Pientä pintaremonttia

Paljon olet tehnyt ja hienoa jälkeä, kuten aina.

Vaaleat.

Onpas upeeta, taattua memulia, sisua ja silmää riittää näköjään vaikka muille jakaa. Vaaleat munkin mielestä.

Pakko lisätä vielä tämä: Että mulla on hyvä mieli! Ja siitä saan palkkani, että olen saanut tehtyä toisen iloiseksi (ehkä, varaanko nitroa?allapäin)

Saako kysyä minkä alan töitä noin upeissa puitteissa tehdään? Tuollainen ympäristö nostaa varmasti motivaatiota.

Been sanoihin on helppo yhtyä.

Vaaleat. Kuinka ihmeessä olet saanut yksin tuon kaiken aikaan? Ja mikä se sellanen työpaikka on, että saa remontoida työajalla???

Kateellisena kyselee rouva K, jonka työpaikalla räikeän oranssia, harmaata ja valkoista, ja yläpuolelle on jätetty valtaisat ilmastointi- ja viemäri- ja tiesmitkäputket näkyviin. Siellä sitä kuunnellaan, kun työkaveri käy vessassa ja vetää pytyn…

Upeata jälkeä, memuli. Eihän tuo enää edes näytä työpaikalta :wink:

Vautsi, tosi hieno huone tuli! Ihana ihminen olet, työkaverisi on kyllä varmasti onnellinen näkymän muutoksesta.

Voi miten hieno!!!!!!

Tuo punainen tapetti on kans aivan huikaiseva, ihana, vau, tahtoo kans!

Tuo suihkumaalattu peili antoi ideaa tännekkin päin , kiitos siitä. Olemme nääs tuumailleet vessa remppaa.....tämänhetkinen on kammottava, suoraan sanottuna. Mut onneks on vaan wc, harvoin vieraat sinne eksyy. No, siis tuommoista kehys peiliä ollaan mietitty siihen tilaan ja jos kehyksen väri ei satu kohilleen niin maalataan, jep. Voi kyllä käydä niin ettei sopivan kokoista löydy valmiina ja joutuu teetättämään peilin ja kehyksen.

No nyt pitää kyllä kans kysellä hiukan mielipiteitä. Mulla on maalla puuvajan viimeisessä nurkassa läjässä monta vanhaa salmiakkiruutuikkunaa. Semmoisia n. 60 cm leveitä ja vissiin öpaut 120 cm korkeita, pokineen ja laseineen ja se salmiakkikuvio on siinä yläosassa. No juu, niistä meinasin nyt kaksi ottaa käyttöön, eli seinälle ruokapöydän päätyyn, m u t t a, laitanko vaan semmoisenaan seinälle vai peilit niihin taakse vai valot johonkin sinne ympäri tai alas tai ylös (simmottos ettei näkyis muuta kuin valo), vai mitä? Seinä siinä takana on valkoinen. Voin illemmalla laittaa kuvaa jos muistan. Jossain olen nähnyt, että on käytetty valkoiseksi maalattua kanaverkkoakin, mutta en muista oliko siinä pokassa lasia ollenkaan. Ne on kyllä niin hienot, että pakko on saada johonkin esille ja siinä pöydän päädyssä olisi sopiva tila. Ja niitten alle olis semmoinen vanha rautainen ja kanaverkkoinen ruostunut parvekelaatikon pidikeloota (bonjaako kukaan?), johon voisin laittaa esmes havuja, nii-i ja vaikka siihen sit valoja?

Miten sinä memuli voitkin olla noin taitava ja touhukas. Ja tulos on aina tyylikästä ja kaunista. (Sanoo hän, joka on keittiön seinän väriä miettinyt jo pitkään ja mietii vieläkin.)

Juuh, juuri pähkäilen yhden torkkupeiton kanssa ja äkkivilkaisulla en niitä enää viime kerralla kaupassa nähnyt :frowning:

Omaan kotiin kun jotain on laittamassa, niin ei millään tahdo osata päättää. Ehkä siinä tulee mukaan se varovaisuus. Minulle on käynyt aina ihan samoin. Menee aika suunnitteluun. Nyt minulla ei ollut mitään menetettävää, eikä tätä aikaakaan ollut kuin tämä kaksi viikkoa. Maanantain on kaiken oltava valmiina. Ja nyt laitoin tähän pisteen tänään. Kaikki on tässä huoneessa tehty, paitsi pistorasioiden lisääminen, jota en osannut. (miesten pitäisi laittaa, taitaapi saada odottaa sitä ihmettä).

Tein kyllä isomman mokankin: maalasin ensin tuon t.ruskean seinän vaalealla beigellä, sävy oli otettu tapetin kukkakuvion lehdistä. Kun seinä oli valmis, niin se näytti ihan niiltä mummon vaaleanpunaisilta alushousuilta. Lattian punainen vääristi sävyn. Seinän näkeminen ensimmäiseksi aamulla sai voimaan pahoin. Ei muuta kuin valitsemaan uusi sävy. Ruskea. Seinä tuli siis maalattua kolmeen kertaan. Siksi en enää viitsinyt maalata noita vanhoja valkoisia maalipintoja. Saa luvan kelvata.

Bee, kuulostaa tosi hyvältä, mutta peilejä en laittaisi, se kanaverkko kuulostaa kivalta (riippuu tietysti ympäristöstä) sen kukkatellinkin kera. Mutta se tellinki pitäisi ulottua reunasta reunaan.
Niin kauniit ikkunapokat ei välttämättä tarvitsisi mitään. Näkemättä on vaikea sanoa..

memuli, pakko saada tietää mistä tuo punainen tapetti on? (hintakin olis kiva) Olkoonkin että meidän remontti saatiin siltä osin valmiiksi kesän aikana, mutta on tuo niin nättiä että jos edes pukuhuoneen saisi punaiseksi.... sydän

Aivan ihanan näköistä olet taas tehnyt Memuli ja ihailen sen lisäksi taitoasi toteuttaa tuollaisia ideoita kuin tuo huulipunapeili:)

Bee, älä laita peilejä vaan nosta ihan sellaisenaan ikkuna esiin. Siihen voisi mieluummin kuin jotain vakituista laitella kausikoristeita - jouluna valosarjaa ja kranssia, pääsiäisenä höyheniä tai vaikka kristillisia tunnuksia, jos sellaisia harrastaa…

Minustakin Been vanha ikkuna kuulostaa oikein hyvältä. Itse keräilen noita vanhoja ikkunoita. Joistain on tulossa kaappien ovia, jotkut menossa kasvihuoneeseen ja jotkut raahaan muuten vaan seinälle koristeeksi. Kaikki ei tietenkään tätä ymmärrä, mutta mulle vaan uppoo kaikki vanha ihan täysiä. Tällainen mulla roikkuu olohuoneen seinällä. Vanhat maalit oon vaan raapinu pois ja sit seinälle. Koko on n. 50x100, siipien takana on vielä yksi välipuu vaakatasossa.

Mä en laittais kanssa mitään peilejä niihin ikkunanpokiin. Se vanha lasikin on kaunista ihan sillään.

Laita lasikehysten sisään ja teksti: hätätapauksessa riko lasi.

Päivän piristysruiske edit: tai piristyspuna voisi olla parempi, jos ei siellä botoxia kumminkaan oo :wink:

Tuokin on hyvä, bee!!
voi hurja, nyt tulee valinnanvaikeutta.

Riippuu siitä mihin on menossa:D