Ei kun siis heeeei. Eihän multa löydy praettoriita mistään. Se tais olla se joka heitti hokkarit. Praettorii ja naumannii oli samassa lasissa ja toinen delasi. Luulis, että kun on 10 poslaria, että muistaa jokaisen, mutta näköjän alkaa jo tuokin määrä huimata sen verran, että pitää alata ihan oikeasti merkkaamaan noita
Noiden huutojen lisäksi mulla on vaan hoya bella ja compacta (kaupasta ostetut) macgillivrayi ja australis (Hoyabellalta peräisin alut..kaikki isoja kasveja) ja seinäruusulta saatu globulosa pistokas (myös viime syksyltä).
Muoks, muoks ja peukut tietty samalla omalle viestille
Sundae, kiitos kovasti Ei tarvi yrittää muistaa…enköhän minä sen praettoriin tavalla tai toisella jostakin ongi Jos ilmaantuu vaikka huutikseenkin. Olen silmäillyt siellä semmosta ihanaa pikkusta chinghungensista - ihana söpöliini!
Voi könö…Hoya bella yrittäis kovasti kukkia, mutta nyt on jo kaksi vauvaterttua kuivunut! Yhyy. Olen nyt kastellut about 6-7 pv välein…ei pitäis olla kuivuutta, eikä kärsi paahteestakaan kun on siinä samalla luoteisikkunalla missä on ollut jo 5 vuotta…ja kukkinut aivan itsekseen. Laitoin kasteluveteen uutta lannoitetta…ja helmikuussa laitoin jo kakkatikkuja pari ruukkuun…ei kai se saa liikkaa lannoitetta?
Ehkä pitäis kastella bellaa vähä ahkerammin. Pelkään vähä sitä, että kun talvella (vai oliko se syksyllä??) nipsin bellan alas ja istutin ihan uuden ruukullisen juurrutettuja oksia ja heitin vanhan veks, niin istuttaessa mulla ei ollut kuin ihan pikkunen määrä perliittiä. Eli se multa on aikalailla multaa vaan…siksi en uskalla ihan simona kastella kun pelkään sen kosteuden kertyvän ja nousevan siellä purkissa.
Oli kyllä varsinainen töllöntyö istuttaa se aikalailla pelkkään multaan. Ei vaan halua sitä poiskaan riipiä ja vaihtaa multaa, kun näyttää nyt muuten voivan niin paksusti ja kasvaa kohisten…jatkuvasti punon kasvaneita harottavia oksia ritelikköön. Oispa joku muu tapa saada ilmavuutta tuohon…jotenkin epäilen kosteuden jakaantuvan epätasaisesti purkissa.