Joko sulla Illakko kukkii noin pitkällä?
Pionit on aatelia.
Nättejä lupiineja sulla mulla on keltaista, ei kyllä kuki vielä aikoihin. Vasta sain taimet maahan.
Onko nuo aina tuon väriset, jos on niin siemet kiinnostaisi.
Illakot ovat täällä täydessä kukassa.
Lupiini on sitä haitallista vieraslajia, sellainen tavallinen vaaleanpunainen. Olen kylvänyt sitä luvallista tummanpunaista lupiinia, mutta en yhtään muista minne, niin en ole uskaltanut kitkeä kukkapenkissä olevia kasvustoja.
Keltainen mikä minulla on ei leviä, on kesäkukka. Onko tuo sun vaaleanpunainen sellainen villi joka leviää?
Juu, on. Täällä oli ihan järkyttävät määrät lupiinia kun muutettiin, ollaan niitä tuhottu nyt neljä vuotta.
Minullakin pitäisi olla sallittua keltaista lupiinia jossain.
Ettei menisi ihan ot niin parit pionit:
Lienee tarhapioni Rosea plena
Blonde vision
Tämän nimeä en tiedä, suht korkea ja isokukkainen (ettei olisi Nova)
Käväisin retkellä turun kasvitieteellisessä.
Voi että nuo luonnonlajit sitten on kauniita, ne sykähdyttää minua eniten.
![]()
Tämä alempi vei täysin sydämeni, siinä luki kuolanpioni, vaan en oo sitä ikinä tuon värisenä nähnyt ennen. ![]()
Nyt olivat pionit nukkumassa.
Muutama pinkki, ihan mahdotonta tunnistaa pelkän nupun perusteella, mutta ne ovat listoissani nimillä Sugar n’ Spice, Soft Salmon Saucer ja Dreamtime.
Mun pioni puska nuputtaa vielä vain Kuolan ja yksi puupioni on kukassa, parhainta on et nää aukeaa yleensä juhannuksena. Isossa ryhmässä on 11 kpl ja näyttää jättimäiseltä kukkakimpulta.
Firelight, nokkonen ja muut rikkaruohot. Toivottavasti kesälomalla ehdin putsata näitä penkkejä.
May lilac
Blonde vision, nyt on kukat kunnolla auki
Oletko lannoittanut ? Laita nyt kukinnan jälkeen luujauhoa ja keväällä hevonpeetä.
Oon lannottannu samalla tavalla joka vuosi,nyt tais talavi tehä tekosensa vai oliko kuiva viime kesä ![]()
Höh, jospa ensi kesä olis parempi.

































