Petunia, Petunia

Jo vain!! Aika pitkälti samannäköisiä kuin omani. Tosin olen jo 3 kertaa joutunut leikkaamaan ne alas kun ovat kasvattaneet sellaista pitkää huitukkaa. Ja kyllä siltikin kovin pitkäksi ja ylöspäin kasvavat. Pitänee amppeleissa vielä kertaalleen leikata...vaikka ei ne oikeestaan hullumpia ole noin kuin nyt kasvavat. Laitatkos sitten vielä kuvia kun kukkivat?? Kiitoshymy.

Jep! Sillä en yhtään muista minkä värisiä olen laittanut kasvamaan, mutta muistikuva on että olis vaal.punaisia. Sittenhän se nähdään, varmaan menee elokuulle, ovat taimet vielä niin pieniä.

Tällaisen ihanuuden sain! Kotiin tultuani loisti eteisessä. Isännyys oli tuonut hääpäivän vuosipäivänä. sanoi, että täytyyhän sitä vähän juhlia!

No jos nyt laitat amppeliin ja lannoitat ja kastelet hyvin niin varmasti kukkii aiemmin!!

Vuokkis, upea on kukkasi!!! Mutta siis täysin erilainen kuin minun kasvattamani... mitä teen väärin??

Oi, miten kaunis kieli ulkoa Vaaleenpuaninen on sitten aina the best!

tötterö, ne on ammattitarhurit, kun tollasii kasvattelee, itsellä ei kyllä onnistuisi. Siis jostain puutarhalta mies osti valmiina, minä vain parhaan kykyni mukaan yritän pitää sen hengissä ja kukkivana.

No niin tokinaurua. Ihmetyttää vaan kun niin erilaisia ovat ( oisko eri lajikekin?).

mistähän johtuu kun mun tumman lila amppelipetunia vaalentaa kukkia.. niistä tulee ihan vaaleita.. värittömän näköisiä..

Minä en tiedä muuta kuin että rauta syventää kukkien väriä. Liekkö tässä kuitenkaan sen puutteesta kyse?

Ja tietty auringonpaahde saattaa haalistaa.

Mikäs minun miljoonakelloani vaivaa kun lehdet osittain( joistakin paikkaa toisesta taimesta) kuivattaa lehdet keltaisiksi. ärtynytKasvupaikka on aamulla varjo ja päivällä aurinkoinen. Ovat sellaisessa pajukorissa daalian kanssa katoksen alla seinän vieressä.. josko liian ahdas? hmm.. Lannoittanut ja kastellut olen mutta en tiedä mikä vaivaa.. kävin napsimassa kuivat pois kun rumentaa niin. punaiset kukat mutta ne on kohta violetit... outoapuhettasurullinen Daalia viihtyy hyvin mutta ei miljoonakelloni..

Miljoonakello-osio ei toimi. Sen nimeä ei edes pääse muuttamaan toistaiseksi. Olen laittanut siitä viestiä suoraan ylläpidolle,saa nähdä kauanko menee ennen kuin korjataan.

Suhvi, minulla on toista vuotta 10 litran ämpärissä ja tänä kesänä se on siinä ihan yksin. Vaikka se on pieni ostaessa, valtasi se viime syksynä neliön verran pintaa ja luulen että saa tasaisemman kosteudenkin isommassa ruukussa. Näin mulle neuvottiin vuosi sitten vanhan penan puolella.

Tänään kävin katsomassani miten miljoonakelloni voi.. nuput kuivahtavat enne kuin edes ehtivät aueta... ja mie tyhmä kastelin vielä lisää vaikka myöhemmin huomasin että kori missä kasvavat on aikas märkä.. mielstäni liian märkä.. ylimääräinen vesi ei pääse pois kuin muovi on sisällä.. vaikka reikiä olen yrittänyt jälkikäteen pistellä..vihainen

Minun on sitten esitettävä miljoonakello-kysymykseni täällä. Siis mitenkäs siitä löytäisi siemeniä? Kuihtuneita kukkia alkaa olla, tuleeko siihen siemenkota vai miten tapahtuu? Kun en ole siemenöisiä niistä koskaan löytänyt.

tötterö, olen pari kertaa kerännyt ite petunioista siemeniä. Siihen tulee kukan "pohjaan" sellaisinen pikkuruinen kupu, joka kuivusessaan saattaa sitten hieman avautuakin. Annoin ite kupujen kuivua ihan kokonaan ja sitten napsin niitä minigrip-pussiin tai talouspaperille. Myös kahvin suodatinpussukkaan voi hyvin kerätä. Muovipussia ei kande sitten sulkea, jos siemenet ei ole takuuvarpilla kuivia, no homehtuu kosteina. Siemenet yltiöpieniänauruaKukista ei aina tule emonsa näköisiä, täällä kukkii valkoisista kerättyinä nyt vaalean lilaa ja hentoa lilahkon valkoista :)

Selvä. Kiitos neuvosta! Nyt ei sitten muuta kuin silmät tarkkana kyttäämään siemeniähymy.

onko jollakin kokemuksia menestyykö miljoonakello varjossa,aamulla ja illalla paistaa kyllä vähän aikaa kyseiseen paikaan..mie siirsin minun daalia petunia viritelmän varjoon ja kiskoin toisen miljoonakellotaimen pois ku ei molemmat näyttänyt viihtyvän . tuikkasin toisen sitten verenpisaroiden seuraksi.. oho

Amppelipetunia aloitti kukkimisen.hymy

Täälläkin kukkii.