Pientä pintaremonttia

Ja täsä o nykytilanne. Määhä sai ihan kauhee intuitio, etä mää tartte vanha sivustverettävä. Yhre aamupäviä mää istui tietokonneel ja sit mää löysi myynti-ilmotukse täst. Se oli just mul tarkotettu, rakkaut ens silmäyksel. Lauantain haettii se poja lava-autol.
Mää maalasi vähä piironkii uure ker, ko se oli nii kellastunu, osti kirppikselt to pikkupöyrä, joka oli iha kaamees kunnos. Mää maalasi seki, ja kyl siit parempi tuli. Kukkapylväs sai vähä tummaa sävvyy, ja aitoi kukkii ei voi laittaa, ku mu koffelit katit syä ne.

Toi tiatokone lähtee tost pois, ku se o poja, pitäs vissii ittelles hommat joku -kannettava?
Seuraavasks mää remontteeraa yhre yläkerra huanee, tapetit mää osti alesta, 6 euroo rulla, samoi ko noiki tapetit oli alesta.

Ai mut mää laita tähä vähä paremma kuva, jost näkkyy toi tapetti. Ei se kummone o, mut nysse o siisti.

Tosi nättiä on memulilla.

Meillä nyt mallaillaan maalattuihin huoneisiin panelin ylälistaa, johon olin valitsevinani tummemman sävyn kuin paneliin. Mut se mokoma onkin nyt luonnossa ihan selvästi vaaleampi! Ja kaupassakin kävin ulkona mallailemassa niitä värilastuja. Kui voi muuttua sävy…?

Muoks, nymmää keksin selityksen. Isona pintana väri näyttää tummemmalta kuin pienessä värilastussa (sanoi myyjä), joten isona pintana panelin sävy näyttää tummemmalta kuin se astetta tummempi listaväri, jota on vain kapeana nauhana.

Olkoon, ei sitä parin vuoden päästä enää huomaa.

Memuli on taas vauhdissa ja kaunista jälkeä syntyy, kuten aina. Milloin tulet meille? Täällä kaksi huonetta odottaa uutta ilmettä.

hih, kiitos vaan kehuist. Mää en vaa oo yhtää varma, onks tää järjestys ny iha lopulline, ko joteski mää tykkäsisi laittaa to sohva ikkuna ettee ja noi kaksi valkost hökötyst samal seinäl o vähä liikaa. Tullee pitkulaine vaikutelma? Mut ans kattoo, seuraavaks o vuoros yks yläkerra huone, jahka mää saa inspiraatio.
Juu Emo, kyl noi värit tekkee aina joskus temput, ku ne voi näyttää iha erilaiselt toises ympäristös ku toises. Ja valotki joskus vääristää sävvyy. Ei oo helppoo toi värivalinta, vaik kui vaalee o kyssees.

Memulilla on niin kodikasta. Meilläkin olisi vielä pari huonetta uudistamatta. Ja upea sivustavedettävä! Meilläkin on joku vanha ootrattu sivustavedettävä pojan sänkynä, mutta se ei ole noin koristeellinen. Mä tykkään vähän simppelimmästä. Sohvan takana olevalla seinällä tapetti näyttää aikas samanlaiselta näin kaukaa katottuna kuin meillä on olkkarissa, Sanduddin 4820-3

Huhhuh, saatiin siirrettyä huonekalut takas pojan huoneeseen, siihen jota on alkuviikko maalattu. Nyt näyttää kalusteet kurjilta. Tai yöpöytä ja tuoli ovat ihan väärän väriset. Ne tarttee maalata valkoseks niinku muutkin kalusteet. Tää taitaa olla päättymätön oravanpyörä.

Jatkettiin siivouksella. Joka paikassa sentin hiontapöly- ja kissankarvakerros. Vaikka hioessa on ollut pojan ovi kiinni. Vaan nyt täytyy pitää tauko: kohta alkaa iloa puutarhasta kakkosella.

