Pirkko-Martalla onkin noita kukkia niin vähän ennestään, että on hyvä saada sentään jotain. ;) Mihinkähän vielä joudutkaan noiden kaikkien kukkiesi kanssa?
Minä olen saanut jo pikän aikaa hillittyä itseäni, kun alkaa kiintiö olemaan täysi - kunhan pystyisi kunnolla hoitamaan entisetkin. Päivällä huomasin kukan yhdessä ikivanhassa Phalessa, vähän samankaltainen kukka, kuin palstan ensimmäisessäkin kukassa.
Raakki, jos teille on siunaantunut noita "kaksoiskappaleita" enemmänkin, niin yhdistyksen järjestämä Basaari on aivan oivallinen paikka laittaa niitä eteenpäin. Olisin itsekin tuonut muutamia myyntiin, mutta en uskalla, koska viereisessä huoneessa oli punkeilla bileet vielä vähän aikaa sitten
Aivan upea! miksi tulinkaan katsomaan orkideoja kun niitä ei mitenkään mahdu enempää nyt on pakko alkaa taas miettimään miten saisin niille järjestettyä lisätilaa...
Raakilla todella kaunis pikkuperhonen . Minä haksahdin tänään tähän, oli pöydän ainoa oudokki, piikit ja kaikki, niin kun olin vannonut, ettei enää yhtään mahdu...
Niin se tahtoo olla, että ne ihan väkisin joskus mukaan tarttuvat - se kuuluu tämän taudin luonteeseen. ;)
Joskus kuitenkin tulee se tilanne, että jos haluaa uusia, niin niille on tehtävä tilaa ja laitettava niitä toisesta päästä kiertoon. Eilen oli se yhdistyksen orkideabasaari ja siellä paljon kukkia vaihtoi omistajaa. Suuri osa oli jakopaloja sekä poikasia, mutta oli siellä ihan isojakin kukkia jonkin verran.
Itse vein sinne parhaassa kukassa olevia Phaleja ja kun ne olivat hyväkuntoisia ja vähän erikoisikin, niin löysivät uudet hoitajat itselleen. :) Tämä oli niistä ehkä hienoin, kolmessa vanassa parisenkymmentä kukkaa.
Minulle jäi vielä tuollainen kapealehtinen yksivanainen versio, joka kasvaa amppelimallisena alaspäin roikkuen.
Tänään yritin ulkona kuvata yhtä erikoista kukkaani, joka on edestä sellainen sametinpunainen ja takaa lähes valkoinen. Vaikea kuvattava, tuli vähän liian vaalea ulkona.