Semmonen oli mm. meillä partsilla joskus vuonna 1990 ja asialla ihan ikänsä töitä tehnyt sähköasentaja.
Kiitoksia, monta silmää näkee enemmän kuin kaksi. Tavaratalon lamppuosaston hiihtelin läpi ja niissä kaikissa oli pistokkeet esittelykäyttöä? varten laitettu.
Jos sellaisia matalampia valoja etsitte niin Elexillä on Tube-merkkisiä valoja, siinä on 4 sellaista alle puolimetristä metallista tolppaa maapiikeillä. Meillä on ollut jo vuosia sellaiset, syksyisin tökkään maahan kukkapenkkien reunaan ja töpselin pistorasiaan ajastinkellon kanssa. Keväällä otan pois. Ovat ihan oikeasti ulkokäyttöön tarkoitettuja, muuntaja muistaakseni IP64. Tuttava osti jokunen vuosi sitten samantyyppisiä mutta korkeampia, vajaan metrin korkuisia valoja, muistaakseni Hobby Hallista.
Oi kuinka kauniita nämä punaisiksi maalaamat lyhtysi, onko teillä jo lunta
?
Hih hoyabella, täällä näkyy yllä otsikko Pihavalaistus ja kommenttisi tuli viime yönä - no niin teki:lumi valaisi maailman8]
Meilläpä on nyt sellainen kätevä kaukosäädin pihavaloille. Ukon oli “pakko saada”, perusteluna se, että saa kompostorille valon joten on rouvan helppo pimeälläkin viedä sinne sitten roippeet. Nyt voi täältä sisältä napauttaa valon päälle ja pois, toinen se sellainen vastaanotinjuttu on noissa ledituikuissa, helppoa kun ei enää tarvitse erikseen varastolle kömpiä töpseliä irroittamaan ja päälle laittamaan.
Saakos udella merkkiä ja käyttöetäisyyttä?
Miespuolinen heti kiinnostunut
Etäisyys 50m luki paketissa ja menee ainakin tuonne 20 metrin päähän seinienkin läpi :o Hämmästyttää, että toimii noinkin hyvin kun on liiterin vehje eli merkistä ei tietoa mutta hinta n. 15 vaan, kuulemma.
No kun kaikki pihavalot on vielä laittamatta. Ei oo ees talonumerovalo vielä seinällä. Ostettu kyllä on.
Himottas saada räystään alle sellaset alaspäin valaisevat ledivalot.
Ai jotka on räystään alla piilossa mutta valaisevat seinän ja sokkelin? Vai vaan sen talonnumeron?
Vähän seinää ja sen varran kallistusta ulospäin, että myös kulkuväylät seinustoilla.
Talonumerovalo on erikseen lähinnä palokuntaa varten. Ei sitä kukaan muu tartte ja toivottavasti ei sekään. Kunta vaan määrittelee pakolliseksi. ![]()
Jaa, ihan fiksun näköinen voisi olla sellainenkin valaistussysteemi. Talonumero voisi olla vähän irti seinästä ja sinne pikku ledi taakse, valaisisi tyylikkäästi numeron ääriviivat ![]()
Meillekin piti numero laittaa, tosin palokunta on tuossa tien toisella puolella mutta hyvähän se, nopsasti löytäävät kunhan saavat oikean tiedon sieltä hätäkeskuksesta sadan kilometrin päästä ![]()
Hoyabella: mistä löysit led-lyhdyn? Kivannäköinen.
Mulla on nyt ihan hullu päähänpisto. Haluaisin laittaa yhden lampun ulos, joka on sisälle tarkoitettu. Tapahtuuko katastrofi, jos laitan ko. lampun ulkopistorasiaan (rasia on suojassa sateelta yms) ja lampun roikkumaan kaariportista (johon taas sade pääse ripsuttelemaan)? 
-melkeen mun järkeni sanoo, että ei, mutta kun mää tahtosin… Vastatkaapas te viisaat tietäjät, onko ihan poissuljettu ajatus, vai onko jotain tehtävissä?
Tapahtuu katastrofi, ei voi semmosta laittaa jos on sisälle tarkoitettu kun pääsee sitten vettä sinne lampun rakenteisiin ja vesi kun kohtaa sähkön tulee poks.
Jos kaariportti on metallia, niin hengenlähdön riski on olemassa.
Aha. Voi hitsinhitsi. Järki sano samoin, tunne oli toista mieltä. Unohdan siis koko jutun. Kiitos vahvistuksesta ja järkipuheista!
p.s Weikon hengenlähtö oli mulle uusi juttu, kaariportti on metallia. 
Sähkö on siitä hankalaa tavaraa, että yleensä sitä ei näe ja sitä voi sitten olla vaikka siinä kaariportissa.
Näin saa kelvata. Pianhan on 1. adventti, valot on valmiina. Mutta kun asuu keskellä ei mitään, niin kukaan ei niitä näe. Itsekin pitää mennä ulos nähdäkseen valaistuksen. Paremman näköinen kun ovivalo on sammuksissa, mutta silloin ei voinut kuvata, oli liian pimeää.:Whistling:
Vanhan kolme haaraisen lampun päälle kaatui laho pihlaja, se hajosi tietty.
No pitkään mietittiin millainen uusi otetaan tilalle.
MIes ehdotti vihreää, just sellainen mitä englannissa on joka paikassa.
Hetken mietin ja totesin, että mikä ettei. Vihree on muutenkin lempivärini.
No nyt saatiin se paikalleen ja olen kyllä aika ihastunut, sopii hyvin tuohon.