Pökkövehka, Amorphophallus sp

No voi hitsi, kun jäi sun nimesi JADETSU mainitsematta…sori…neuvo nyt vaan, ihan vaikka piruuttasi :))

Joo,se menee lepoon,voit jättää multaan,eikä tarvi kastella enää.Laita rukku nurkkaan ja unohda. Kevällä ota esiin,laita uuteen multaan ja kastele.

Kiitos Onja, näin sitten teen ja oodtan kevättä :slight_smile:

Älä nyt Jadetsu ole enään vihainen, kysyn sulta ensi kerralla :DD

Minoonki hirveen vivanen sulle :smiley:

Pökkö kasvaa ja juurelta pukkaa uutta

Voi,että onpas ihan erkoisen jännä kasvi kun talveksi kuihtuu! Taitaa olla jonkunsortin perinnekasvi vai onko uutuus? Oletteko ulkomailta tilanneet/saaneet nuo pökkönne?

Mukulapökkövehka

kuva

Mikä ihme tuo on ? Kukkiiko se ?

Herttinen sentään!cool Onja, haiseeko tuo?

Ensimmäisen kerran ja hirveä haju mädäntyneelle lihalle

Korpikello,kuinka vanhat ne ovat?

On ainakin seitsemän vuotta ollut, eikä ole kukkinut. Tilasin sekä itupökkö- ja mukulapökkövehkan. Käsittääkseni minulla on vain mukulapökkövehka jäljellä. Minä olen aina luullut että tuo kukkii keväällä ennen lehden kasvua.

Ja mun mielestä keväällä,mutta istutin myöhemmin ja  oli koko kesä mullassa( luulen,että kuoli) ja nyt yllätys.

Täällä mukulapökkövehka vilkuttaa Korpikellolle  helmikuussa laitoin pökön multaan ja näin hieno se on jo. Ihana kasvi, tykkään  kuva

Uskaltaako tätä viedä kesäksi ulos? Johonkin puolivarjoon ennemmin kuin aurinkoon? Hauska kasvi :+1:

Toi oli viime kesän mun rappusilla johon paistaa ilta-aurinko :thinking: Viime vuonna siinä oli kaksi vartta ja nyt neljä. Ei se kovin kyttyrää siitä tykännyt. Mut just se et onko sille hyväksi vai ei niin askarruttaa… Jadetsu, kuinka suuri sun on??