kesänä taisin koulia suoraan amppeliin. Ei sillä niin väliä, kaikin keinoin onnistuvat.
Olen juuri miettinyt, että latvonko lainkaan. Viime kesänä näin jossain näitä amppeleita ja olivat mielestäni liiankin tuuheita, nimittäin nämä kerrotut. Pidän vähän ilmavammista amppeleista. Tietysti voisi kokeilla molempia, kun kokemusta edellisiltä vuosilta ei ole.
Mä nyt sitten latvoin tavalliset vaaleansiniseni, mut amppeliversioita en latvo, tuli ihan hyvä pehko viime kesänä latvomattakin. Siirrän noi amppelipetunian taimeni tänään amppeliin. Pakko saada koulintapurkkeja vapaaksi orvokeille
Äsken olin jo vaipumassa uneen kun kunnon rumahdus kuului alakerrasta. Mies tuli sanomaan, että nyt siun viritelmät romahti. Laatikollinen petunian taimia oli olohuoneen lattialla mullinmallin, mutta onneksi ahkeraliisa laatikko oli kaatunut vähän siistimmin. No tulihan juuret tuuletettua:(
Mun amppelissani on jo hyvänkokoiset taimet. Nuo jakeluun tarkoitetut on vähä kälysiä,kun ei ollut koulintapurkkeja, että olis saanu ajoissa koulittua. Kerrannaiset petuniat on kasvanu kivasti kans ja taivaansiniset myös. Että ainaki petuniat menestyy taas tänäki kesänä mun viljelyksilläni.
Meneekö petunian kukat pilalle sateessa. Kävin juuri ostamassa ihanan värisiä petunioita ja lumihiutaleita piharuukkuja varten ja heti tuli aika rankkasade vaikka sääennusteen mukaan piti poutaa olla. On jo vuosia kun viimeksi olen näitä kasvatellut että ohjeita ottaisin vastaan kiitollisena.
Ok, harmi. Oliskos kellään muulla laittaa ihan tavallisesta amppelipetuniasta ( ei miljoonakello ) kuvaa? Pitäs vähän kattoo kun omat kasvaa aika kummasti.