Kuvateksti katosi? Siispä uudestaan: tapeteilla ja maalilla saa kivasti muutettua huoneiden tunnelmaa. Tässä olohuone meiltä, ennen joulua oli tämännäköistä:
Kuvateksti katosi? Siispä uudestaan: tapeteilla ja maalilla saa kivasti muutettua huoneiden tunnelmaa. Tässä olohuone meiltä, ennen joulua oli tämännäköistä:
Kaunis tapetti, juuri minun värinen tuli seinästä - tai siis minun lempivärinen:)
Tapetti kaunis ja huone näyttää tilavammalta, kun iso sohva on takaseinällä.
Ei paha. Eihän van makkariin tule, ne pakkaset.
Minkälainen valaistus on paras vessan peilin yläpuolella? Minä hölmö hankein neljän lampun halogeenivalaisimen, ja ne häikii tosi pahasti, vaikka ne kääntäisi minne suuntaan tahansa. Ja lamppu kuumeneekin aika paljon. Eli tuli tehtyä huono ostos.
Minkälainen valo olisi paras, että näkisi kunnolla naamansa, mutte ei häikäisisi silmiä. Eikä muuttaisi värejäkään. Yritin netistä etsiä, mutta hukun niihin tietoihin. Mikätyyppinen valaistus teillä on toiminut ?
Auttakaapa te monitoiminaiset ja miehet!
Sama ongelma tulee olemaan itsellänikin, lopultakin pitäisi jatkaa vessaremonttia tai vessojen remontteja, siis kahden. Odotan kommentteja memulin kysymykseen.
Meillä on kyllä ihan semmoset upotettavat halogeenit peilin edessä ja tyytyväisiä ollaan oltu.
Peilin yläpuolella on siis puutasosta leikattu ´hylly´, johon lamput on upotettu.
Kuumeneehan ne hiukan muttei siitä minusta ongelmaa ole ollut.
Ovat myös hiukan suunnattavissa joten eivät pahemmin häikäisekään.
Noita loisteputkiahan on olemassa sellaisia, joissa on se häikäisysuoja valmiina. Edellisessä paikassa meillä oli peilin molemmin puolin loisteputkivalaisimet (eivät mitenkään massiiviset) ja niissä nuo suoja olivat olemassa. Valo oli paljon parempi, kuin suoraan ylhäältä tuleva!
Meillä on armottomat halogeenit, tosin hyvä valaistus helpottaa ripsarin laittoa. Molemmissa vessoissa on myös hämärä- ja liiketunnistimella olevat huomattavasti hämärämmät valot, joten esim. hampaiden pesun ajaksi ei tarvitse sytyttää valoja ollenkaan. Kätevää ja säästää sähköäkin.
Memuli, sinne ylös pitää olla varrellinen, sellainen että vartta saa käännettyä sopivasti. Useimmitenhan sen valon pitäisi langeta kasvoihin, että voisi esim. meikata.
Jos sulla on ikkuna vessassa, kiinnitä seinäpeili samalle seinälle, niin pääset ongelmasta
Memuli, noi on tuollaisenaankin aika kivat!
Mieleeni juolahti tuosta veskipaperi pussista sellanen juttu, että olin kerran kyläilemässä ja niillä oli veskissä tollanen, hieno valkoinen jossa oli ruusuja ja pitsiä ja sit siihen oli kirjottu teksti paskapaperia,kyllä piti yksin nauraa sielä veskissä =)
Ja tuosta edelleen tämä loru, joka on kaverin vessapaperitelineessä:
Ken vaivojansa vaikertaa on vaivojensa vanki Ei helpotusta aikaansaa ken itse sit ei hanki Usein pääsee vaivastaan kun viettää hetken täällä Kas yksinäistä helpottaa kun istuu tyhjän päälläMemulin kaapit ovat tyylikkäät!
Parani huomattavasti. Pitäisköhän tehdä omille sama… pitäis vaan hioa melko lailla, ovat niin kolhuiset.
Kauniit, tuo kuvio tuolessa tekee ne niin viimeistellyn näköisiksi.
Niin on!
Pitäisi täälläkin aloittaa, muta taidan siirtää tammikuulle. Ruokahuoneen katon maalaus ja seinien tapetointi.
Memulilla on ihan hurja vauhti ja innostus päällä. Kauheesti oot tehnyt kaikkea ihanaa kotiin! Tuo pöytäryhmä muuttui kokonaan uudeksi ja kauniiksi. Ihanat nuo kuviot tuoleissakin, antavat oikein loppusilauksen ulkonäköön. Sinun pitäisi päästä käymään Äänekoskella Sateenkaarentaa sisustusliikkeessä. Tykkäisit varmasti, se on mulle paratiisi. Heiltä löytyy kyllä myös nettisivut. Käykääpä katsomassa. Itse liike on vanhassa rintamamiestalossa, joka on aivan täynnä kaikkea ihanaa. (Ei ole mainos, vaan vinkki:))
Keittiö muuttui tosiaan ihan eri näköiseksi kaakelien myötä. Hieno tuli jalomi!
Kummipoikani teki ruman sähkötaulun piilottamiseksi kauniin kaapin sen ympärille. Kaapissa oli nätit peiliovet ja rautaristikot päällä ja tummaksi patinoitu puu. Tyylikäs oli, totta vie! Mutta se poika osaa tehdä mitä vaan, ihan kateeksi käy. Ja kun hänellä on vielä silmää tehdä ja erittäin hyviä ideoita. Tässä tuli kehut kummipojjaalle.
Tosi iso sähkötaulu, mutta mikäs on täkänä? Jonkinnäköinen raanu tai vastaava iso peite?