Juhannuksen toivotuksen merkeissä
Oikein hempukan vaaleanpunainen
Mrs FD Roosevelt
ja Mr Jules Elie
Vähiten nuppuja sitten… ikinä. Sadetta tulee juuri, että katto roikaa.
Vaaleanpunaisesta nupusta taisi kuoriutua Pink Hawaiian Coral. Eka kukka. Viimekesänä vain kuiva nuppu, muistaakseni.
Tästä pionista en tykkää ollenkaan, siksi en sitä hoivaakaan. Saa kasvaa retkottaa viinimarjapensaan kupeessa.
Nyt yht´äkkiä alkoi säälittää, pitäisiköhän sitä sittenkin tukea. Voi raukkaa, posket kiveystä vasten, nöyränä anoo armoa.
Aikaisemmin olin sitä mieltä, että kasvilla pitää olla sen verran ryhtiä, että jaksaa kantaa kukkansa itse.
Toisaalta, autetaanhan meitä ihmisiäkin. Kun joku kompastuu, hänet autetaan ylös. Voi itku:crying:
Tuolla pionilla on liian hyvät oltavat, hyvä ravinteikas kasvualusta, joten kasvaa hyvin ja tekee paljon kukkia. Vika on minussa kun en tykkää kerrottukukkaisista pioneista, jotka tekevät isot painavat kukat ja tarvitsevat tukemista. En viitsi hävittääkään tätä (aikoinaan väärä valinta pionien ostossa).
Muualla tontilla on paljon pioneita, joiden kukat pysyvät pystyssä ilman tukemista. Olen laiska tarhuri.
Juu Sarah Bernhard olis ihana, mutta on niin kerrottu ettei pysy pystyssä. Minä olen siksi hankkinut vain vähän kerrottuja.
Johny
Princess Margaret
Bouquet Berfect
Nippon Beauty
Mikä lie hempukka
Ny oli kännyssä joku ihme valoasetus, mutta olkoon. Sahramililjat vaihteeks vähän venähtäneet. Kohta saa taas jakaa ne.
Onko millaista koulukuntaa tässä kun napsin pionipenkistä kukkineet pois ihan saksilla jottei käytä voimiaan siemenkotien tekoon.
Sarah Bernhard Iltaruskossa.
Oliskohan sama hörhelö kuin Suokukalla tuossa ylempänä.
Mielikuva on, että tämän pitäisi olla Nymph. Eka kukka, ei häävi.
Itoh-pioni Cora Louise
Pykälää ahneempi pomppahyrrä. Lentoon yritti hirmuisella surinalla ja kuitenkin meni vaan hakemaan lisää.
Ken lie ilta-auringossa.
Bowl of Beauty
Kukinta jatkuu pionipenkissä …hieman olen kerran viikkoon ihan vähäsen suihkinut vettä…mut tosi vähän.