Siirsin tänne asiaankuuluvaan paikkaansa siemenissä käydyn keskustelun (2 edellistä viestiä), koska jatkossa lajikeskustelua käydään vain yhdessä paikassa (matka siemenestä kasvattamisen ja varsinaisen kasvin kasvattamisen välillä on pieni). Siirretyt viestit tunnistaa punaisesta "siirretty" tekstistä, ja niihin muuttuu päiväykseksi siirtopäivämäärän päiväys.
Siirrettyjen viestien alkuperäinen kirjoitusajankohta oli huhtikuussa 2007.
No nyt selvisi sekin, miksi en ole löytänyt sen siemeniä!
Mulle ihan outo asia, että jokin ei kasvakaan siemenistä vaan vain jakamalla tms.
Ja arkielämässäni olen kumminkin ihan normaalijärkinen ihminen, uskotteko? ;O)
Kyllä siemeniäkin on myynnissä. Carmine-lajike itänyt.
Hei :)
Minullakin lienee jokin talvio ?...Tätä tässä koitin sle kyllä koskaan elvittää jo muutama vuosi sitten mutta en varmaa vastausta löytänyt :( Kasvutapa on ainakin kuin pikkutalviolla, ei ole kukkinut.
Vinca minor Aureovariegata, keltakirjavat lehdet, siniset kukat. Argenteovariegatalla erikoiset kermanvalkoiset tai punertavareunaiset lehdet, siniset kukat.
Sininen Pikkutalvio kukassa..
ja lilana..
Minullakin pikkutalvio kukkii juuri nyt. Tykkään siitä todella paljon. Maanpeitteeksi meinaan roudata tuonne metsän puolelle ylimääräisiä… On niin hyvä leviämään
Täällä kukkii myös lila. Kanalan kulmalla sitä kasvaa noin 3x4m alueella, hyvin näyttää pärjäävän noinkin paahtavassa paikassa. Jos tästä joku alkuja kaipaa, niin niitä liikenee kyllä.
jalomi, kiinnostaisi! Laittelen viestiä joku päivä.
Ja minä revin sitä pois ainakin ämpärillisen perennapenkistäni vähän aikaa sitten. Meinaa vallata sen kokonaan.
Sama täällä on kitkenyt sitä jatkuvasti kun tuppaa vaan leviämään niin kamalasti joka paikkaan onhan se nättiä kun kukki sinisenä mut kun pysyis aisoissa niin antaisin kasvaa ,nyt oon päättänyt päästä siitä kokonaan eroon tai ainakin kokonaan.
Minä olen alkanut katsella tänä keväänä pikkutalviota “sillä silmällä”, joten jos joltakin joutaa, niin voisin kyllä vaihdokkia tarjoilla.
Riivin ja raastoin minäkin pikkutalviota perennapenkistä. Ei siitä ihan ämpärillistä tullut, mutta puolikas. Penkissä on taponlehteä ja kuunliljoja, haluan, että ne tulevat esiin paremmin.
Juu, myskimalva(ja muutkin halukkaat) voi laittaa hölöä. Tuo on kuitenkin suhteellisen helppo repiä pois, jos liikaa innostuu. Moniin muihin verrattuna. Itse kyllä tykkään aina vihannista lehdistä, ja kukkakin on jotenkin kaunis ja herkkä.
Pikkutalvio kiipeää kannon päälle. Ei kuitenkaan kuki ihan vielä.
Onhan tuo talvio kaunis kukkiessaan, mutta ei näköjään pärjää rikkaruohoille .
Eikös tuossa etualalla ole nuppuista sammalleimua?
Voi miten kaunis kukinta! Oma parin sentin pätkä ei ole kasvanut pätkääkään täällä uudessa pihassa. Onneksi on sentään hengissä. Jatuulin kanto on varmasti upea ilmestys kukkiessaan.
Piivi, kyllä sieltä pilkistää sammalleimua, talvio vaan on vallannut koko maan ja sinne alle jäi kaikki, enkä raski sitä poiskaan repiä ;))
Satues, no niin arvelinkin, mitään rikkaruohoja ole…