Sorry Memuli en minä tarkoittanut että sinun pitää se sohva maalata, minä kuvittelin sen jo omaan kotiini. (mulla on vähän sama vika että kaikki valkoiseksi muutta mulla ei noin hienoja vahoja juttuja olekkaan) Sinulla kun on noita muitakin tumman puunsävyisiä huonekaluja niin istuu sinne mainiosti. Oliko tuo sinun parvi jonkun puusepän tekemä?
Memuli, Tikkurilan RemonttiÄssää ollaan käytetty. Täältä löytyvät. Ja yläosa ei tosiaankaan ole valkoinen kuten kuvasta voisi luulla, vaan vanilja pehmytjäätelön värinen, siis kerman sävy. Nyt huomaan, että kuvassa sävyt ovat mitäsattuu.
Mäntykukka, ei huolta, ymmärrän kyllä, että et sinä sitä tarkoittanut. Mullakin on vaan tapana heilua valkoisen maalipensselin kanssa.
Parven on tehnyt tosiaan erittäin kätevä puuseppä. Tämä puuseppä oli kummipoikani isä. Annoin parven siis kummipojalleni ihan siksi, että koska hänen isänsä on kuollut, niin siinä on hyvä muisto hänelle. Nyt siinä tulee nukkumaan tämän kummipoikani pieni tytär. Eikö oo ihanaa! Parvi meni sinne, minne se kuuluukin. Isältä pojalle ja pojalta tyttärelle. (selitinpä vaikeasti…)
Ei pitäis katsella noita Memulin remppakuvia, alkaa vaan ahistaa On taas niin siistiä jälkeä.
Sanopa, ihan yksinko tapetoit? Miten saat pitkät vuodat yksin seinälle? Olet kyllä taitava. Mietin vaan, kun ollaan mekin sen verran tapetoitu, että tiedetään mitä se on. Kaveri on hyvä olemassa vuodan alapään auki vetämisessä (voi äly mikä vertaus) ja seinälle kiinnityksessä, muuten on pian liiterissä joka paikka:)
…tai sitte me vaan ollaan niin surkeita.
Todella edullisesti sait tapetit. Joskus sattuu just oikeaan aikaan paikalle. Arvaa kun harmitti, kun ostin vessan remppaa varten aika kallista tapettia; koska halusin just sellasta. Olin miettiny valmiiksi, että maksaa mitä maksaa, nyt laitan just mitä haluan. NO, kun käytiin seuraavan kerran samassa kaupassa, olivat rullat -50%…vähänkö kirpas, mutta onneksi ei menny ku 2 rullaa. Se on pahimmoilleen niin ettei 1 riitä. Laittelen kuvia, kunhan tuo valmistuu, on hitaissa kantimissa, kun siippa tekee töiden ja harrastusten lomassa.
Emo, hyvältä näyttää sullakin ja se värin valinta on vaikiaa, ainakin minulle. Kun meidän tuulikaappi maalattiin, mietin monta päivää niiden pienten mallilappusten kanssa sävyä, Halusin vaalean, hiukan sävytetyn maalin. Kun se lopulta saatiin seinään, se olikin sinertävä, vaikka eteisen vihreän tapetin mukaan ostin sen vihertävänä. Se näytti ihan vihreältä, kokeilin monessa valossa ja varjossa tapetin rinnalla ja aina oli vihertävä. Kyllä otti päähän enkä jaksanu enää ostaa uutta maalia.
Kiva lukea Maksaruoho, sun kommenttia. Mää laitan tapetit yksin, ja ihan helposti ne menee. Oon vissiin jo tottunu, kun oon aika paljon niitä laitellu. Pakko on tehdä yksin, kun ei oo toisesta päästä pitelijää. Ja kyllä ihan samallailla käy yhdellä ja toisella, että sävy menee pieleen, vaikka kuinka on katellu tarkkaa haluamansa. Laitapa kuvia, kun ootte saaneet valmiiksi, jooko. Musta on ihana kattella toisten "tekosia".
