Phalaenopsis, perhosorkideojen risteymät

Hei, kiitos vastauksesta! Osaisitko vielä sanoa siihen ruukun kokoon, kun kasvikirja suosittelee ahdasta, mutta äidin perhoset rehottavat aika reilunkokoisissa (EI savi)ruukuissa. Minulla on ollut käytössä niitä pieniä, missä kasviparat ovat polvet suussa eivätkä ne todellakaan näytä viihtyvän.

Mutta pitäisikö sitä kirjan kirjoittajaa kumminkin uskoa? Minkälaisia kokemuksia sinulla on?

Semmoinen purkki mihin juuret mahtuu hyvin kaarnamurujen joukkoon on sopiva. Perhosorkideoitahan on niin monen kokoisia lajeja ja hybridejä taitaa kuitenkin valkokukkaiset olla kooltaan suurimpia mitä olen nähnyt. Varsinkin vanhemmat kasvit tahtovat kaatuilla kun kasvusuunta on toiselle sivustalle niin käytän painokiveä purkin laidalla.

Kiitos taas! Eiköhän tämä tästä.

vain 2 eurolla ostin tämän kukkiksesta

kuva

kuva

Hyvä ostos jadetsulla.Näyttää ihan hyväkuntoiselta.

Yks kukka on ehtoopuolella, muuten on oikein pirtsakka :slight_smile:

Tarjousorkku alako kukkimaan uuvestaan

kuva

Orkidea kasvatti keikin ja samalla uuden kukkavarren siihen. Viime talvena ostettu orkidea.

Orkideani kasvatti tuon keikin, joka tuossa vieläkin kukkii. Luulen noita harmaita tuon keikin juuriksi. Nyt niiden nokkiin on ilmestynyt nuo pienet vihreät- Mitäs ne nyt sitten mahtavat olla ?

Muksaa ku perhosetkaan ei oo enää kertakäyttökukkia :slight_smile:

Ainakin Tuusulassa Kukkatalossa oli ilmaiseksi jaossa perhosorkideoita…

Nyt se sit kukkii :slight_smile:

Tämä kukkii taas
http://puutarha.net/keskustelut/Uploads/Images/3613e870-a21a-43d2-916a-fac0.jpg

Ihmeellinen tapaus tää perhosorkidea: kukkinut tauotta kohta vuoden. Tässä hän katselee talvista auringonpaistetta meidän yläkerran ikkunalla.

Voimakas valaistus vaalensi väriä todellisesta viininpunaisesta vähän platuksi.

Vähänkös oon onnesta soikeana. Tuo ylin on kukkavarret alku, eikös joo? Ekaa kertaa oon saanu marketti ostoksen näin pitkälle.

Aivan upea viimeinen! Onko uudempia kuvia?

Perhosorkideat on todella upeita! Lisäkuvia ehdottomasti.

Viherpeukalo keskellä kämmentä, mutta haittaako tuo. Muita harrastuksia pyöräily, jokunen suomalainen pelisivusto ja kaikki ilmaiset arvonnat jota eteen osuu.

Nyt eka nuppu auki :grin:

Tällainen kukkii