Pioni Claire de Lune
Ja punainen jonka nimeä en nyt muista. Nimi on jossain ylhäällä.
Nämä sain.
Siellä ne nyt on, pikaistutettuina. Täytyy huomenna lisätä multaa reunoille ja siistiä. Meinas olla tyttöystäviä runsaasti ja polttelusta päätellen polttiaisiakin. Paarmat sentään puuttu.
Show Girl
Barbara
Oolalaa,mitä kaunottaria
Upeita! Meillä vielä odotellaan kukintaa. Yllätyin kun syksyllä siivosin pihan ainokaista pionia, repäisin vahingossa osan irti. Iskin maahan vähän sinne päin, hämärtyvässä illassa ennen lumisadetta. Niin se mokoma elää! Ei sentään yritä kukkia. Ei mikään nirppanokka
Pitää vissiin minunkin hankkia pioneja, ovat niin kauniita. Saadut juurakot eivät oikein talvehtineet
Olen antanut niiden olla rauhassa.
Kuolanpioni.
Ehkä Kalle
Joku hörökorva.
Tökin noita tukirautoja tänään, kun nuput on jo melkoisia pompuloita. Jopa oli sotkuista hommaa! Kaikki siinä tahmeassa tahnakassa, vissiin murkkujen puute? Ei näkynyt ainoatakaan!
valtsu,kyllä net alakaa kukkimaan ku ovat tarpeeksi vanhoja.Tuoki on yli kymmen vuotias.
Minunkin kuolan pionini alkaa oleen sen 10 v ja komeasti kukkii …valkoinen tilstetti on kumma se kukkii mut aina lehdet tulee ruskeaa täplää täyteen. En hoida liikaa enää…saa kasteluvedessä keväällä lannoketta ja syksyllä syys lannokkeen, muutoin en edes kastele. Tänä vuonna hieman suihkuttelin kun nuppuja alkoi ilmaantua ja sadetta ei…
Tässä pihassahan siis ei ollut meidän ostaessa ainoatakaan kukkapenkkiä.
Tuolla heinikossa kasvoi 2 pionia, noiden muutaman pensaan kaverina ja muuta sitten ei ollutkaan.
Viime kesänä noissa ei ollut ainoatakaan kukkaa ihan muutama lehti vaan, kun heinikko oli peitonnut ne kokonaan.
Kaivoin ne esiin ja annoin uutta multaa, nyt molemmissa on paljon nuppuja, saa nähdä mitä väriä sieltä tulee.
Epäilen jotain perus sarah bernhardttia, mutta kohta sen näkee.
Tää on ihan mun omaa mutu tuntumaa ja ei perustu mihinkään faktaan.
Eli minulla on tuntu, että pionin nuppujen ja kukkien määrä riippuu isolta osin edellisen vuoden oloista.
Eli nytkin kun viime keväänä nuo perkasin heinikosta, annoin kunnon mullat ja lannoitin, niin nyt pukkaa nuppua tänä vuonna isolla innolla.
Viime vuonna ei vielä havainnut mitään rehevöitymistä, ihan muutama lehtikin oli vaan.
Olen muutenkin huomannut samaa ilmiötä pioneissa.
Esim. viime vuonna siirretty ruusupioni kukki tänä vuonna, mutta hyvin vähän.
Luultavasti se keskittyy nyt uudelleen juurtumiseen ja toivottavasti ensi vuonna kukkii taas entiseen malliin…