Minä hullu alotin yläkerran huoneesta poistamaan vanhaa tapettia. Ja hokasin, että eihän niitä seiniä ole pirulainen lainkaan tapetin alta maalattu! Ja tapetti on tiukassa ku täi tervassa. Mrr Vielä on vaikka kuinka paljon irrotettavaa. Etusormikin halkes liki kahtia, kun mattopuukko lipes. Ny on sormi paketis ja tapetin repely jatkuu. Vaan sitte mää hokasin, että kyl mun o maalattava samantein katotki. Hmm. näin se laajenee se "pikku homma". Sitte mää en enää oo yhtään varma, soppiiko se isokukkane, halpa tapetti siihe matalaan huaneeseen. Mut kyl mää se siihe laita, ko kerra oo ostanu. Ehkä mun kannattas siirtää ne huonekalut ja töönät muualle, ku niitte yli pittää aina hyppiä, seuraavaks mennee varmaanki jalka…Oon sitte kolmijalkane -eli mies!
No, kyl mu sit kelpaa.
Meilläkin oli pieniä vaikeuksia saada eteisen tapetit irti; ne oli maalattu päältä vedenkestävällä maalilla. Kostutuksen jälkeen irtosi pintakerros, ja eiku uus kastelu, että sai kaikki pois.
Menee näköjään pohjatöineen huone per viikko, kun ei viitsi viikonloppuna raataa. Nyt on eteinen maalattu, loppusiivous jää isännälle, kun mulla on huomenna aamuvuoro ;D.
Ai niin. Tällaset materiaalit haluan vessan seiniin. Ymmärtääkseni sitä voi laittaa myös altaan taakse, kun on täysin vedenpitävää.
Olipas käteviä juttuja, emo. Noista en ole mittää tiennytkään. Tulee varmasti hyvä noilla tuotteilla.
Minä sein eilen maalattua yhden vinttihuoneen katon kertaalleen. Meni tasan 2 tuntia, mutta mulla ei ollut kunnon sivellintä, piti pienellä sutia. Kattoamppua en uskaltanut irrottaa johdoista, kait se on turvallista, jos vaan katkasimesta on ´valot pois`?
Tänään töiden jälkeen sitten toinen maalauskerros. Jos energia riittää…
Kysymyksen paikka. Haluaisin tänne työhuoneeseeni valkoisen ylälaidan, eli ettei hento vaaleasininen tapetti olisi kattoon asti. Onko hullua laittaa valkoinen tapetti poikittain yläreunaan vai onko vain pätkittävä 60-senntisiä kappaleita ja koitettava saada ne ojennukseen ja alareunat suoraan? En haluaisi boordia väliin. Molemmissa tapauksissa olen varmaan päästä varpaisiin liisterissä.Vanha tapetti on sileäpintaista ja uusi valkoinen on aavistuksen nyppypintaista joten vanhan saumat katoaisivat hyvin jos laittaisin poikittain.
Voit ilman muuta laittaa tapetin poikittain. Monet laittaa pystyraitatapetinkin vaakaan…
Varmaan apuri olisi siinä hyvä. Muistan kun joskus laitoin alkoven kattoon paksun kohviinyylitapetin parvisängyn päällä selälleen maaten. Siitä olisi hyvän komediapätkän saanut kuvattua.
Alko-ovi kuulostaa mielenkiintoiselta ; D
Kerrankin käytin reilusti kirjaimia, enkä säästellyt;D
Meillä son alakuvi
Kotpuolessa soli alakovi
Nyt on viimeinenkin makkari listoja vaille valmis, kun äsken saatiin sinne yhdelle seinälle tapetti.
Ehkä puolet huoneista valmiina, seuraavana olkkari+keittiö. Sinne tulee tapetti muille seinille, paitsi keittiön ikkunaseinälle. Siihen tahtoo tulla aina roiskeita kun laittaa astioita koneeseen, ja kissatkin onnistuu sotkemaan syödessään (en kyl ymmärrä miten), joten se seinä maalataan.
Hei, voiko ns. lautaparketin maalaamalla saada vanhanajan lautalattian näköisen pinnan? Siis peittävällä maalilla kiiltävä pinta, jossa laudan muodot näkyvät. Olisi helpoin tapa, eikä oikeaa lautaa voi lattialämmityksen päälle laittaakaan.
Ehdottelin tuota samaa yhtenä vuonna, kun meillä oli ammattimaalari.Hän väitti, että maali ei pysyisi lakan päällä. Ensin täytyisi ainakin hioa vanha lakka kunnolla pois (siis ei mikään hiekkapaperihionta, vaan sellainen virallinen parkettihionta). Mutta tämä oli siis vain kuultua tietoa, en sitten tullut testanneeksi.