jutitalta taimivaihdossa vuosi sitten saatu reunuspäivänkakkara kukii vallan komiasti. Syksyllä kylviskelin siemeniään penkin reunaan lisää ja hyvin lähtivät kasvamaan. täytyy nyt syssyllä ympäröidä koko penkki.
Kovin on viihtyisää teillä, Pirjoh! Ja varsinainen herkku tuo tiukunen 23.7. klo 20.58!Vaihtaisitko siitä itusilmuja yhteen toiseeb herkkuun, joka ei mulla ihan vielä kuki, mutta laitan kuvan sit kun kukkii?
Tiukunen oli aivan ihana Ja samoin tummanpuhuva ruusu (et sen nimeä sattumoisin muistaisi?) Ja selvisi tässä samalla se, minkälainen kukinto on reunuspäivänkakkaralla. Satuesiltä saadut alut ovat hyvässä vauhdissa
Voi pärskis, niin mielelläni vaihtaisin mutta kävin oikein varmistamassa aiemmin toteamani asian. Tuon kukkivan tiukusen varressa ei ole yhtäkään itusilmua. Mutta sensijaan vielä kukkimattomien, samaisilta ihanilta ihmisiltä saamieni liljojen itusilmuista kasvaneissa, ilmeisestikkin erilaisen liljan varsissa on pallukoita vaikka kuin. Ylläri on, millaisina ne sitten kukkivatkaan..niitä itusilmuja mielelläni lähetän vaikka ilman vaihtaria, olen niitä jo upotellut maahan lisää omiksi tarpeiksi mutta vielä riittäisi, otatkos kokeeksi? Ja jalomillekin näistä riittää..
jalomi, en tiedä tuon ruusupuskan nimeä, todennäköisesti joku hyvin yleinen (kurttulehti??). Se on korkea pensas, oksat mua pidemmät (160), siirrettiin tänne meille anoppilasta, he kun kyllästyivät sen piikkisiin oksiin pienessä pihassaan.
Noita reunuspäivänkakkaroita taas taitaa olla monenmoista kukinnoiltaan, toiset kuin pieniä päivänkakkaroita, nämä tällaisia palloja. Itse kasvatin tänä keväänä siemenestä "Snow Ball" nimistä, sen pitäisi olla sellainen vaalea/ lime värinen pallomainen. Nupuilla on jo, laitan siitäkin kuvan kunhan avaa nuppunsa.
Kävnpäs näppäämässä pari lisäkuvaa tuosta ruususta, jos vaikka joku osaisi sille nimen kertoa. Tässä kokovartalokuva..
Ja tästä näkee lehtiänsäkin paremmin..
Näiden myötä laitan terveiset sakralle ja iiriskukalle: )
Pirjoh, kyllähän kokeilun halua minulla on! Laitan sulle tulemaan toisia ituja. Kuvan näet myöhemmin…
Oukkei, laittelen itusia liikenteeseen : )
Taidan laittaa tänne omaan ketjuun muutaman kuvan tuolta kesämatkalta, en viitsi tehdä niille uutta ketjua.
Matkan varrelta.
Täällä oli tosi hiljaista, vain kaislat kahisivat hiljaa tuulessa.
Samalta paikalta tämä.
Siirryttiin Lapin puolelle
..
..
Saana ja Kilpisjärvi
Kilpisjärvi ja muita vuoria.
Ski Botnian venesatamaa.
Siellä näin eka kertaa meriharakoita. Olivat vaan niin arkoja etteivät päästäneet tämän lähemmäs kuvaamaan.
..