Minulla onglmia viestin lisäyksessä... Olisin kiinnostunut näkemään teidän ulkovalaisimia ja pääasiassa pylväs valaisimia. Löysin netin avulla saksasta began seinävalaisimet mutta en pihaan tulevia pylväsvaloja.
Alkuperäinen kirjoittaja: kivifani
Minulla onglmia viestin lisäyksessä... Olisin kiinnostunut näkemään teidän ulkovalaisimia ja pääasiassa pylväs valaisimia. Löysin netin avulla saksasta began seinävalaisimet mutta en pihaan tulevia pylväsvaloja.
Alkuperäinen kirjoittaja: kivifani
Mitä tarkoitaa pihavaistus? Ja viestisi on tyhjää täynnä?
Tässä tämä seinävalasin on. Antaa valoa ylös ja sivuille.Jos kääntää toisinpäin niin valoa tulee alas ja sivuille.
Niinpä... piti olla pihavalaistus
Hei please korjatkaa joku toi otsikko joka osaa, mä olen nyt lähdössä sairaalaan tutkimuksiin kivuista ja lääke höyryissä kirjoittelen mitä sattuu...sorry
Huumormielellä kysyin. Pihavaistus on yhtä hauska kirotusvirhe kuin minun kirjoittamani sappikivat ja rutvotus..
Kiitos....Oli vielä niin kova kiirekin sinne tutkimuksiin mutta nyt jälleen täällä, tänään sain jo luvan kaikelle tekemiselle mitä kivuiltaan pystyn ( sitä ennen olen tehnyt ilman lupaa) .Virheitä tulee jo pelkän innostuksen vuoksi täältä kun saa ideoita niin ettei meinaa niitä ehtiä totettamaan.
Pihan valaisemisesta vielä: tietääkö joku mikä kauppa myy kuparinvärisiä ns käpyvalaisimia? Olen nähnyt niitä joillakin pihoilla ja mielestäni valo on lämpöinen ja suuntautuu kivasti alaspäin eli sinne minne pitääkin . (Eikä silmiin niin kuin nykyiset tolppavalomme.) Niitä näyttäisi olevan eri korkuisia.
Käpyvalaisin on varmaan Suomen yleisin valaisin. Ainakin Westerlund Espoossa, Eu-Li ja Alppilux valmistavat, jälleenmyyjinä rautakaupat ja valaisinliikkeet. Googletappa nämä, ja lisäksi SRS, joka tuo maahan halpisversioita vaihtelevin valikoimin. Pelkkä ''käpyvalaisin'' googletus tuotti muuten melkoisen määrän sattumia.
Tämä ei ollut mainos, vaan informaatiolähde
Horsma olikin nopea :), käpyvalaisimia siis mm. täällä
Kiitos Horsmalle ja paulastiinalle! Westerlundin sivuilla on hyvä valikoima, eikun tutkimaan.
Yllättäen siirsin päivällä kaksi aurinkokennolamppuani yhden kunkin altaan nurkalle ja äsken pihalla hämäränhyssykässä oikein yllätyin, miten mukavasti valo läikehtii altaassa tuossa etupihalla :}
Mitä “sähköttömiä” valoratkaisuja teillä on pihoillanne?Meille ei kuulemma kaiveta maakaapeleita ja haluaisin niin hirmuisesti jotain valoa korostamaan kasvillisuutta syksyisin ja ennen kaikkea portin pieleen,että näkisi edes peruutta pihasta!Kun katuvalotkin niin “piilossa” etteivät anna yhtään valoa ja pariin kertaan olen sitten syyspimeällä peruuttanut roskiksen kumoon ja miltei kaatanut aidan,havupenkin tuhoamisyrityksestä puhumattakaan!Meillä on silleen “romanttisen rähjäisiä” oikeita myrskylyhtyjä ollut puissa roikkumassa,mutta ei niistä ole oikeasti valoa antamaan.Nuo näkemäni kennovalot ym ovat olleet aika kamalan näköisiä.Pitäisi sitten saman tien naamioidakin…
Minulla on tämmöisiä polkujen varsilla - aurinkokennolamppuja. Ne eivät niinkään valaise vaan ovat osviittana polkujen sijainnista ja oikein mukavia katsella loppukesän hämärissä. Ja kuten kuvasta näkyy - ne on helppo saada vinoon
Onpas Temskulla mukavat kennovalot, olen etsinyt tuollaisia kuparin värisiä, mutta en ole löytänyt.
Mistähän tuollaisia voisi etsiskellä ;)?
No, ameriikastahan niitä saa, ei sen kauempaa!
No nuo Temskukan tötteröt ei ole pahat lainkaan ;-).Olenkin vain nähnyt semmoisia valkoisia muovisia kauhistuksia.Tuo varsi vain törkätään maahan vai?Onko noissa valoissa jokin on/off kytkin,etteivät suotta valaisie keskellä yötä?
Onko kenelläkään muulla kivoja valoja esitellä?Tai linkkivinkkejä?Täytynee käydä piakkoin ebayn tarjontaa katsomassa (mikäköhän tuo kennovalo on saksaksi? )…
Maahan tökätään, kytkin on, mutta se on koko ajan päällä, pidän itse suurimman osan lampuistani kasvihuoneessa nyt kesällä. Valaisee siellä kivasti iltaisin ja yöllä.
Temsku toi noi valot sieltä ameriikasta ja teki kauppoja jo ennen matkalle lähtöä, sai tilata niitä etukäteen ja minäkin tilasin niitä sitten. Ovat tosi kauniita! Ja tyytyväinen olen ollut niihin!!
Koskas Temskukka menee taas lamppuostoksille Amerikkaan??? Minäkin tahon.
Varmaan jää tilaaminen edullisemmaksi,kun lähettää jonkun noutamaan ;-D.Tullit tietty tulevat vielä maksettavaksi,mutta jos on hyvä säkä niin jenkkimyyjällä/valmistajalla on jälleenmyyjä Euroopassa ja hankinta sitä kautta järkevämpää.Saksasta löytyy miltei mitä vain ja postarit/rahti aika edulliset.Varsinkin jos on kimppatilaus.
nim.merk. saksasta ostoksia usein tekevä