Posliinikukka, Hoya

Uusin tulokkaani. On se soma. :)

Joku oli jossain vissiin maininnut, että bellaan tulee helposti öttiäisiä? Mitenkä näitä ehkäistään ja niiden tullessa mahdollisesti vastaan taistellaan?

Antte hoi minä tarttisin kans! Olen Oulun seudulta, mutta tuleeko sitä vieläki liikaa kaksin jaettuna?

Kävin tänään biltemalla ja bauhaussissa. Kummassakaan ei ollut. Pitää käydä vielä noita eläinkauppoja kiertämässä. Löysin jonkun Oululaisen maakilpikonnia kasvattavan kotisivut joissa puhui, että sitä saa eläinkaupasta kuten myös passion mainitsi, joten luulisi sitä löytyn Oulun eläinkaupoista. Oulussa vaan on yleensä surkea tarjonta eläinkaupoissa, varsinkin akvaariopuolella.

Paikallisen puutarhaliikkeen fiksu myyjätyttö kertoi tilaavansa itselleen Maatiaisesta (saakohan täällä sanoa nimiä?)

Vaihdoin mullan tuohon Bellaan ja uusin kehikon ja jaoin sen samalla,ajattelin auttavan.Oli aika märkänä multa.Nyt kun ovat uudessa mullassa,toinen puolisko tuntuu viihtyvän ja toinen tiputtelee lehtiä.Olisiko ollut kuitenkin niin,että oli liian märkänä ollut koko kasvi?

Huutelin huutonetissä macgillirayin (tuleeko lang vielä tuohon nimeennaurua), mutta sitten unohdin vahtia sitä ja meni sivu suunärtynyt Mistähän moisen ihanuuden vois saada, jos ei ihan heti huutikseen tai johonkin tule? Kohta on taas talvi eikä voi postitella mitään, joten mä haluun sen hetinaurua

Tarjolla muutamia Hoya Pistokkaita Cumingiana 1 kpl,Mindorensis 2kpl,Magilliwrayii Langelly Greeg 1kpl,Pubicalyx Red Puttons 1kpl,Pubicalyx Hawaian Royal Purple 1kpl,Parasitica GPS 168 1kpl,jotain muitakin löytyy kunhan ehin raivata kukkahyllyt.

Parasitica Gps 168:lle ja Magilliwrayiille hep. Laitan yksäriä.

Nyt löytyi vermikuliittiä lemmikkieläinkaupasta.

Kaikki Pistokkaat on saanut uuden kodin huomenna lähetän paketit.

Posliinikukka (Hoya Bella) ja minä taidetaan olla yllättävän hyviä kavereita, sillä helimkuussa kun sen ostin, siinä oli nuppuja ja kukkimisen alettua se on kukkinut kukkimasta päästyään pohjoisikkunallani. Tai noh..ehkä ikkuna on oikeastaan luoteeseen. Olen ollut niin paljon poissa kotoa, että kastelu on laiminlyöty täysin, mistä hoya on ilmeisesti vaan tykännyt. Tosin kun olin yli 2vkoa poissa, ja unohdin sen lähtiessä kastella, oli se kuivattanut kaikki kukkansa ja lehdet alkoi olla hieman kurtullaan. Kastelin sen ihan läpikotaisin suihkussa ja se alkoi kukkia taas aivan viimeistä päivää. Se taitaa vain tykätä pienoisesta kidutuksesta tuon veden suhteen.

Onneksi muut kukkani ovat myös samaa maata (tyräkki, liisantyyny ja viikuna). Saa nähdä miten chirita ja mahdollinen soilikki selviävät "hoidossani". naurua Tosin tällä hoidolla ei minulta ole kuollut vielä koskaan yhtään kukkaa, ne ovat vain kärsineet, kuivaneet ja heränneet taas kiitollisina eloon kun kastellaan. Innokkaasti kastelemalla olen kyllä 10v sitten tappanut yhden traakkipuun.allapäin

RitvaL:tä (kiitoksia vain) sain juuri vaihdokkina Hoya australiksen pistokkaan ja se on juurtumassa vesilasissa. Ehkä nyt pitää hiukan enemmän hoitaa tuota uutta tulokasta ettei käy australikselle huonosti.

Onpas kauniita!

Voi kun saisi jostain tuon multifloran! Olisiko kellään pistokkaita?

Wau, mikä kukkakomeus hoyabellalla. Toinen toistaan ihanampia. Onnea.

Aivan ihania posliinikukkia Hoyabella!

Hoyabella, onko mun privat tulleet perille? Tää kone on käyttäytynyt oudosti, enkä mene vannomaan etteivätkö viestit vois kadota....oho

Kysyisin tällaista, että onko sellaista Hoyaa kuin pouthapleisia tai sinne päin.Purkissani lukee,mutta teksti on kulunut ettei saa ihan selvää mitä lukee:(Pitänee varmaan tulla hoyabellaa tapaamaan markkinoille kasvin kanssa:)

yhdelle olisi lineariksesta muutama pistokas, vaihtaisin mieluusti bellaan…

Plaah... Aikoinaa äidin pistokkaasta saatu kasvi ei vaan lopeta kukkimista. On kukkinut keväästä asti ja roskaa riittää. Nätit on kukat, mutta sitten kun niitä on koko ajan tarjolla, niin hohto häviää ja roskaaminen pistää tympäsemään. Tämä kasvi on noin viiden vuoden ikäinen ja nyt kukki tänä keväänä ekaa kertaa mutta kun ei siitä millään meinaa tulla loppua!

Onko tämä nyt sitten tätä joka vuosi ja mitenköhän pitkään tuo meinaa vielä terrorisoida ikkunalaudalla allaan kasvavaa porukkaa? Miten pitkään kukinta yleensä kestää? Eikai ole ympärivuotista? Olenkohan lannoittanut väärin (vaaleanpunainen puutarhan kesä -lannoite)?

eikö se ole vain hieno juttu että kukkii!! ne roskat saa kerättyä, itse ainakin kateellinen…omat ei kuki ja ei kasva :confused: