Hoya arnottiana viimeinkin, avasi kahdesta kukkatapista nuput yhtäaikaa
Ei taida tämä vitellina olla, mitä mieltä olet Hoyabella, eikös tämä ole cv joy?
Vitsi toi on hieno toi vitellina! Lueskelin tuolta myhoyas sivuilta ja kyl tää se joy on, se on sp laos x vitellina risteytys.
Mä en yllä haistella kun on katonrajassa ja rappuset vastapäätä niin en saa jakkaraakaan siihen ja muut hoyat tuoksuu niin vahvalle ettei vaan saa selvää tuosta, tuo arnottiana on just siinä vastapäätä ja sen kukat tuoksuu jotenkin banaanille, se tulee mieleen, ja tuoksu on aika vahva.
Ilagiorum on tuolla kanssa ja sen tuoksu kyllä peittää alleen melkein tuon arnottianan.
Hoya incrassata
sp sulawesi 7752
Hoya sp bangkok red, mistähän toi red tulee?
Ja obscura mini nimellä ostettu
Saadakseni jonkun ihanan pelakuun (oksan), vaihdan ja katkon posliinikukkia:
- Hoya publicalyx Hawaian Royal Purple (leikattu 30 oksaa)
- Hoya verticillata green (leikkaan tarvittaessa)
Pikkuposliinikukkaakin on ja pelakuista voisi hätätapauksessa napsaista: pun. ruusunnuppu, Nimismies tai Chesea Gem
Minun haaveeni on löytää: - Tierpspella
- Cherie Maid
-tai muu kirsikanvärinen (cerise),
-Concolor Lace,
-Millfield Rose,
-Pink Capricorn,
-Västanbyn - Mallorca
- Marie Louise
- Silver Glitter
- Mårbacka vit valkoinen
-kolmivärinen lehti (valko-vihreä-vaal.pun.) (esim. Elsie Gillam)
tai muita vastaavantyyppisiä ja -värisiä
Hoya pandurata :)
Laittakaas yksäriä, jos jollain ois vaihtaa posliinikukista alkua. Vaihtariksi olis pikkuposliinikukkaa. Ois ihana saada joku kaveri tuolle kauniille kukkijalle =)
Mää oon täällä kaikessa hiljasuudessa kasvatellu mun Hoya kokoelmaa, mutta tänään oli kyllä paras aamuherätys ikinä.
Saksan tulokkaat toimitettiin heti kasin jälkeen ovelle ja tälläkertaa olivat kyllä aivan mahtavia yksilöitä, ei malttas olla hypistelemättä.
Tuo yksikin on niin massiivinen ja paksuvartinen, että pitää tosiaan pohtia mihin sen oikein köytän kiinni.
Lajikkeet tällä kertaa
Hoya crassicaulis
Hoya diversifolia 'crassipes'
Hoya bhutanica
Hoya parasitica India
PirjoAalta saatu posliinikukka aukaisi perjantaina ekan kukan. Et kukki se mullakin vaikka jouduin kukan kyllä ottamaan pois kun haju (tuoksu) maistu suussakin eikä vaan nenässä tuntunut pahalta. Tykkään ilman kukkiakin siitä.![]()
Tämä stoneana tuoksuu ihan vehnäjauhoille :)
Nyt incrassata näyttää siltä miltä kuuluu
Ja lobbii black
Ja ilagiorum
Dennisii
Onpa upeita sundae hoyasi.Eritoten Dennisii aivan sykähdyttää minut.
Mistähän johtuu, että kaksi posliinikukistani, obovata ja carnosa, on välillä tiputtanut kasvunsa aloittaneet lehdet kuin leikkaamalla pois? Obovatassa olen epäillyt punkkejakin, ja se on pari kuukautta asustanut päältä avoimessa muovipussissa, mikä on näyttänyt parantaneen sen vointia, uusia lehtiä on kasvanut. Olisinko kastellut tai lannoittanut kasveja liian vähän? Kolmas hoyani, pubicalyx, taas on menestynyt erinomaisesti. Se piti jo keväällä istuttaa suurempaan ruukkuun kiipeilytelineen kanssa. Kaikki kolme ovat viime syksyn pistokkaita.
Kyllä noiki tarvitsee vettä ja lannoitusta kesäaikaan, mun obovata on aika juoppo varsinkin kun alkaa kukkimaan, sitä kastelen kans aika ahkeraan keväästä syksyyn, annan vaan mullan kuivua kunnolla ja sitten kastelen ihan märäksi, carnosan kastelen aina kun multa on kuivahtanut, lannoitan myös kumpaakin ihan lannoite purkin ohjeiden mukaan, saavat samaa kun muutkin kukkaset tässä talossa eli kekkilän kasviravinnetta ![]()
Hoya tannaensis ja mini lacunosa