Tervehdys minun kukaltani, uutta versoa kasvattaa jokapuolella huimaavaa vauhtia, mutta jaksaa välillä ilahduttaa kukinnallakin:
Tervehdys minun kukaltani, uutta versoa kasvattaa jokapuolella huimaavaa vauhtia, mutta jaksaa välillä ilahduttaa kukinnallakin:
Mummelin posliinikukka on todella liian kuivan näköinen!
Mikä hoya mummelilla on. Olipas söpön näköinen vaikkakin tällä hetkellä kuivahkon ruttuinen, mutta voin kuvitella että miten nätti se on silloin kun on kunnossa. Muokkkausta
Jotenkin taas kamalasti tuota hoya hammasta kolottaa kun eksyin taas hoyien mailmaan yksi ilta surffailemaan… Haluttaisi sitä ja tätä, tuo praetorii on kuitenkin ensimmäisenä hankintalistalla kun saamani pistokas kupsahti.
Minulla on tämä “Hoya lanceolata ssp. bella”,siis bella.Täytyy sanoa,että kova on kukkimaan!Itse en kyllä hoyia kovasti keräile,mutta muutama on tullut hankittua.Hoya kernii on tuolla eteläikkunalla suorassa auringonpaisteessa ja viihtyy.Täytyykin ottaa seuraavaksi kuva siitäkin kun ehdin.Ei kyllä ole kukkinut,nuori kun on…
Meillä ei posliinit kuki Taitaa olla liian isoissa ruukuissa, tai ainakin tuo toinen. Ennen kukki koko kesän, mutta nyt ei enää moneen vuoteen ole kukkia näkynyt
Valoisampaan paikkaan, Joni.
Minun diversifolian taimeen on putkahtanut kukkatapin alun näköinen. Saa nähdä kauanko kestää ennenkuin kuivuu.
Sailasi ei sitä oikein saa valoisampaan
No böh
Mutta luulen vian olevan liian isossa ruukussa, sillä se kukki samalla paikalla ennen.
voi että harmittaa… Minulla pääsi vasta saadut curtisiin pistokkaat kuolemaan. En tiedä mikä tuli, liian märkä, kuiva tai liian jotain. Olisiko kenellään pistokasmateriaalia leikattavaksi asti, joitain vaihtareita löytyy siältä ja ulkoa.
Minulla teki curtisii saman, joskus tais joku sanoakin että se on aika hankala kasvi…
voi kökkö. Tietysti se on känkkärä kasvi kun on niin kiva
Mun pitäs saada vermikuliittiä. Mistä Oululaiset on ostanut sitä? Rautakaupoissa sitä lienee hillittömän kokoisissa säkeissä?
Ostat semmonen tolokun säkin jonkun / joidenkin kanssa siten ei tuu niin mahotonta määrää kaikille
Mut kenen kanssa? Mää en tunne ketään joka tarttisi sitä.
Akvaario liikkeissä täällä Turussa saa litrankin pusseissa maksaa 2-3€ olen sieltä joskus hakenut kun Plantagenillä maksaa pussukka 5.95€ on siinä kyllä ainakin 3 litraa mutta tuo pikku pussukkakin kestää kauan.sieltä saa myös sademetsän pohjaa siinä juurtuu tosi hyvin.
En muista olenko ostanut vai saanut joltakin tälläisen hoyan pistokkaan, lapussa lukee Hoya davidcummingii mutta nyt kun kattelin myhoyas.com:in sivuilta niin eihän tämä ole sinne päinkään, joko tämä on alun perinkin ollut joku muu tai minä olen sekoittanut laput Tässä kuva lehdestä, ovat tuommoset suhkot vaalen vihreät, kapeahkot ja terävä kärkiset, lehdissä on myös vaaleita läiskiä..... ( Salama teki tuon ison läiskän
)
Näyttää Hoya Shepherdiiltä ja on melko varmasti se minulla on iso samanlainen.
Eli se on ollut aluperinkin väärä koska shepherdiitä minulla ei oo…