Pitkon pihoilta

Sauna lämpiää puilla

Niitä on onneksi liiterissä tarpeeksi!

Mökin ympäristö on suurimmaksi osaksi metsäpohjaa.

Me suunniteltiin koko rakennusta "metsästä nousevaksi" mutta tontin myyjä teki tien ja vähän pihaa…

Mökkiaitan vartijat, Kalle ja Piukko

Minä olen heidät opiskeluaikoina tehnyt ja aitan (="Mummon pömpeli") valmistuttua äiti teki uudet vaatteet, pienensi tuolin ja asetti heidät aitanvartijan tärkeään tehtävään.

Kotona oli taas ilmestyny uusia kukkasia. Tässä kerrottu unikko, jota en tiennyt omistavani.

Siperiankurjenmiekka

Saksankurjenmiekka

Unelmatädyke alottelee

Olikos tuo unikko se, jota mietittiin että olisko kerrottu?

Ja ihanat on aitan vartijat teillä.

Tuoksu- tai peittokurjenpolvi, en tiedä mistä ne erottaa kun en oo päässy vertaamaan niitä rinnakkain.

Alppiruusu avas vähän enemmän kun sen yhden kukan!

Mun ekaan ötökkäkuvaan on hyvä lopettaa tällä kertaa. Pörrrrr…

Vuokkis, sama kukka! Nuppu on kans tuolla aiemmin kuvattuna.

Pitko, hieno Alppiruusu. Minä hain eilen kaksi saman väristä. Toivottavasti niistäkin tulee pian noin isoja.

Kylläpä kukkii alppiruusu hienosti :slight_smile:

Se on harjotellu kauan; me on asuttu täällä 16 vuotta ja naapuri sanoo että se oli jo monta vuotta ennen meitä. Viime syksynä tuotiin suonlaidasta juurakkohaketta sen tyvelle, tais tykätä kun sai happamat helmat.

Kyllä on kaunis alppiruusu. Harvoin näkee tuollasta.

Ihanan metsätunnelmaisia kuvia. Tuo unikko on just sellainen, jota minäkin olen metsästänyt. Itsellä on vaan yksinkertaisia. Alppiruusu on todella päättänyt näyttää, miten kukitaan.
Aitanvartijat kerrassaan hellyyttäviä.

Kiitoksia!

Raijani, muistuta syksymmällä niin kopastaan sulle siemeniä, jos niistä vaikka sit tulis noita kerrottuja.