Olin hieman uinahtanut pökkövehkamme sipulin istutuksen kanssa. Olinko jo pahasti myöhässä, kun vasta tänään istutin kasvin? Sipulissa oli jo 5 senttiä pitkä tuoreentuntuinen varsi, mutta itse sipuli oli kova. Lähteeköhän pökkis tuosta vielä kasvamaan?
Kuinka pitkään sipulit säilyvät kuivassa paikassa? MIkä on pökkövehkan kasvukausi?
Ei sille ole kuinkaan käynyt, kohta kasvaa niin että kohina käy Omani istuttelin aikaa sitten ja nyt tuo itupökkövehka on reilusti yli puolimetrinen rotjake. Mukulapökkövehkan mukulakin oli niin pikkuruinen että siitä ei tänä vuonna tarvitse suuria odotella mutta n.10 cm jo sekin. En ole oikein noiden kavereiden sielunelämästä tolkkua saanut. Keväällä multaan ja kasvaa sen aikaa kun kasvaa. Sitten heittää henkensä, sipulit talteen hyllylle ja seuraavana keväänä sama uusiksi.
Mukulapökkövehka on jo hyvässä kasvuvauhdissa..
oi komea pökkis! Mistä tietää onko mukula- vai itu pökkis? : ) oon aivan ihastunut tähän kasviin! ystävä jolta sain omani on pitänyt pökkövehkaa 10 vuotta ja hyvin kasvaa! kuitenkin se ei tee enää poikasia ollenkaan. Hän enkä minäkään ole koskaan ottanut mukuloita ylös mullasta talveksi, jätetty vain purkki kuivaksi ja viileään nurkkaan. Oma pökkikseni on ollut mulla 2 kesää ja nyt teki 5 poikasta!!! tutuille heti jakelin ja yhen itelleni jätin myös Ja tuleeko näihin oikeasti kukka? oon jotain lukenut mutten yhtään oo varma ku ei tutullakaan oo 10 vuoteen kukkinut, tosin hänellä se on suht pienessä ruukussa ja kasvaa reilun metrin pituiseksi. varren halkaisija on hänellä noin 3 cm elikkäs mun mielestä aika paksu? Siis mistä tunnistaa kumpi on ja kukkiiko?? : D
Onja, tänään laitoin pökkövehkan multaan, nyt vain odotellaan, kuinka komeaksi se kasvaa :öö
Mistä tällaisen voisi hankkia? Jo nimi on sellainen, että tulee hymy naamalle!
Onja tai joku muu , mitä teen väärin, kun itupökkövehkani ei kasva ?
Onja kuinka iso sinun on ?
Pitääkö sitä kastella vähän vai paljon ?
Ja-Na , kiva tietää tuokin olen kyllä antanut välillä kuivahtaa, ehkä siinä se vika onkin. Laitoin tämän 6 helmikuuta multaa ja nyt on vasta tämmöinen alku.
Onko pökkövehkan mukula noin pinnassa? Mielestäni se pitää olla kunnolla mullan alla. Minulla on aika isossa ruukussa, kastelen kun muistan ja isompi on kuin tuossa 2009 otetussa kuvassa.
Korpikello kiitos tiedosta, luulin että sen kuuluu olla noin, laitankin siihen huomenna enemmän multaa, jos vika onkin siinä.
Sen pitää olla mullassa ja ei lian märässä. Mulla istutettu vasta 5.3 ja vasta alkanut herätä. Laita päälle multa ja älä kastele liikaa ja se kasvaa. Ainakin kuvassa se jo alkanut kasvaa.
Heti kun laitoin multaa tuon mukulan päälle, se alkoi kasvaa ja nyt näkyy jo vähän sitä sisustaa, kohta se purskahtaa esiin :=)
Kiitos ohjeista.
Katsoppas Onja, kuinka se alkoi kasvaan …tykkään
Kiva juttu Kovasti tykkään varsista
Tahtois oman pienen pökkövehkan…
Mää kans tykkään varsista
Miten sulla jaksaa,Jadetsu?
Vähis, ja miten sinun pöhkövehkä jaksaa?
Hyvin jaksaa Pikkusen son vissiin pitempi ku satuesilla