Pientä pintaremonttia

Tollaisista eläväpintaisista seinistä mä tykkään kovasti, mistä Poppius laittoi kuvia. Mä meinaan kokeilla ihan ohentamalla tavallista seinämaalia. Ei nyt kotona oo mitään lasuureita tai muita… ikinä ollutkaan. Harjoittelenpahan ja jos epäonnistuu, nii voi maalata päälle. Ihan sai taas kannustusta, kiitos! Katto maalattu nyt, huomenna jatkuu seinän maalailulla.

Hei Ermeli, älä vain vedellä ohenna sitä maalia! Siitä tulee kaamean näköistä. Jos sulla on vesiohenteinen maali, niin hanki sitä lasyyriä ihan erillinen purkki maalikaupasta (kaikenmaailman Prismoissakin on). Akryyliväriohennekin käy ihan hyvin tavallisiin remonttimaaleihin.

Ja ei kun koekeilemaan.

Nobile

Tarkemmin katsoen Ermelillä on samanlainen piironki kuin meillä, nupit vaan on meillä metallia. Minkälainen on pikkukaappien lasi?

Tässä kuva kylppäristä ja takasta koka tehtiin olkkariinll Tein joskus nuo kukkaset kylppäij seinääle. Se oli jotain lasi maalia, näyttä olevan vähän vinksin vonksi, vasta kuvasta huomasin, kun niitä tohkeissani laitoin.

Kirjoitin meidän keittöremntista aijemmin. Se keittiön siirto toiseen huoneeseen onnistui ihan hyvinkun siinä entisen makkarin seinän takana on kylppäri, ei tullut suuria viemäröinti ei putki ongelmial

Kaunista!

Huoh Morsinko, nuo takkasi ovat ihan mielettömän kauniita. Laita ihmeessä kuva toisillekin nähtäväksi siitä takkahuoneen iki-ihanasta takasta, minähän sen olen nähnytkin, mutten kyllästy katselemaan sitä kuvasta uudestaan.

Nyt sais Memuli laittaa jo tietoa, mikä oli työkaverin vastaanotto…?!

Hienoa kuulla tuollaista. Se on parasta palautetta mitä voi saada. En kyllä muuta olisi odottanutkaan. Kiitos kun kerroit meillekkin.

Memuli, kiitokset olivat aivan ansaitut! Olit tehnyt upeaa jälkeä. Plus vielä se, että olit tehnyt sen pyyteettömästi toiselle ihmiselle.

Memuli, mitä työkaveri tuumasi kännytyynystä ja huulipunapeilistä?

Hienolta kuulostaa memuli, ja näin se sisustus/somistus innostus puhkeaa muihinkinhymy. Olisinpa saanut olla kärpäsenä katossa. Tosi kiva lukea kuulumiset memulinaurua!!!

Niinpä. Se on semmoista, kun yhden paikan laittaa, niin seuraava jo odottaa. Eikä ne vanhat huonekalutkaan aina istu, niitäkin pitää muokata. Taidan lopetella remonttireiskailut tältä vuodelta.
Minun pitäisi keskittyä välillä kotihommiinkin, ja jo pelkkä siivous saisi ihmeitä aikaan.niin

Olipa mukava lukea, että työkaveri tykkäsi lopputuloksesta!

Poppius kuule, kerrotko ihan rautalangasta vääntämällä että miten onnistuu se lautasliinasta leikatun kuvion seinään liisteröinti! Kuulosti NIIN mielenkiintoiselta ja kun oon tässä kuukausia jo miettiny jotain tekniikkaa millä tyttöjeni huoneen seinän/seinät jotenki koristais edullisesti. Ne rautakaupan seinätarrat ja sabloonatki on jotensakkin tyyriitä eikä ees just oikeanlaista mallia oo löytynytkään. Kiitos kaunis jo etukäteen : )

Ja vesi-liimaseos käy yhtä hyvin.

Niin miekin!

Kannattaa hioa se lakka karkeaksi, muuten ei oikein tartu. Ei pitäis olla ongelmaa, lakka ois niinku pohjamaalina.

Olen maalannut kaikenlaisia lakattuja pintoja, eikä koskaa ole huonosti käynyt, onko ollut vain tuuria?! Hionut oon kyllä kaikki pinnat ensin hyvin. Myös lautalattian. Isälle kävi joskus huonosti kun maalasi oven, jossa oli vanha lakkapinta, lakka “kiehahti” ja veti melkoiselle rypylle:( Kyseessä oli joku “sodan-aikana” lakattu ovi. Olisko aineet olleet silloin toisenlaisia.

Jos vieraalla hiotuttaa, niin ei oo tosiaankaan halpaa. Pari kesää sitten kyselin firmoilta rintamamiestalon keskikerroksen hiotuttamista (puulattiat). Olis maksanut muistaakseni 600 e. Meillä on kaksi tavallista epäkesko hiomakonetta, niin päätin sitten hioa ne ite. Huone kerrallaan hioin kokonaan puulle, sitten petsattiin ja lakattiin Unicalla. Hyvä tuli. Olihan siinä hommaa, mutta kannatti tehdä. Kun homma oli valmis, nii kaveri tuli käymään ja sanoi, että hänellä olis ollu lattianhiomakone:)

En tiedä mihin ketjuun tämän nyt laittais; sopii kissa-ketjuunkin.

Kuvassa kuvattu enemmänkin kissaa, mutta siinä seinässä näkyy se mitä halusin näyttää. Eli se siskontyttö joka maalaa niitä akvarelleja, niin maalasi seinälle tuollaista köynnösornamenttia. Minusta kiva idea, vois tulla meille maalaileen kanssa.