Memulilla tosi hauskan näköistä. Mukavia muutoksia saa aikaan, kun vaan viittii. Täällä ois kans montakin huonetta vastaavia memulin inspiraatioita vailla, mut en mä jaksa. Se tavaroiden siirtäminen pois ja kaikki roina jaloissa ja pöly, huh, ei innosta.
 Emo, noinhan siinä käy, että kun yksi on maalattu kuntoon ja nättiä ja uutta, niin mööpelit peijoonit näyttää vanhoilta ja kuluneitlta, Se on ikuinen oravanpyörä, niin kauan maalaat ja uudistat, kun jaksat,  mutta  tauko tulee just sitten, kun kyllästyy. Meillä taannoin laitettiin olohuone kokonaan uusiksi ja kun vanha sohvakalusto kannettiin sinne, niin sehän suorastaan hyppäs ilmaan. No, sekin on vaihdettu uuteen, myöhemmin.

Minulla on nyt uusittu lattia keittiössä ja olohuoneessa. pitää ottaa kuvia illemmalla tai viikonloppuna. keittiössä on harmahtava kivilattia ja olohuonessa on saman värinen laminaatti. vanhat tummanruskeat jalkalistat on vaihdettu kauniisiin.

tänä iltana huonekalut paikoillleen ja sitten nojatuoleja metsästämään niin olkkarista tulee ihana:D

Oi kuin upee parvi Memulilla oli. Minä olen metsästämässä minun apulaispuutarhurille parvea enkä kyllä noin upeeta ole missään nähnyt aikaisemmin. Minäkin kuin tykkään valkoisesta ja kaikesta maalaisromanttisesta niin viihtyisin hyvin Memulin luona. Kivahan tuo sohvakin (kun olisi vielä valkonen) minä olen metsästämässä sellaista metallista söpöliiniä jonka sais mielellään olla vielä ulosvedettävä. Tapetitkin kelpaisi mulle. Pojan huoneeseen olen uneksinut noita ihania ritaritapetteija missä on iso leijonakilpi olen niitä joskus Suomessakin nähnyt mutta sais tilattua netin kautta ulkomailta 20e/rulla kun vaan osaisi (en tiedä tuleeko siihen sitten tullimaksuja y.m. päälle)

Nappasin kuvan pojan huoneesta. Ei ole vielä verhoja, eikä seinälläkään mitään. Värit eivät toistu ihan luonnollisina; yläosan sävyn nimi on Soft ice, alaosan manna, ja lista cashew. Listan olisi tosiaan pitänyt olla asteen verran tummempi kuin tuo alapuolen paneli.

mäntykukka, jos euroopasta tilaat, ei tule tullimaksuja, jos jenkeistä tilaat niin varaudu maksuihin.

Tuo lista näyttää kuvassa tismalleen saman väriseltä kuin paneeli, joten ainakin näin katsottuna sopii loistavasti.

Se on jotenkin puhtaamman värinen vaalea beige, alaosa on aavistuksen harmahtava.

Tietenkin valokuva hiukan aina vääristää värejä, mutta tästä katsottuna täydellinen yhdistelmä. Pianhan siihen omakin silmä tottuu. Eikä kaiken tarvitse aina olla ihan täydellistä :wink:

Nätti huone siitä tuli, emo, ja usko pois, parin kuukauden päästä et muistakaan värieroja siinä muka olleenkaan. Kyllä ois täälläkin jollekin remppaajalle töitä, huoh. Mun ei auta katsella näitä sivuja, alkaa ahistaa.
ja sehän tästä nyt vielä puuttuis, remontti, juur kun kiihkein taimikasvattelu ois alkamassa.

Onko Memuli itse maalannut posliinit?

Memulilla on niin nättiä! Sinulla on silmää. Emon pojan huoneen värit ovat onnistuneet, ihan hyvähän tuo listan värikin on.

Kurppa, olen kyllä. Joskus noita tuli maalattua vähän enempikin. Enää ei viitsi, jotenkin niihin on kyllästynyt.

Ja emon huoneessa on kauniit sävyt. Millä maalilla olet maalannut nuo seinät, on niin outoja nimiä sävyillä? Tosi hyvät sävyt, lämpimät sellaiset. Listan väri on ihan nappi
.
Minulla on tapana maalata kaikkea valkoiseksi, mutta olen vannonut itselleni, että en tartu sutiin tuon sivustavedettävän kohdalla. Minusta tuo tumma ja kulunut pinta sopii tuohon isoon elementtiin ja se antaa pehmeyttä ja särmää. Ja  väritys on ihan alkuperäinen. Jokatapauksessa olen tuohon ihan rakastunut, vaikka itse sanonkin.