Pihapiirin kukkatarhaa (V)

Samoja kokemuksia täälläkin, kuin kitkatilla. :frowning:

Bluedreams, jos siemeniä joskus tulee yli oman tarpeen, meiltä löytyis niille koti. :slight_smile:

Mun kokemukset kosmoksista on aina ollut se että ne on helppo saada kukkimaan koko kesä aina ensimmäisiin yöpakkasiin asti :slight_smile: osan siemenistä kylvän keväällä suoraan maahan ja osan esikasvatan. Kukinnan saa jatkumaan runsaana kun kuihtuneet kukat leikkaa säännöllisesti pois. Lisäksi minä lannoitan sillä vaaleanpunaisella lannoitteella kerran viikossa koko kukinnan ajan

Sieltä se aurinko taas alkaa näyttäytyyn. Voi tätä ihanuutta, kun ollaan käännytty kevään puolelle.

kuva

kuva

kuva

kuva

kuva

kuva

kuva

Tietääkö joku nimen tuolle lilalle, hopealehtiselle kukalle. Sain tuntemattomia siemeniä pari vuotta sitten ja nyt kukkii noin kauniisti.

Harmaakäenkukka.

kuva

kuva

Ei tarvi aina kalliita amppeleita. Tällainen euron taimi ilahduttaa enemmän.

kuva

Viime syksynä kyselin teiltä, että mikä kasvi tämä on, joka pukkaa väkisin itteään. Olin joka syksy sen katkaissut. Sain vastauksen Terttuselja. Niin jätin katkaisematta viime syksynä. Nyt yllätyksekseni huomasin sen alkavan kukkimaan syyskuussa.

Ai linnutko sitä levittää. Olenkin ajatellut, että mistä se on ilmestynyt pihalleni. Seuraan sitä nyt jonku vuoden. Aika ohut oksainen ja valtava kasvu sillä on.

kuva

kuva

kuva

Kätevä keino omenapuiden suojaukseen. Lehtikompostikehikko. Seinät yhteen nipusiteillä, ei tarvi tuskailla niiden mukana olevien jousien kanssa. Kehikon sisään vielä muutama Tuomen tai Mustaherukan oksa jänistä harhauttamaan.kuva

kuva

Syksyllä tyhjensin kukkalaatikon ja nyt paljastui näin elävänä lumen alta. Mitähän näille pitäis tehdä, että eivät kuolis tähän vaan, että näistä ois iloa vielä tänäkin kesänä?