Posliinikukka, Hoya

Ei kun siis heeeei. Eihän multa löydy praettoriita mistään. Se tais olla se joka heitti hokkarit. Praettorii ja naumannii oli samassa lasissa ja toinen delasi. Luulis, että kun on 10 poslaria, että muistaa jokaisen, mutta näköjän alkaa jo tuokin määrä huimata sen verran, että pitää alata ihan oikeasti merkkaamaan noita 

Noiden huutojen lisäksi mulla on vaan hoya bella ja compacta (kaupasta ostetut) macgillivrayi ja australis (Hoyabellalta peräisin alut..kaikki isoja kasveja) ja seinäruusulta saatu globulosa pistokas (myös viime syksyltä).

Muoks, muoks ja peukut tietty samalla omalle viestille 

Pikkupioni, laitan heti praetoriita kunhan pystyn sitä leikkaamaan, siinä voi hetki mennä kun kasvaa mutta muistan kuitenkin sinua :slight_smile:

Sundae, kiitos kovasti :slight_smile: Ei tarvi yrittää muistaa…enköhän minä sen praettoriin tavalla tai toisella jostakin ongi :smiley: Jos ilmaantuu vaikka huutikseenkin. Olen silmäillyt siellä semmosta ihanaa pikkusta chinghungensista - ihana söpöliini!

Voi könö…Hoya bella yrittäis kovasti kukkia, mutta nyt on jo kaksi vauvaterttua kuivunut! Yhyy. Olen nyt kastellut about 6-7 pv välein…ei pitäis olla kuivuutta, eikä kärsi paahteestakaan kun on siinä samalla luoteisikkunalla missä on ollut jo 5 vuotta…ja kukkinut aivan itsekseen. Laitoin kasteluveteen uutta lannoitetta…ja helmikuussa laitoin jo kakkatikkuja pari ruukkuun…ei kai se saa liikkaa lannoitetta?

Mä joudun kastelemaan bellaa paljon useammin ettei kuivata nuppuja.

Tämä verticillata avasi nuppunsa :)

kuva

Ja koko kasvi

kuva

Tämä ilagiorum aukaisi ekan kerran kahdet kukkaset yhtä aikaa

kuva

Ehkä pitäis kastella bellaa vähä ahkerammin. Pelkään vähä sitä, että kun talvella (vai oliko se syksyllä??) nipsin bellan alas ja istutin ihan uuden ruukullisen juurrutettuja oksia ja heitin vanhan veks, niin istuttaessa mulla ei ollut kuin ihan pikkunen määrä perliittiä. Eli se multa on aikalailla multaa vaan…siksi en uskalla ihan simona kastella kun pelkään sen kosteuden kertyvän ja nousevan siellä purkissa.

Oli kyllä varsinainen töllöntyö istuttaa se aikalailla pelkkään multaan. Ei vaan halua sitä poiskaan riipiä ja vaihtaa multaa, kun näyttää nyt muuten voivan niin paksusti ja kasvaa kohisten…jatkuvasti punon kasvaneita harottavia oksia ritelikköön. Oispa joku muu tapa saada ilmavuutta tuohon…jotenkin epäilen kosteuden jakaantuvan epätasaisesti purkissa.

Onko sulla lecasoraa? Se on hyvä kanssa tai orkideamultaa? Oikeestaan mullan sekaan voi laittaa mitä vaan.

Hoya patella poksahtaa pian auki :D

kuva

Nyt se sitten poksahti! Hyvää äitienpäivää kaikille rakkaille äideille

kuva

Hoya praetorii

kuva

Pakko laittaa kuvaa tästä kun on niiiiiin hieno!

Nyt on kaikki nuput auki

Hoya praetorii

kuva

kuva

Nuista tullee aina lehmän tissit mieleen :smiley:

Hoya sp sulawesi 8860

kuva

Ja koko kasvi

kuva

Hoya cv rebecca :)

kuva

kuva

Kukat saa väriä auringosta, tuon ekan kuvan kukat ovat niinku huoneenpuolella ja alemman kuvan kukat ovat hieman lähempänä ikkunaa.

oh j aah tuota Sundaen Praetoriita...mikä kukintojen paljous.. On se kyllä aikas herkku Hoya:)

Jaden lehemillä on wissiinkin karvaset tissi:)

Katopa ny ku muijenki lehmillä on tisseissä karvat

Hoya pimentelliana, liikkuu myös nimellä cagayanensis

kuva

kuva

Jihuu! Arnottianassa on peräti kolmet nuput! Tämä tappaus on n.2-vuotias :)

kuva

kuva

kuva

Ja vitellina teki vihdoin uudet nuput, sen kamalan onnettomuuden jälkeen ( tiputin kasvin ja se tiputti nuput )

kuva

Toi vitellina tuli mulla viime syksynä pistokkaana, aika nopeasti rupee kukkimaan vaikka on aika isokokoinen.