Pioni, Paeonia, Osa 2

Pallaksen pioni myös aloittelee lukintaansa.

Mulla ei ole ollut muuta kuin kuolanpioni mutta nyt niitä on jo kymmenkunta. Lisää tulee joka vuosi, ovat niin tosi ihania.

Mlokosenwitshii, ensimmäinen kukka auki.

Nuput on täälläkin.

Huomasin jokunen päivä sitten että siellä uudessa paikassa yhdestä istutusalueesta löytyi lupiinien joukosta myös pioni.  Sen alueen aattelin katsella rauhassa ajan kanssa ja sitten merkata ne kasvit jotka nostetaan sieltä pois ja istutetaan kunnon paikkoihin. Pioni siis bongattu, ei vielä merkattu. Tänään mieheni meni trimmerillä sinnepäin ja annoin luvan trimmeröidä siitä istutusalueen vierestä toisen, luonnonkasvi/puska-alueen. No kuis kävi - kun tulin paikalle niin pioni oli jo sitten trimmeröity. Alue kuin alue ? Oli siinä joku logiikkakin hänellä mukana :ermm:

Kartanopionin kukat toivat kesän. Korpikellolle kiitokset näistä ja monesta muusta ihanuudesta.

Hipelöin ihanaa itoh pionia oisko rocii vai rokii kumpi kampi …mut en raaskinut ostaa vaikka tuurissa se oli halpa alle 30 e…mut alku oli jotenkin käpysen näköinen et en uskaltanut ostaa.

Kuolanpioni.

Minullakin mummilan kuolanpioni on upeassa kukassaan :slight_smile: Kallis jaloruusu sen sijaan kuoli sittenkin mut pionit vääntää nuppua se on fantsua :slight_smile:

Pioni mlokosenwitshii

Kartanopioni, luulen…

Ruusupionikin piristyi.
Viime vuonna muuton jälkeen se kuivatti nuput ja nuupotti koko kesän.

Taitaa olla hetkessä ohi kukinta tällä kelillä. Varastettu kuolanpionin.

Mulla on täällä Kuolanpionien kukinta lopullaan. En oo antanut poloisille vettä tippaakaan moneen viikkoon. Eilen satoi kaks ja puoli pisaraa vettä mutta se tuskin auttoi.

Täälä vasta ootellaan kukintaa,vietkalla on.Jos tulee vettä niin ylihuomena.

Minä annan vähäsen pioneillekkin kun mulla on paljon ns.nuorikkoja joukossa … viime syksyn hankintoja. En paljoa anna vettä mutta kyllä nuput vaan pullistuu kokoajan enempi :slight_smile:

Tillipioni.

Red Charm aloittelee kukintaansa.

Ostin torilta pari valkoista pionia. Kaivavat emotaimista komeita juurakoita ja nupuista näkyy valkoisen olevan. Mikä se tavis valkoinen onkaan? Maatiaispioniksi arvelen, vahva ja kestävä samalta tarhurilta on aiemmatkin.