Minusta wayetiissa lehtien reunat on tummat, mut saatan olla väärässäki
Minusta wayetiissa lehtien reunat on tummat, mut saatan olla väärässäki
No tuos mun kukassa on. Eli siis kuitenkin se ![]()
Kentiana
Wayetii
Mun mielestä toi ylempikin on wayetii, eri valossa vain, mun kentiana lehdissä on myös tummat reunat sillä puolella missä ikkuna on, kentiana lehdet on vaan selkeesti kapeammat kun wayetiillä. Laitan kuvan jossain vaiheessa ![]()
Saattaa hyvinki olla. Mä mitään posliineista tiijä ![]()
Ihmeitten aika ei oo ohi, meillon yli 20v. vanha posliinikukka, peittää pirtissä semmosen metri X kaks seinämän, ei oo ikinä kukkinu, multa vaihettu viimeks v. 2006, niin nyt siinä on YKS KUKKA. Siitä on pakko saaha kuva kunhan isäntä kottiutuu rannasta kaveriksi, kukka on vähän hankalassa paikassa nimittäin.
Täältä hän alkaa ja kattoon loppuu. Tuolta ylempää piti raivata hiukka tietä että kuvan siitä pienestä kukasta saatiin.
ja erittäin huonon kuvan, hah.
Pieni se on mutta ensimmäinen ja ainoa yli 20 vuoteen.
Min posliinikukassa oli taannoin kaksi kukkaa ja nyt näyttää että samoihin kukkatappeihin tulee uudet kukat, vissiin sit ihan normaalia :))
On niin vähän kukkinut aikaisemmin, että ei ole kokemusta.
On se vaan nätti ![]()
Tarttee ettiä sille joku toinen sortti kaveriksi ![]()
Hei. Mistä te ostatte hoyanne? Olen tuore hoyailija, ja harmikseni olen huomannut että posliinikukan eri variaatioita on hankala löytää kukkakaupasta?
Jestas miehän oon vallan unohtanu taivastella tuota 13.pvä mainitsemaani vanhusta, tällä hetkellä kukkia on 4, ja tuoksu on hyvin mieto, ei häiritse.
Peikkoemo, naamakirjassa on hoyaryhmä jossa kauppaavat pistokkaita
Huuto.netissä on myös myynnissä paljon hoyia, minulla ja muutamalla muulla ![]()
Kiitos, löysin tieni fb-ryhmään. Ja sain sieltä kautta ostettua lisää lajeja.
Hienoa peikkoemo! Sieltäkin löytyy paljon uusia alkuja, itsekin vaihtelen siellä lajeja ![]()
Verticillata variegata, ompas hienot nuput tosiaan, nyt vasta katsoin tarkemmin
Ja koko kasvi
Minä syksyllä huusin huutonetissä sundaelta ihan innosta piukeena poslareita. Yhdelle pistokkaista ei kasvanut vesilasissa kuin pikkunen juurinysty ja se kuolla kupsahti, vaikka samassa lasissa toinen samassa postituksessa tullut kasvatti juuret. En tiedä mitä mokasin. Viidestä pistokkaasta siis neljä on hengissä, mullassa toki jo olleet kuukausia. Jäpäkän näköisiä, mutta eivät oo vielä ihan riehaantuneet kasvamaan. Etenkin noi vähän pienempilehtiset poslarit, jotka sain on niin söpöjä, että toivottavasti saan kasvatettua niistä kunnon ruukulliset :)
Muistaakseni ihan toisen kasvin huudon kylkiäisenä sain hoya lineariksen. Se on pukannut jo uutta kasvua aika paljonkin, mutta on jotenkin niin lörppy-rento, että mua epäilyttää, että kärsiikö se jotenkin. Teillä, joilla on linearis - onko se yleensäkin tosi rento, eikä oksat oo oikein...öööh..kuitumaisia/varpumaisia/puutuneita? Kun mun kaikki muut poslarit on oksiltaan ainakin edes varpumaisia ellei suorastaan puutuneita...siis ne pitkät raipatkin on kuitenkin sitkeää kuitua.
Kyllä toi munkin linearis on aika lörppö ja muuten juoppo! Kastele reilusti jos tuntuu että on liian lörppö
Mikä sulta kuoli, voisin uutta laittaa tulemaan
Menin mun luukku-sähköpostiin tsekkaamaan, jos olisi vielä email tallella siitä meidän viesteilystä, ja muistinkin, että oli vahingossa dellannut koko postilaatikon tässä kk sitten. Eli en muista enää sen poslarivainajan nimeä
Hengissä porskuttavat naumannii, chouke, kanyakumariana ja praettorii. Nimilappujen teksti vähän pääsi leviämään noissa vesijuurrutuksissa, joten mun mielestä se delannut oli naumanniin kanssa samassa lasissa, olivat vähän saman kokoluokan (pistokas ja lehdet) pätkät. Tai sitten mun naumannii heitti veivit ja se nimetön on nyt mulla ja luulen sitä naumanniiksi
Olen kirjoittanut listan poslareistani kun istutin noi pätkät. Mun muistaakseni naumanniin nimi kuitenkin oli vielä luettavissa lapussa kun istutin ja olisin siksi kirjoittanut sen ylöskin…mutta kun hommasta on niin monta kuukautta, että alan epäillä muistikuviani. Olis kantsinut merkitä toi yksi ihan ruukkuun. Loput on aika selvää pässinlihaa kun niillä on niin omanlaisensa rakenne, että tunnistaa kyllä. Olen tosi tyytyväinen silti juurrutuksen onnistumisprosenttiin…oli kuitenkin loppusyksy, joten ei mitkään ihanneolosuhteet - mutta minkäs teet kun se huonekasvi-innostus iskee aina tuolloin kun pihalla ei ole enää mitään säpinää.
Niin…ja kun oikein muistia kaivelen, niin alkaa tuntua, että se lineariskin oli sittenkin samasta huutelusta Sundaelta…kun tulee mielikuva siitä, että siinäkin oli samalla käsialalla kirjoitettuna samanlainen lappu ‘linearis’…niitä linearispätkiä oli ihan hirvee nippu
Tuli heti ruukku täyteen!