Pikkutalvio, Vinca minor

Tämän talviokasvuston läpi ei tule mikään.. hymy

Voi juukeli kuinka hyvän näkönen. Haaveilen ite kans jostakin vanhanaikainen aita, lehtipuita kukkia maassa -meiningistä

Nauhuska, onko tuo talviopenkki sydämen muotoinen? : )

Temskukka, nyt kun sanoit, niin piti oikein mennä katsomaan… Ei se ihan sydämenmuotoinen ole. Toinen sivu on “lyhyempi”. Olen yrittänyt kaivaa talviota poiskin, kun hyökkää pyykkitelineen alle. Kasvaa siis sorassakin…

Herttileiti sentään! Onpas siisti ja varmasti kaunis kukkiessaan!

Täytyypi täältäkin kysellä, että olisiko teillä valkoista pikkutalviota. Sitä kun niin tahtoisin kukkapenkkiini.

Jeppiina, jos et täältä onnistu alkua saamaan, niin ainakin Kauppilassa Turussa oli sitä myynnissä ;-D.

Ok. Kiitti tiedosta. Mahtaakohan niillä olla nettimyyntiä? Sinne asti kun en viitsi lähtee ajamaan yhden taimen vuoksi =)

On niillä.

Minä ostin lähitaimistosta taannoin tusinan verran ‘Albaa’ ja enemmistö niistä paljastuikin myöhemmin sinisiksi. En jaksanut palata valittamaan ja nyt minulla on kirjava mutta isänmaallinen sinivalkoinen kasvusto. Sininen tuntuu kylläkin kukkivan pontevammin.

Kauppilassa oli ‘Albaa’, kukki silloin kun kävin.

Pikkutalvio tässäkin:

Kerrattukukkainen pikkutalvio terävämmässä kuvassa tässä:

Että semmoinenkin on olemassa. Hieno!

Oijoi. Mistä olet tuon kerrotun naarannut?

Vakka-Taimi!

Onko noita muissa väreissä myös?

Leviääkö tuo kerrottu samoin kuin tavallinen ja onko muutenkin vastaava? En löytänyt heidän perennaluettelostaan…=(

ei nyt liiotella, ei tietääkseni

tai ei ole vielä tullut tyrkylle :smiley: ?

Siis odotellaan… :wink: