Phalaenopsis, perhosorkideojen risteymät

Nämä on vissiin keikejä?

Kyllä.

Tuostapa tuli mieleeni… pitäis varmaan “vaihteeksi” kastella kunnolla orkideat… :blush:
Yksi on ollut ilman mitään “muraa” varmaan pian kk:den… kun jäi siihen kuuluisaan ja (lähes loputtomaan)… “vaiheeseen”… :blush:

Tässä osa miun orkideoista vähän aikaa sitten. 

Kyl mä nyt uskallan ostaa taas seuraavatkin hyvästä alennuksesta, kun kerran olen onnistunut ne kukkaan saamaan :grinning:

Viimeisin heräteostos. Mauton, tiedän…

Hei sellainen kysymys näistä, että kun nykyään myydään sellaisia täplikkäitä perhosorkideoja, joissa ne täplät ovat sellaisia aika isoja, epäsymmetrisiä ja ”roiskitun” näköisiä, niin onko ne värjättyjä?
Tällaista tarkoitan:

https://commons.m.wikimedia.org/wiki/File:Purple_spotted_white_phalaenopsis_orchid_blooms.png

Itse sain yhden sellaisen lahjaksi ja kun se kukki uudelleen vuoden päästä, se näytti aivan erilaiselta.

Ei taida toimia tuo linkki. Mutta siis tällaista tarkoitan:

https://i5.walmartimages.com/asr/fa94aff8-3060-4a42-96dd-e0a3df231db1_1.2eab6b7b993af2589484e15bbbbcf994.jpeg?odnHeight=768&odnWidth=768&odnBg=FFFFFF

Ok, kiitos tiedosta. Sain yhden tuollaisen (luullakseni) kukkimaan uudelleen, mutta se näytti ihan erilaiselta, valkoiset terälehdet ja tumman pinkki sisus.
Vai voiko olla, että olin sekoittanut kasvit? Minulla on näitä niin monta. Luulin sen olleen tuo kyseinen yksilö, mutta ehkä erehdyin.
Oletteko saaneet noita roiskitun näköisiä kukkimaan uudelleen, ja ovatko näyttäneet samalta?

Kierrätyskeskuksesta 5€. Oli pakko ostaa.

Mini-phalaenopsis alkoi työntää kukkia. Kukat ovat vain 2-3 cm mittaisia.
Eihän tämä nyt mikään räjähtävän näyttävä ole, mutta tuntuu aina hyvältä, kun orkidean saa kukkimaan uudelleen.

Tällainen ihanuus tuli lahjaksi mulle.

Tämä tuli lahjaksi kaksi vuotta sitten ja nyt tulee ensimmäistä kertaa uutta kukkavanaa.

Raasku yrittää kasvattaa keikiä. Monta kertaa olen jo ollut heittämässä tämän mäkeen, mutta jotenkin raasku niin säälittää ja pitäähän sille antaa mahdollisuus, reppanalle.

Tällainen kaunotar kukassa nyt. Kukki viimeksi pari vuotta sitten. On aina hyvä fiilis, kun saa näitä kukkimaan uudelleen.

Taas kukitaan. Tämä kukki viimeksi talvella ja nyt taas. Yksi kukkavarsi on haarautunut kolmeksi, ja jokaisessa on nuppuja. Vaaleanpunaista jauhetta olen tarjoillut hänelle ja se tuntuu toimivan!

2 tykkäystä

Pari phalaenopsista on nupullaan. Toinen on mini, toinen jätti.
Ikkuna on etelään, saavat kohtalaisesti valoa. Ikkunalaudan alla on patteri, mutta jostain syystä orkideat tuntuvat tuossa siitä huolimatta viihtyvän.

3 tykkäystä

Tällainen komistus lähti matkaan kukkatalosta tänään. Päätin, että en osta enää orkideoita, mutta kun hinta oli 8 euroa, niin…

5 tykkäystä