Posliinikukka, Hoya

Suomesta?

No kukkikset kantsii kuuhata läpi

Plantagenista ainakin löytyy Australian poslaria ajoittain ja sitä kippuralehtistä.

Terrassa ainaki oli, sillon kun se vielä toimi täällä. Nyt on pulju lähteny.

Linearista on meijänki terrassa ollu

Kyssis tarkottaa varmaan sitä Compactaa

Juu, just sitä. Ite en kauheesti perusta sen ulkonäostä.

Mulla on se joskus ollu, enkä mäkään oikein tykkäjänny

Multa löytyy kasapäin hoyien pistokkaita, jos muistat niin kysäse keväällä.

Juu sundae! yritän muistaa kysyä keväällä :slight_smile:

Hoyabella, Onko sinulla Hoya Carnosan pistokkaita?

Lineariksen kukat on erikoiset näin pimeällä :)

kuva

Nummularioides :)

kuva

Hoya dennisii...

kuva

Hoya heuschkeliana joulumielellä :D

kuva

cv rebecca

kuva

Tämä kukkii todellakin ympäri vuoden :)

Nämäkin nuput ovat kaikki auki :)

Hoya nummularioides

kuva

Upeita kukkia sundae. Suostuisivatpa nuo omatkin kukkimaan noin usein sitten joskus. :)

Tämä on toinen niistä pistokkaista, jotka tulivat eilen. Hoya mindorensis IML 768. Pidän noista lehdistä valtavasti. Eivät tosin näytä samalta, kuin kuvissa näkemäni Hoya mindorensiksen lehdet. Näissä on suonet näkyvissä.

kuva

Kiitos Helena81 ja ihan varmasti kukkii :slight_smile:

Kyllä tuo mun mielestä näyttää ihan siltä miltä kuuluukin, mindorensista on monenlaista ja uskoisin että tuo sinun on juuri se minkä olet ostanutkin, lehtien ulkomuoto voi vaihdella paljonkin riippuen esim. valosta, onnea uusille kasveille ja hienoa että selvisivät matkasta hyvin :slight_smile:

Hoya thomsonii jaksaa kukkia vieläkin, muutamassa tapissa vielä nuppuja, saa nähä jaksaako kasvattaa nekin :)

kuva

Onko sundaella lisävaloja? Mulla ei oo yksikään poslari kukkinut tähän aikaan koskaan! Marraskuun lopussa oli yhdellä sundaelta peräisin olevassa pistokkaassa (linearis) kukat…olivat vissiin vieläkin sundaen kukintarytmissä :smiley:

Joo, mulla on lisävalona tavalliset loisteputket, kylmä valkoinen, hyvin kukittaa hoyia pimeälläkin :slight_smile:

Sain syyspuolella pari erillaista posliinikukan pistokasta. Yksi niistä on "pikkuposliinikukka" jos muistan nimen oikein. Siinä on pienet kirjavat lehdet. Istutin kaikki pistokkaat samaan ruukkuun. Pikkuposliinikukka kärsii. Onko sen vaatimukset kovinkin erilaisia kuin muiden posliinikukkien? Olen kastellut harvakseltaan.