On ihana kukka, ihan lempparini, mutta mulla fasaanit nokkii kukat. =(
Meillä ei noki …kun nään faskun pyrstönkin niin päästän koirat pihalle…ja hokkuspokkus Fasaani menee muualle kiekumaan ja nokkimaan. Aidat on myös toimineet hyvin …ne kiertää mielummin kuin lentää 100 cm aidan Kukat kukkii nyt ekaks pioni penkissä ja kun pikarililjat lopettaa niin pionit jatkaa ja samoilla väreillä
Pitää kommentoida tuohon omaan viestiini aiemmin,että ei ottaneet pikarililjat nokkiinsa siirrosta. Nuput paisuu hyvin ja varmaan aukeavat lähi päivinä.Selvisivät siirrosta hyvin
Valkoisia.
Minulla tekee ns.poikasiakin meinasin nyppii pois…kolme nyppäsinkin kunnes tajusin et laitoin viime syksynä siemeniä…
Meillä siementaimia ilmestyy yllättävistä paikoista. Ne huomaa vasta kun kukkivat. kauriit pahukset syövät niiden kukkia.Pitäisi olla kaksimetrinen aita alueiden ympärillä ennenkun niiden tuhoista pääsisi eroon Ne on nin kauniitä ja viihtyvät hyvin heinien seassa.
Miun pikarit on jo päässeet taantumaan. Niillä on huono paikka, täytyy siirtää.
Mä olen ennenkin yrittänyt pikarinliljaa vaan ei ole onnannut . nyt laitoin myyräkoriin tulppujen kanssa ja ainakin nuput on lähes ruskeita , ei ollenkaan sitä mitä toivoin
Montako väriä näitä on ?
Mulla pikarit on nupulla ja jännitän saavatko kukkia vai syökö ristiturvat kukat.
Kahvinsakkoja olen kylvänyt niille josko eivät puppanat tykkäis kahvinhajusta.
Aiemmin meilläkin myyrät söi kaiken ja kaikki mikä väh’nkin heille maistui.Mutta senjälkeen ,kun otimme Killi-Veikon kolme vuotta vanha.Eipä ole pihassa näkynyt ,muita kuin kuolleita hiiren raatoja.Kyllä on hyvä ja kultainen hiirikone.Naapuritkin ihailee.Leikattu hän,niin ei lähde pois kotoa,JHän on meidän kyläkunnankunkku.Hyvin pidetään kissastamme huolta,mutta voihan vahinko sattua meille kellevaan.Hyvää Kukka kesää kaikille.
Aloitin uuden ketjun keltareunapikarilijalle (Fritillaria michailovskyi), mutta kuvien lisäys uuteen ketjuun ei onnistu. Tässä siis kuvia juuri kukinnan aloittaneista keltareunapikarililjoista.
Ruudulliset
Nämä on sitten ihanat
Täälläkin kukkivat kirjopikarililjat.
Minulla olivat karanneet kukkapenkistä.Ulkopuolella kasvavat.Mitä teen?
Ovat sipulikasveja …minulla ne on pionipenkissä ….
Kolme yhdessä varressa