Minun mielestä sopii taas sekalaiset keskenään, johonkin isoon puistoon ehkä sopii väreittäin, mutta kotipihaan iloinen sekoitus on oikein hyvä.
Ehkä keltaisen laittaisin omilleen tai valkoisten kanssa.
No tykkään muutenkin värikkäistä ja sekavärisistä istutuksista, koska tykkään “luonnonpenkeistäkin”, siellähän on iloisen kirjavaa.
Minulla on vasta kaksi isokukkaisten kukkaa, keväällä kukki huonosti kuolanpioni ja hyvin runsaasti ruusupioni.
Tuossa on ihan liian kehno kumisevan kuttara turvemaa, pakko ottaa kohta kaikki ylös ja parantaa sitä.
Tämmöistä iloista luonnonkasvien ja perennojen sekamelskaa täällä.
Luonnonkasvit tykkää huonommastakin alustasta.
Minulla on nuo pionituet ympäri vuoden tuossa, keväällä riivin hiukan vanhat kuivuneet vaan pois.
Minusta pionit sopii kaikkien muiden joukkoon kivasti ja samalla ne saa tukea eri kasveista. Tänä vuonna tosin mitkään tuet ja tukikasvit ei estelleet kaatumisia kun monet oli minua napaan asti🙁.
Mikä muuten on tuo kasvi tuossa vähän etuvasemmalla jossa on sormenmittaiset lehdet vastakkain ja yksi päässä? Minulla on tullut sellainen jonkun pionin ”kyydissä” enkä tiedä onko se joku kukkiva vai rikka.
No huh, hyvä etten kaivanut sitä luppiota ylös😨. Pioni sen vierellä on jo kukkinut joten väriä riittää pitempään. Monta pionia on vielä nuppuvaiheessa👍
Kuolanpioni teki superpikakukinnan samoin se joku mikälie toinen luonnonlaji. Nämä jalostetummat hempukat aloittelee sitten ny. Nimistä ei sitten mitään mielikuvaa. Kerrottu jotain vanhempaa kantaa, jota varmaankin joka toisessa pihassa, vähintään.
Kauniita pioneja on penttiläisillä. Toivottavasti näistä meidän kaikkien ottamista kuvista saa joku inspiraation ja lähtee nuorella iällä keräilemään pioneja. Olen kovin kiitollinen, kun Kastehelminen houkutteli minua hankkimaan kuivaan pihaani pioneja.
Hyvää kesän jatkoa kaikille.
Valkoisten sekaan ostin yhden syvän punaisenkin…
Nippon Beauty, tämä kauneimmillaan hieman nuppuisena. Nyt vaan taas pikakukinta sää.
Perus hörsylä
Itoh Cora Louise
Moon of Nippon
Noita nipponeita on kolmaskin, mutta se on tehnyt vain yhden kukan ikinä. Ensimäiset osto-pionit, jokin viherpeukaloiden tarjous markka-ajalta.
Tämän piti olla mun keltainen Itoh pioni mutta onkin valkoinen. Edelleen harmittaa. Kyllä se keltainen pitää jossain saada.
Nyt nämä vasta komiat onki,olivat ”sajepäivät” teltassa,mutta saivat taivasvettä niin riemastuivat.
Mun isommassa pionipenkissä on enään vaivaiset 2 kukkaa…kun niitä oli jussina ainakin 200 samassa pöheikössä.
No nyt on pioneja. Takakontillinen satasella, ei paha!
Montas söit …tuli mieleen …eli kuis monta takakonttiin mahtuikaan pioneja ?
Noin 15-20 kpl erillistä juurakkoa. Ja ostopaikka oli taas Tori.fi ![]()
Mulla on myös yksi kuolanpionin taimi Filopatorilta. Olisi kiva saada monia mahdollisimman erilaisia. Nämä nyt ostamani ovat kaikki myyjän mukaan valkoisia ja yksinkertaisia. Jotain väriläiskää sinne on saatava sekaan.
Tein äitini pihaan pionipenkin. Tuossa oven vieressä on kasvanut vain pari ränsistynyttä tuijaa, jotka kaivettiin ylös syksyllä. Muutaman tulppaaniin tuuppasin siihen syksyllä ja scilloja on tullut itsestään, kun niitä on tontilla paljon.
Vasemmalla on tupsukkaana Filopatorilta saatu pikku kuolanpioni. Sitten on mummon perua olevaa vanhaa vaaleanpunaista, joka on ehkä Shirley Temple tai joku sen kaltainen. Sitten on valkoista yksinkertaista, jota ostin tori.fistä viime kesänä.
Ei nämä varmaan vielä tänä kesänä kuki. Täytyy laittaa kesäkukkia täytteeksi.