Piha- ja puutarha-aiheisia messuja varten avaan tähän oman paikan. Tietty kaikki kasviaiheiset näyttelyt ja vastaavat myös sopivat tähän samaan paikkaan.
Onko kukaan käynyt Salspilsin puutarhamessuilla Riikassa. Minkä hintaista siellä on ja millaisia löytöjä olette tehneet. Olen itse menossa sinne toukokuussa ja vinkkejä kaipailen.
Vähän väriterapiaa tuliaisina Turun puutarhamessuilta. Joku unohti ladata kameran akun lähtiessä, joten paljon enempää ei kuvia sitten tullutkaan.
Mutta kivat messut, kannattaa poiketa, jos kohdalle osuu!
Terveisiä Turun messuilta. Paras anti tais olla, kun treffas penttiläisiä kahvilassa. Iirisruusu, kärhöhullu, Fellow, Aurinkoinen, Rapunzel ja mä.
Aina on myös mielenkiintosta nähdä, mitä hollantilaiset tällä kertaa kauppaa. Saksankurjenmiekat oli kyllä ihan jotain muuta rehua..
Muutama kuva Helsingin messuilta
Kaunein parveke, tais olla Viherpihan.
Toisesta suunnasta. Huomatkaa puoliksi syöty keksi pöydällä
Mosaiikkia lattiassa.
Sorruin ostamaan tuollaisen keltaisen kerrotun esikon, mitä on kuvassa vasemmalla. Terälehdissä hienonhieno punainen reunus, ja purkki täpösen täynnä; jakamalla saan siitä aika monta :).
Ihanan tummia pelargoneja tuossa keskellä.
Kuten viimeksikin, keskusistutukset (vaimitäneon) tuottivat pettymyksen. Kerroksellisuus taas unohdettu.
Anita, onko tää kuiteski rentukkaa?
Tässä on kyllä suomenkielinen nimi ihan väärin. P stolonifera taitaa olla rönsyleimu. Ei kyllä siltä(kään) näytä.
Tää oli luonnossa niin kauniin intensiivisen sinilila, mutta kamera taas väänsi siniseksi.
Kaikki sorruttiin näihin
Kiitos kuvista Emo, johan näitä on odotettukin Mullekkin pitäis tulla viherpeukaloilta tuota kurjenpolvea.
Kiitos myös mun puolesta, oli tosi kiva nähdä teitä kaikkia Emo, Blanka, Anita, kärhöhullu, iirisruusu, Kukkaistätsy ja Rentoakka. Niin ja Mummi nähtiin kans! Tässä ainut mun ottama kuva:
Kutsuva "keinu".
Kiitos kaikille oli ihana nähdä teitä ihanat leidit…ja tuo keinu pääsee kyl teko listalle se oli ihana…vähän olin pettynyt taas tuohon kaikkeen ns romun myyntiin…enemmän itse puutarhaan liittyvää saisi olla
Millä nuo köydet on kiinnitetty tuohon puuhun tuosta alhaalta, ettei tipaha koko hökötys, jos kovemmin keinahtelee?
Kuumaliimalla?
Ne pattingit mihin köysilenkki kiinittyy, oli jotain 25cm pitkät noin suurinpiirtein.
Voi kun oli mukavat messut ja niin hyvää seuraa! Nautin joka hetkestä ja oli tosi mukava nähdä kaikkia.
Tulihan sieltä taas osteltua kaikenlaista, vaikka aika pitkään saatiin hillittyä toisiamme, mutta sitten kun Kyssis tuli sen mustan jouluruusun kanssa, niin multa ikäänkuin postui kaikki itsehillintä ja siitä se sitten alkoi…olen niin onnessani siitä ananassalviasta ja se on ihan täysin Anitan ansiota. Minä kävelin ohi mitään huomaamatta mutta Anita oli silmä tarkkana ja huomasi moisen herkun. Ja olin juuri kysellyt sitä edellisellä osastolla! Löysin Iiiihanan puupionin!
Myöskin tänään puolen päivän jälkeen monta tuntia messuilla viettäneenä huomaan kuvistanne, että en huomannut läheskään kaikkea, mitä tuolla messuilla oli. Ehkä se oli lompakolle hyväksi Huonekallojen juurakoita, pari pensaan taimea Tommoloilta, kaks pientä riippapajua hulluuksissani ja kaks puutarhakirjaa ja yks perhoskirja piti sitten jaksaa kantaa autolle, joka oli Käpylässä parkissa.
Ehkä kohdattiinkin joidenkin täältä tuttujen kanssa, mutta ei tunnettu
2½ tuntia tuli tallusteltua messuilla tänään!
Poikaystävällä oli kaksi asiaa listalla, kuivatut hedelmät ja yksi (1) daaliajuurikko. Minä taas ostin ison kassiliisen istukassipuleita (keltaisia, punaisia, ryvässipuleita, valkosipuleita) ja pari siemenpussia. Ananassalviaa katselin kauan kunnes muistin, että kaapissa on vielä parin vuoden takaa jäljellä pari kuivattua lehteä, en koskaan oikein saanut sitä käytettyä.
Se, mikä ärsyttää eniten nyt on, etten muista minkä sortin valkosipulia ostin koska en kirjoittanut sitä muistiin… Taimia oy:ltä, irtomyynnissä olevia, 2,50€ kpl… Kuulema ruotsista tuotuja, hyvin säilyviä. Muistaakseni nimi alkoi c:llä… Ei kukaan sattumoisin ole näitä nähnyt ja muistaisi mikä lajike on kyseessä? (hakuammuntaa, tiedän )
Voi ei, mä missasin kanssa! Olis ollu kiva sosialisoia välillä kasvotustenkin.Tosin pääsin paikkalle kaks tuntia ennen sulkeutumista ja juoksin käyttännössä koko sen ajan. Mut ehkä sit kesällä eksyn taimenvaihtopäiville. Lisäksi multa petti itsehillintä kun olin päättänyt etten enään ikinä osta hollantilaisilta mitään. Kävin valittamassa heille kun toissavuonna ostamani ritarinkannukset olivatkin kultapiiskuja ja he antoivat mulle korvaukseksi pussillisen uusia. Hyvänmielen siivittämänä ostin sitten sen "osta viidelläkympillä ja maksa 30€" satsin. Saas nähdä mitä mullasta kesällä nousee, en ole kovin optimistinen.
Tästä opimme kuitenkin sen että kannattaa valittaa! Suosittelen lämpimästi!
Tässä minun ainoa foto, en muitanut koko kameraa vaikka se kaulalla roikkuikin.
Oli kiva käydä messuilla, kun viime vuonna piti jättää väliin. Löytyi muutama mauste. Laakerilehden yritän talvettaa viherhuoneessa ensi talven. Mökinkin löysin, pitäisi saada vain rantatontti vielä jostain…