Sain Nopsikselta 2 vuotta sitten pienen pionin taimen. Hän oli sen saanut joltain eikä osannut sanoa mikä pioni se on.
Viime kesänä istutin sen taimen ja tässä tänään
Minä ja puutarhakaverini (taustalla) odotetaan innokkaasti (tai ainakin minä) mikä pioni tästä kuoriutuu.
IHANAINEN PUUPIONINI PALELTUI …KUIVA KIPPANA …MUT JUURESTA PUKKAA ALKUA…TOIVOTAAN SIIS…
Toinen viimevuotinen ostos on jo hyvää vauhtia kasvussa ja juuri illalla annoin lämmintä vettä ja peitin harsolla…
Voiko tämä olla nuppu?
On se nuppu. Aikaisin mielestäni.
Aika aikainen nuppu…ainakin jos luvataan hallaa niin peittelisin huolella moisen aarteen.
Ei pitäisi enää olla tänne banaanirannikolle halloja tulossa. Ihmettelen vaan, miten parivuotias kuolanpionin pikkkutaimi voi jo kukkaa vääntää. Koko kasvi on 20 cm korkea vasta…
Pionikesä avattu.
Uskomatonta! Nyt jo! Mikä pionilaji kukkii noin aikaisin?
Puupionini lykkää hyvin uutta kasvustoa ja toinenkin nuori taimi …ja muut pionit kasvaa kauheaa vauhtia…
ehkä juhannuksena taas kukitaan komeasti.
Kuolanpioni avasi nuppunsa. Kiitos Filopatorille tästä kaunottaresta!
Lyhyt varsi tulee tänä vuonna, hyvä vaan tuleepa vähemmän siivottavaa ens keväänä.
Little red gem. Ei ole kartanonpioni.
No jospa se onkin sitten kartanopioni! Oli mikä oli, on todella kaunis ja toivon sen kasvavan ja runsastuvan lähivuosina.
Pallaksen pioni aloittelee.
Minulla täällä on ekat nupuillaan vaan ei vielä auki yksikään ja puupioni jonka luulin menettäneeni kasvatti juuresta uutta …jipii…
Kartanonpioni aloittelee.
Itsekseen kylväytynyt?
Rockiin puupioni pistää lähiaikoina parastaan. Isompana kun koskaan.
Iso ihana Chalice